Større bagdel!


Madskulinus
 Share

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

chono, vil du ikke være rar at forklare, hvad du præcist mener med:

"Formlen hedder; workload Vs reps Vs set Vs kombinationen"

Det er da i øvrigt helt fair, hvis du mener, at nogen kan opnå større hypertrofi ved at løbe på trapper end at squatte tungt. Objektivt betragtet er der dog nok større sandsynlighed (læs: videnskabeligt og praktisk belæg for), at tung squat for langt de fleste vil være det mest effektive af de 2 muligheder.

Link to comment
Share on other sites

Og Michael Soerensen, hvis du SKAL citere et indlægs-sammenhæng, så venligst undlad at klippe indlæg midt i ud men lad de indværende citater stå!

Jeg synes nu mit quote var helt fair.

<{POST_SNAPBACK}>

Du klippede flg. ud:

well, så længe spændningen på musklen er hård nok vil musklen altid respondere med hypertrofi for at efterkomme behovet for at modstå spændingen! Så, så længe workloaden overstiger musklens kapacitet vil musklen kompensere! Så er det jo ligegyldigt om det er med pushups, steps etc. øvelser man køre, de ting bestemmer jo bare hvilke muskler man ønsker at ramme.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg klippede ikke noget som helst ud. Jeg quotede et helt indlæg. Det som du påstår jeg klippede ud har i øvrigt overhovedet ikke nogen betydning i forhold til det jeg kommenterede. Det jeg forsøgte at formulere er præcist det Los siger.

Det som du påstår jeg klippede ud er i øvrigt også bedst tjent med ikke at blive quotet da det simpelthen ikke er korrekt.

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Her er en mand:

Han er glad fordi han har en stor booty!

Og hvorfor har han det?

Jo, fordi han er nemlig styrkeløfter og squatter tungt 3 gange om ugen :smile:

Ps. Man kan udvikle røv hypertrofi på så mange forskellige måder, men en kendsgerning er at Dybe styrkeløfter squats er noget af det allermest effektive til at få en større røv. :wink:

Det er iøvrigt Baardi Builder på billedet hvis nogle skulle være i tvivlv :wink:

post-858-1108123985_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det hele :smile: Man er ikke sikret hypertrofi så længe spændingen er stor nok eller så længe workloaden overstiger musklens kapacitet. Workloaden må være passende - ikke for meget og ikke for lidt. Der er også andre ting der tæller end størrelsen på spændingen over musklen. Ellers måtte det være det mest effektive kun at træne eksentrisk med tunge vægte.

Jeg er både indehaver af, og har læst anatomi og fysiologilitteratur.

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Det som ikke er korrekt og som er det jeg kommenterede i 2. omgang var følgende:

well, så længe spændningen på musklen er hård nok vil musklen altid respondere med hypertrofi for at efterkomme behovet for at modstå spændingen! Så, så længe workloaden overstiger musklens kapacitet vil musklen kompensere! Så er det jo ligegyldigt om det er med pushups, steps etc. øvelser man køre, de ting bestemmer jo bare hvilke muskler man ønsker at ramme.

Jeg mener stadig alle påstandende i dette quote er forkerte.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket er ikke korrekt?? ... tror du ikke du skulle kaste dig over noget Anatomi & Fysiologi litteratur ? ???
Hvad med du kastede dig over at læse noget om trænings-fysiologi.
F.eks; Jeg har squattet 5x5 hver 2.dag i ét år, og mine ben er vokset meget lidt, og min røv ligeledes, og det er ikke fordi jeg kører hårdt nok, eller forkert teknik, eller forkert progression, eller spiser for lidt ... min produktion af actin og myosin er bare anderledes end andres ... eller måske vil mine sener og ledbånd bare ej heller øge ... måske er min kapillære densitet således indrettet / og eller vækst hæmmet at jeg ikke kan presse mig selv hårdt nok mht. workload uden at jeg brænder anaerobt sammen ... man kunne fortsætte!
min produktion af actin og myosin er bare anderledes end andres ...
Hvordan anderledes, forklar.
eller måske vil mine sener og ledbånd bare ej heller øge ...
øge hvad?
måske er min kapillære densitet således indrettet / og eller vækst hæmmet at jeg ikke kan presse mig selv hårdt nok mht. workload uden at jeg brænder anaerobt sammen ...
Brænder anarobt sammen, perfekt så skal der nok ske tilpasninger :wink:

