Mere træt og sulten, under deload?


Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikk lige på hvad det her skulle ligge under, så mods må jo ligge flytte den vis i syntes den er 'mal-placeret'.

Jeg er i øjeblikket i gang med en uges dekondiontering, efter 4 ugers sheiko Beginners 2, og i løbet af den her ugen, er jeg begyndt at spise MEGET mere end jeg plejer( og er stadig væk sulten), og er meget mere træt end normalt.

Jeg tænkte først på om det er superkompeneringen der gør, men kunne ikk forestille mig det tager så mange rescource???

Nogen der ved hvad der sker?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikk lige på hvad det her skulle ligge under, så mods må jo ligge flytte den vis i syntes den er 'mal-placeret'.

Jeg er i øjeblikket i gang med en uges dekondiontering, efter 4 ugers sheiko Beginners 2, og i løbet af den her ugen, er jeg begyndt at spise MEGET mere end jeg plejer( og er stadig væk sulten), og er meget mere træt end normalt.

Jeg tænkte først på om det er superkompeneringen der gør, men kunne ikk forestille mig det tager så mange rescource???

Nogen der ved hvad der sker?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har det på præcis samme måde!! Jeg kan få de vildeste ædeflip på hviledage, og er generelt meget træt. Har også altid svært ved at komme igang dagen efter en hviledag. Ved faktisk ikke hvorfor det er sådan, men det er nok fordi kroppen forsøger at restituere. Brian Holm har skrevet, at han også kunne cleane sit køleskab på hviledage!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Jeg har det på præcis samme måde!! Jeg kan få de vildeste ædeflip på hviledage, og er generelt meget træt. Har også altid svært ved at komme igang dagen efter en hviledag. Ved faktisk ikke hvorfor det er sådan, men det er nok fordi kroppen forsøger at restituere. Brian Holm har skrevet, at han også kunne cleane sit køleskab på hviledage!

Har det ligesådan. Kan ikke rigtig forstå det. Har prøvet at æde mig ud af det med et middel resultat til følge.

Kan det virkelig passe at hvis man skal være en flot fyr, så skal man være smadret det meste af tiden??

Mvh

Tyksak

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det på præcis samme måde!! Jeg kan få de vildeste ædeflip på hviledage, og er generelt meget træt. Har også altid svært ved at komme igang dagen efter en hviledag. Ved faktisk ikke hvorfor det er sådan, men det er nok fordi kroppen forsøger at restituere. Brian Holm har skrevet, at han også kunne cleane sit køleskab på hviledage!

Hvad får man ud af at gøre rent i sit køleskab?

Link to comment
Share on other sites

Kroppen brænder selvfølgelig energi af for at forbrænde maden, men det var ikke det spørgsmålet gik på.

Det der menes er den psykiske træthed, som rammer dagen efter en god gang træning.

Kan man undgå den, eller er det bare sådan det er?

Jeg finder det frustrende at man ikke kan have en god gang træning, uden at man skal have min 10 timers søvn det efterfølgende døgn.

De perioder hvor vi har trænet hårdt hver anden dag (3 split), så har jeg været værdiløs indtil langt over middag på trods af rigeligt med sundt mad og god søvn.

Link to comment
Share on other sites

Kroppen brænder energi af for at forbrænde maden? Det var ikke det jeg sagde.

Man bliver træt af at spise meget, fordi blodet løber til fordøjelsessystemet og kroppen skal bruge energi på at omdanne og lagre maden hvis der er for meget af den, er hvad jeg sagde.

Jeg sagde ikke at det var den eneste grund til trætheden. Det er det helt sikkert ikke. Det var mest bare for at gøre opmærksom på, at man ikke i sig selv kan spise sig ud af træthed.

I øvrigt tror jeg ikke på der findes nogen definerbar grænse mellem fysisk og psykisk træthed. Man bliver nødt til at betragte sig selv som et samlet system.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share