2 dags fullbody!


Tvebakke
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. et simpelt fullbody jeg skal til at starte på.

Jeg har valgt følgende øvelser i nævnte rækkefølge og der køres 5x5. Progressionen er til en start 2,5 kg pr. gang med udgangspunkt i 60% af 5 reps max.

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military

BBR

Mave

Jeg er i tvivl, om jeg skal vælge pullups istedet for military eller der derved går for meget ryg i "den"?

Endvidere ønsker jeg at vide om de 5 øvelser plus mave er tilstrækkeligt for en moderat fremgang af kroppens ydre og indre (styrke), om jeg kommer hele vejen rundt eller for meget "rundt" vedr. en muskelgruppe og om jeg skal tilføje nogle isolationsøvelser f.eks. st. calf raises etc.?

Jeg løber 2-3 gange om ugen á ca. 2-4km så hurtigt jeg kan.

Giver ovenstående anledning til spørgsmål, uddyber jeg meget gerne! :smile:

Link to comment
Share on other sites

#teddy: Ja det er umiddelbart også det jeg prøver at bikse sammen.

#Squatfather: Fint nok.. Ingen kommentarer mht. valg af øvelser i forbindelse med fordelingen af de enkelte muskelgrupper? Grundlaget for, at jeg har valgt 60% er jo, at man normalt starter på 60% af ens 1RM, eller det helt forkert?

Tak for svarene indtil videre..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg ville nok tilføje dips for triceps, og chins for biceps. Ergo:

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military

BBR

Dips

Chins

Mave

Så er der proppet flere øvelser på, men så kan man vel skære lidt ned i volumen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok tilføje dips for triceps, og chins for biceps. Ergo:

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military

BBR

Dips

Chins

Mave

Så er der proppet flere øvelser på, men så kan man vel skære lidt ned i volumen...

<{POST_SNAPBACK}>

Chins overvejede jeg også, men syntes triceps for rigeligt arbejde og syntes også dips, bænk og mili rammer meget det samme

Link to comment
Share on other sites

#Squatfather: Fint nok.. Ingen kommentarer mht. valg af øvelser i forbindelse med fordelingen af de enkelte muskelgrupper? Grundlaget for, at jeg har valgt 60% er jo, at man normalt starter på 60% af ens 1RM, eller det helt forkert?

<{POST_SNAPBACK}>

Du skev 60% af 5RM i dit første indlæg. :wink:

60% af 1RM er sikkert fint at starte på. :smile:

Jeg ville nok tilføje dips for triceps, og chins for biceps. Ergo:

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military

BBR

Dips

Chins

Mave

Så er der proppet flere øvelser på, men så kan man vel skære lidt ned i volumen...

<{POST_SNAPBACK}>

Såfremt han ønsker et simpelt program er han dækket fint ind af de øvelser han har med i forvejen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. et simpelt fullbody jeg skal til at starte på.

Jeg har valgt følgende øvelser i nævnte rækkefølge og der køres 5x5. Progressionen er til en start 2,5 kg pr. gang med udgangspunkt i 60% af 5 reps max.

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military

BBR

Mave

Jeg er i tvivl, om jeg skal vælge pullups istedet for military eller der derved går for meget ryg i "den"?

Endvidere ønsker jeg at vide om de 5 øvelser plus mave er tilstrækkeligt for en moderat fremgang af kroppens ydre og indre (styrke), om jeg kommer hele vejen rundt eller for meget "rundt" vedr. en muskelgruppe og om jeg skal tilføje nogle isolationsøvelser f.eks. st. calf raises etc.? 

Jeg løber 2-3 gange om ugen á ca. 2-4km så hurtigt jeg kan.

Giver ovenstående anledning til spørgsmål, uddyber jeg meget gerne! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ser rigtigt fint ud - og start du bare med 60% af 5RM... 5x5 kan hurtigt nok blive tuuungt.

Evt. kan du skifte, således at du den ene gang kører BBR + Milipress, og næste gang kører pull-ups + dips.

Det er alle rigtigt gode basis øvelser. :cooldance:

-kajakroer

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. et simpelt fullbody jeg skal til at starte på.

Jeg har valgt følgende øvelser i nævnte rækkefølge og der køres 5x5. Progressionen er til en start 2,5 kg pr. gang med udgangspunkt i 60% af 5 reps max.

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military

BBR

Mave

Jeg er i tvivl, om jeg skal vælge pullups istedet for military eller der derved går for meget ryg i "den"?

Endvidere ønsker jeg at vide om de 5 øvelser plus mave er tilstrækkeligt for en moderat fremgang af kroppens ydre og indre (styrke), om jeg kommer hele vejen rundt eller for meget "rundt" vedr. en muskelgruppe og om jeg skal tilføje nogle isolationsøvelser f.eks. st. calf raises etc.? 

Jeg løber 2-3 gange om ugen á ca. 2-4km så hurtigt jeg kan.

Giver ovenstående anledning til spørgsmål, uddyber jeg meget gerne! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ser rigtigt fint ud - og start du bare med 60% af 5RM... 5x5 kan hurtigt nok blive tuuungt.

Evt. kan du skifte, således at du den ene gang kører BBR + Milipress, og næste gang kører pull-ups + dips.

Det er alle rigtigt gode basis øvelser. :cooldance:

-kajakroer

-kajakroer

<{POST_SNAPBACK}>

På den anden side, hvis det kun er 2 gange om ugen synes jeg godt der må komme lidt volumen på. Jeg ser intet problem med at tilføje chins og dips...