Dit problem er psykosomatisk :smile:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Muskler vokser fordi den spændning og den tid under spænding vi påfører musklen, nedbryder muskelvæv, hvorpå musklen superkompensere ... superkompensere!

Du mangler et "r" bagpå "superkompensere".

Er det mikrooverrivninger i muskelcellerne du snakker om? Hvis ja, hvorfra ved du at det er denne "nedbrydning" som har størst betydning hvad angår muskelvekst? Vi er enige om at spændingens størrelse og varighed har noget at sige, men dine udtalelser har i bedste fald været unøjagtige.

Link to comment
Share on other sites

Det som ikke er korrekt og som er det jeg kommenterede i 2. omgang var følgende:
well, så længe spændningen på musklen er hård nok vil musklen altid respondere med hypertrofi for at efterkomme behovet for at modstå spændingen! Så, så længe workloaden overstiger musklens kapacitet vil musklen kompensere! Så er det jo ligegyldigt om det er med pushups, steps etc. øvelser man køre, de ting bestemmer jo bare hvilke muskler man ønsker at ramme.

Jeg mener stadig alle påstandende i dette quote er forkerte.

<{POST_SNAPBACK}>

God damnit ... :sleeping:

Muskler vokser fordi den spændning og den tid under spænding vi påfører musklen, nedbryder muskelvæv, hvorpå musklen superkompensere .... enig ?

<{POST_SNAPBACK}>

Muskler vokser, fordi iturevne myofibriller superkompenserer i restitutionsperioden efter endt træning. Men for at opnå optimalt mikrotrauma (som er overrivninger af myopfibriller) er det ikke ligegyldigt, hvad man laver.

Hvis TUT (tiden under spænding) er meget lang, som den vil være, hvis det arbejde man udfører, er at gå op på 5. sal med ekstra vægt, betyder dette unægteligt at intensiteten er alt for lav til at fremprovokere en optimal mængde hypertrofi. Det kan stadig godt resultere i mikrotrauma, men dette er ikke den eneste forudsætning for optimal muskelvækst.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Klart, du går nemlig op at trappen uden at løfte dine fødder, og dermed bibeholder spænding hele vejen op ... nice ... hvad er du, ninja eller hvad ?

Det gør ikke træningsformen stort bedre, hvis overhovedet.

Hvis du kan gå op på 5. sal i et stræk, er intensiteten stadigvæk for lav.

Du er på dybt vand :wink:

Link to comment
Share on other sites

At min produktion af actin og myosin er mindre, at tværsnittet af mine ledbånd og sener ikke øjes "vokser", brænder anaerobt sammen, syrer hurtigere til og restituere langsommere imellem set etc etc

Psykosomatisk ???

- har du sneget dig ind på din fars kontor og læst i hans bøger? Get Real!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du med at brænde anaorobt sammen? Er du sikker på at laktaten er det som er årsagen til at du "syrer" til?

Link to comment
Share on other sites

(chono @ 11. Feb 2005, 15:18)

At min produktion af actin og myosin er mindre, at tværsnittet af mine ledbånd og sener ikke øjes "vokser", brænder anaerobt sammen, syrer hurtigere til og restituere langsommere imellem set etc etc

Psykosomatisk ???

- har du sneget dig ind på din fars kontor og læst i hans bøger? Get Real!!

Hvad mener du med at brænde anaorobt sammen? Er du sikker på at laktaten er det som er årsagen til at du "syrer" til?

præcis

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share