Vægttab


Alva
 Share

Recommended Posts

Ptpoul -->

En god gang deload, refeed og op på hesten igen ville mit bud være. Både af hensyn til motivationen og evt. resultaterne på vægten  :smile:
Stubbe -->
Hvis det skyldes en øgning af ECV vil det være en fordel at skrue indtaget op til sit beregnede ligevægtsindtag måske enda lidt over i en god uges tid og derefter reducere indtaget igen.

Det er lækkert, at I kommer med forslag :4thumbup: Men kan I konkretisere dem yderligere? Hvad skal Alva helt konkret gøre for at igangsætte vægttabet igen, og gerne en forklaring på hvorfor.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

De artikler jeg foreslog vil forklare det i dybden. Meget af det er teoretisering, men en del mennesker har god effekt af det.

Min forklaring ville blive noget hø, da jeg ikke er særligt godt inde i det.

Jeg har gået på diæt en gang før og det gik så hurtigt og nemt, at jeg ikke har menge personlige erfaringer at dele ud af.

Jeg cuttede selv kcal og kulhydrat drastisk..

Nu har jeg for en gangs skyld været sød og søgt for dig: http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...titan?id=459737

Husk det er teoretisk masturbation over hormonel indflydelse på vægttab, men interssant og virker vist for mange :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er lækkert, at I kommer med forslag  :4thumbup:  Men kan I konkretisere dem yderligere? Hvad skal Alva helt konkret gøre for at igangsætte vægttabet igen, og gerne en forklaring på hvorfor.
skrue indtaget op til sit beregnede ligevægtsindtag måske enda lidt over i en god uges tid og derefter reducere indtaget igen.
Øge hendes energiindtag til sit beregnede ligevægtsindtag evt. + 500-1000 kJ i en uge til to uger og dernæst sætte indtaget ned til det beregnede ligevægtsindtag - 2000 kJ og se hvordan det går.

Hvis det skyldes væskeophobninger, vil hun formentlig tabe sig (væsken) når hun sætter indtaget op.

Det er svært at komme med mere konkrete råd når man ikke har set/kender hendes sitation bedre.

Jeg er ikke tilhænger af refeed princippet da den fysiologiske baggrund halter meget. Der vil dog være psykologiske fordele ved det for nogle, og virker det, er det jo fint.

Link to comment
Share on other sites

De artikler jeg foreslog vil forklare det i dybden. Meget af det er teoretisering, men en del mennesker har god effekt af det.

Min forklaring ville blive noget hø, da jeg ikke er særligt godt inde i det.

Jeg har gået på diæt en gang før og det gik så hurtigt og nemt, at jeg ikke har menge personlige erfaringer at dele ud af.

Jeg cuttede selv kcal og kulhydrat drastisk..

Nu har jeg for en gangs skyld været sød og søgt for dig: http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...titan?id=459737

Husk det er teoretisk masturbation over hormonel indflydelse på vægttab, men interssant og virker vist for mange :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Måske har jeg været heldig?

Jeg har i længere tid været på en ret stram diæt. Hver torsdag mødes jeg med en gruppe mennesker inkl. spisning. Og der holder min diæt så ikke rigtigt helt. Dog har jeg kompenseret med at gå hjem (måske 3-5 km) nogle af dagene.

Og faktisk er det, kan jeg se, den dag (fra torsdag til fredag) hvor jeg gennemsnitligt har tabt mig mest, og i øvrigt den eneste dag hvor jeg endnu ikke har haft tilbagegang.

Det kan dog også meget meget vel være statistisk støj.

Link to comment
Share on other sites

... hvis det er en stigning i det osmotiske tryk, skal du drikke så meget væske som muligt, få noget føde indenbords så du kan få dit blodsukker op, og dermed få ADH produktionen ned. Har du en overproduktion af ADH kan du evt drikke en masse kaffe eller cola, det øger natrium udskillelsen, og det er natrium der holder på væsken i kroppen.

Så jo mindre du spiser, jo lavere bliver dit blodsukker, og dermed forøgelse af ADH, jo mere du træner, ligeledes forøgelse af ADH... så det er skruen uden ende, jo mere du kæmper jo værre bliver det ... altså forudsat det ér det osmostiske tryk :-)

Hvad er din fedtprocent, og har du overvejet evt. få målt dit blodtryk!

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Hej Alle.

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber ar der er nogen der kan hjælpe mig med.

Jeg har siden september forsøgt at tabe mig, ved kun at indtage 12-1500 kcal om dagen. Det er også lykkedes et godt stykke hen af vejen, men de sidste to-tre kilo vil bare ikke af!

Ud over mit lave kcal-indtag, har jeg et ret højt aktivitetsniveau: Styrke 3 gange om ugen, løb 4 gange om ugen og en enkelt omgang svømning. Derudover kan der godt snige sig en ekstra omgang cardio ind hist og her.

Spørgsmålet er så: Hvorfor taber jeg mig ikke?

Det er fuldstændig udelukket at skære mere ned på kosten, så jeg ved ikke om det er mere motion der skal til?

Er min forbrænding der er gået fuldstændig i stå, fordi jeg spiser for lidt, eller?

Der er et par stykker som har skrevet i min log, at grunden til at jeg ikke taber mig er, at jeg spiser for lidt. Jeg synes ikke det lyder særlig logisk?

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, ville jeg blive meget glad :smile:

det lader til du har stoppet din forbrænding. mit forslag er at du sætter en spise dag ind en dag om ugen hvor du spiser alle de kcal du kan få ned få at du ik ødelægger din forbrændig så stresser du kroppen fordi den pludselig får fedt og kulhydrat i stor stil og så begynder kroppen igen at arbejde. håber det kan hjælpe dig 

- Alva, som er meget fortvivlet :crybaby:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

... hvis det er en stigning i det osmotiske tryk, skal du drikke så meget væske som muligt, få noget føde indenbords så du kan få dit blodsukker op, og dermed få ADH produktionen ned. Har du en overproduktion af ADH kan du evt drikke en masse kaffe eller cola, det øger natrium udskillelsen, og det er natrium der holder på væsken i kroppen.
Gider du ikke fortælle hvordan ADH og blodsukker hænger sammen i din verden? og ligeledes at kaffe og cola øger udskillelsen af natrium?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share