Styrkeløfter, lightweigth


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Det er det smukke ved sporten, ingen griner af dig, ligemeget hvad du løfter :smile:

Jeg kan huske her til sidste SM, hvor jeg virkeligt havde ondt i min skade... Gik op, squattede 80 kg i -110 kg klassen, det absolut mindste squat til stævnet, men folk opførte sig på ingen måde anderledes end ved alle andre løftere :smile:

Den eneste kommentar jeg fik, var faktisk "Hvorfor squattede du ikke mere? Der var jo tydeligtvis styrke til meget mere!" :smile:

Link to comment
Share on other sites

hehe okay :)

Det var bare nogle syge løft der er blevet lavet af dem i min vægtklasse :blink: troede slet ikke det var muligt i den alder med den vægt.... det tør jeg sku ikke :S... nu må jeg lige se hvad jeg maxer her næste gang... men hvad skal man gøre for at blive styrkeløfter?? Og kan man godt være en god styrkeløfter, selvom man nu går ligeså meget op i BB og at holde en lav fedt %???

Link to comment
Share on other sites

du bliver selvfølgelig den bedste styrkeløfter ved at gå mest i styrkeløft. Udover det, så har man det nok svært hvis man render rundt med en fedt procent på over 20 i 75kgs klassen.

Du skal bare melde dig ind i en styrkeløfter klub. Når det er gjort kommer du på licenslisten, som du skal stå på i 3 måneder for at ku stille op til konkurrencer

Link to comment
Share on other sites

men hvad skal man gøre for at blive styrkeløfter??
Først og fremmest skal du melde dig ind i en styrkeløftklub, så kan komme på licenslisten og stille op for den klub.
Og kan man godt være en god styrkeløfter, selvom man nu går ligeså meget op i BB og at holde en lav fedt %???

Du kan snildt holde en lav fedtprocent og være styrkeløfter samtidig. Folk i de lavere vægtklasser holder gerne en fornuftig fedt% for at få mest muligt ud af kropsvægten.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

hehe okay da :)

altså løfter korrekt nok i alle løft, bortset fra squat, eller det vil sige at jeg har lidt svært ved at overvinde mig selv i at komme under parralelt med max vægte.. men det skal jeg nok få lavet om på ved næste max....

mit bænk max er omkring 80, med stangen for langt oppe på brystet.. tror den er højere nu, med (meget)bedre teknik... Mit dødløft max er omkring 132,5.. og squat omkring 90.... Men skal jeg basre sige: "Hej jeg vil være styrkeløfter!" til lille nina i receptionen eller hvad??

Link to comment
Share on other sites

Faktisk ret sjovt emne... jeg har selv spekuleret lidt omkring det :blush:

Gad også godt at vide hvordan man kommer ind i det hele, men de rekorder der er blevet sat i de forskellige klasser afskrækker nu noget. Men der må da være noget hvor begyndere kan få lov til at dyste lidt imod hinanden osv??

Hvad koster det at være medlem i en styrkeløfter klub og hvor ofte skal man møde osv. da jeg bor en små 50km væk fra den der ligger nærmest er det jo ganske smart lige at vide.

Link to comment
Share on other sites

hmm så er det bare, er OBBC en officiel styrkeløfter klub??

<{POST_SNAPBACK}>

Du har aldrig undret dig over at folk i OBBC render rundt i den mærkeligste dragter eller leger med alskens elastikker, boards og bænke? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Han har vel bare troet at vi var en underlig kult inden for det sado-masochistiske, med hang til at vise os frem... :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

hmm så er det bare, er OBBC en officiel styrkeløfter klub??

<{POST_SNAPBACK}>

Du har aldrig undret dig over at folk i OBBC render rundt i den mærkeligste dragter eller leger med alskens elastikker, boards og bænke? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Han har vel bare troet at vi var en underlig kult inden for det sado-masochistiske, med hang til at vise os frem... :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vi da også. :blink:

Link to comment
Share on other sites

hmm så er det bare, er OBBC en officiel styrkeløfter klub??

<{POST_SNAPBACK}>

Du har aldrig undret dig over at folk i OBBC render rundt i den mærkeligste dragter eller leger med alskens elastikker, boards og bænke? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Han har vel bare troet at vi var en underlig kult inden for det sado-masochistiske, med hang til at vise os frem... :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vi da også. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne du så finde på at betale for at lege med?

Hmm... Nej, bare glem mit spørgsmål :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lussingerne, glem ikke lussingerne :tongue:

Yeah...

Moos og jeg er styrkeløftere i OBBC du kan bare PM'e os hvis du vil træne med.

Henning er for meget en kæling til at være styrkeløfter. Han har faket skulderskader og lignende for at slippe for træningen, så du skal ikke lytte til hvad han siger :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lussingerne, glem ikke lussingerne :tongue:

Yeah...

Moos og jeg er styrkeløftere i OBBC du kan bare PM'e os hvis du vil træne med.

Henning er for meget en kæling til at være styrkeløfter. Han har faket skulderskader og lignende for at slippe for træningen, så du skal ikke lytte til hvad han siger :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har stillet op, hvad har du? :tongue::wink:

Undskyld svineriet i dette emne. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lussingerne, glem ikke lussingerne :tongue:

Yeah...

Moos og jeg er styrkeløftere i OBBC du kan bare PM'e os hvis du vil træne med.

Henning er for meget en kæling til at være styrkeløfter. Han har faket skulderskader og lignende for at slippe for træningen, så du skal ikke lytte til hvad han siger :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Lussingerne, glem ikke lussingerne :tongue:

Yeah...

Moos og jeg er styrkeløftere i OBBC du kan bare PM'e os hvis du vil træne med.

Henning er for meget en kæling til at være styrkeløfter. Han har faket skulderskader og lignende for at slippe for træningen, så du skal ikke lytte til hvad han siger :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har stillet op, hvad har du? :tongue::wink:

Undskyld svineriet i dette emne. :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

I har begge ret. I er begge nogle kællinger og jeg er sej :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share