Link to comment
Share on other sites

#Doc: Roger that, jeg har også sat dips og chins på! :wink: Ja, umiddelbart får jeg det til, at jeg skal lave 8 øverser af 5 sæt = 40 sæt af 5RM. :blink: Er det ikke lige i overkanten?

#Squatfather: Ja det ved jeg godt. Jeg formoder bare, at starte på 60% af 1RM og 5RM er det samme, men det er måske ikke korrekt antaget?

#kajakroer: Som førnævnt har jeg også tilføjet dips og chins, men jeg tror jeg bliver nødt til at skære ned på antal sæt så, hvis jeg skal have de 8 øvelser med.

Nogle forslag til antal sæt så?

Link to comment
Share on other sites

#Doc: Roger that, jeg har også sat dips og chins på! :wink: Ja, umiddelbart får jeg det til, at jeg skal lave 8 øverser af 5 sæt = 40 sæt af 5RM. :blink: Er det ikke lige i overkanten?

#Squatfather: Ja det ved jeg godt. Jeg formoder bare, at starte på 60% af 1RM og 5RM er det samme, men det er måske ikke korrekt antaget?

#kajakroer: Som førnævnt har jeg også tilføjet dips og chins, men jeg tror jeg bliver nødt til at skære ned på antal sæt så, hvis jeg skal have de 8 øvelser med.

Nogle forslag til antal sæt så?

<{POST_SNAPBACK}>

Hellere skær ned på antal øvelser, eller skift øvelser fra gang til gang og så hold dig til 5x5

Link to comment
Share on other sites

#Doc: Roger that, jeg har også sat dips og chins på! :wink: Ja, umiddelbart får jeg det til, at jeg skal lave 8 øverser af 5 sæt = 40 sæt af 5RM. :blink: Er det ikke lige i overkanten?

#Squatfather: Ja det ved jeg godt. Jeg formoder bare, at starte på 60% af 1RM og 5RM er det samme, men det er måske ikke korrekt antaget?

#kajakroer: Som førnævnt har jeg også tilføjet dips og chins, men jeg tror jeg bliver nødt til at skære ned på antal sæt så, hvis jeg skal have de 8 øvelser med.

Nogle forslag til antal sæt så?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er godt nok ikke mig du spørger men jeg kan godt give et bud alligevel :smile:

Tænk dig om. Er 60 % af hvad du kan løfte 1 gang og 5 gange det samme? Nej vel!?

Jeg synes du skal nøjes med at køre 3 sæt x 8 reps i chins og dips. Så er du godt nok stadig på 34 sæt, men det skal du nok komme igennem. Især hvis du starter på kun 60% i 5x5 øvelserne kan du holde korte pauser mellem sættene og så kommer du hurtigt gennem træningen.

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

#teddy: Ok, tror jeg gør som Zoolander siger og "kun" kører 3x8 i dips og chins.

#Zoolander: Forholdet må vel være det samme. Ved 1RM tager du x kilo og dertil 60%. Ved 5RM tager du x kilo lavere end ved 1RM. At du tager 60% af enten den ene eller den anden må vel på sin vis være det samme..-godt være, jeg ikke forklarer det ordentligt, men jeg orienteret om, at det ikke er det samme antal kilo.

Eks. med bænkpres:

Max 1RM = 100 kg, 60 % af det = 60 kg

Max 5Rm = 85 kg, 60 = 51 kg

Giver det nogen mening? :blush:

Link to comment
Share on other sites

#teddy: Ok, tror jeg gør som Zoolander siger og "kun" kører 3x8 i dips og chins.

#Zoolander: Forholdet må vel være det samme. Ved 1RM tager du x kilo og dertil 60%. Ved 5RM tager du x kilo lavere end ved 1RM. At du tager 60% af enten den ene eller den anden må vel på sin vis være det samme..-godt være, jeg ikke forklarer det ordentligt, men jeg orienteret om, at det ikke er det samme antal kilo.

Eks. med bænkpres:

Max 1RM = 100 kg, 60 % af det = 60 kg

Max 5Rm = 85 kg, 60 = 51 kg

Giver det nogen mening? :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du med det er det samme??

Der er jo 9 kg forskel på dit eget eksempel! Jeg synes at 60% af din 5 RM er alt for lidt at starte på. Så hellere 60% af din 1 RM, hvilket stadigt, efter min mening, er lavt.

Link to comment
Share on other sites

#Zoolander: Jeg er blank til at forklare det hehe! :blush: Grundlaget for at starte "så" lavt er, at jeg skal træne så mange sæt. Jeg har endvidere valgt, at køre military og rows og dips og chins hver anden gang skiftevis, for ellers bliver 40 sæt for meget.

#Arnold: Jeg formoder, at løbetræning er nok for læggene, men det er måske ikke korrekt antaget? Ellers ryger der bare en st. calf raises ind! :smile:

Link to comment
Share on other sites

#Zoolander: Jeg er blank til at forklare det hehe! :blush: Grundlaget for at starte "så" lavt er, at jeg skal træne så mange sæt. Jeg har endvidere valgt, at køre military og rows og dips og chins hver anden gang skiftevis, for ellers bliver 40 sæt for meget.

#Arnold: Jeg formoder, at løbetræning er nok for læggene, men det er måske ikke korrekt antaget? Ellers ryger der bare en st. calf raises ind! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

God idé kun at køre 2 af de 4 øvelser hver gang :4thumbup:

Om løbetræning er nok til dine læg vokser er jo op til dig, det er kun dig der kan bedømme det. Du skal også huske på lægtræning som calfraise hurtigt kan gå udover løbetræningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share