50set om ugen??? fullbody


muck
 Share

Recommended Posts

er helt ny her inde... træner split i øjeblikket kroppen igennem 2 gange om ugen

ca 24 set for ben ryg bryst pr del om ugen 6-10 rep

ca 10 til skulder om ugen 5-8 rep

ca 10-12 set til biceps om ugen 5-8 rep

har kikket lidt rundt her inde og folk er vilde med fullbody så det ville jeg lige prøve..

havde tænkt mig

at køre kroppen igennem 4-5 gange om ugen overload måske??

så jeg hverdag køre ca 10 set pr krops del altså 40-50 set om ugen

ved det er nok lidt volsomt med bare for ca 1 månede om det ville gå an..

og holde mine rep på ca 4-7stk??? skifter mellem mine øvelser hvergang..

sog køre jeg squat og dødløft minst 2 gange om ugen med det nye program?

så kunne godt bruge lidt hjælp her

Link to comment
Share on other sites

4 gange er passende hvis du vil træne så meget (dog ville jeg mene 3 er bedre, da du får mere hvile). 4 passer med at du kan træne hver anden dag, hvilket giver din krop mulighed for at genopbygge sig inden der skal trænes igen. Hvis du valgte at træne fullbody 5 gange om ugen, ville du med sikkerhed overtræne.

Link to comment
Share on other sites

4 gange er passende hvis du vil træne så meget (dog ville jeg mene 3 er bedre, da du får mere hvile). 4 passer med at du kan træne hver anden dag, hvilket giver din krop mulighed for at genopbygge sig inden der skal trænes igen. Hvis du valgte at træne fullbody 5 gange om ugen, ville du med sikkerhed overtræne.

<{POST_SNAPBACK}>

okay ville eller have trænet mandag til fredag og holde weekenden fri...

men kan jeg så køre flere set så hvis jeg nu holder den på 10 set pr krops del???

4 gange om ugen... det her er kun for at prøve noget helt nyt.. end den træning man er vant til så føste gang jeg prøver fullbody... sådan rigtig...

Link to comment
Share on other sites

Det er da noget vrøvl. Folks opfattelse af nødvendigheden af sammenhængende hvile af diverse muskelgrupper bygger på en misforståelse.

Du kan næsten med sikkerhed holde til 50 sæt på en uge i en måneds tid, specielt når du tidligere har kørt næsten 50 bare med en anden fordeling.

Jeg vil endda vove at påstå, at de fleste programmer herinde køres med mere end 50 sæt ugentligt. Personligt kører jeg ca. 100.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

4 gange er passende hvis du vil træne så meget (dog ville jeg mene 3 er bedre, da du får mere hvile). 4 passer med at du kan træne hver anden dag, hvilket giver din krop mulighed for at genopbygge sig inden der skal trænes igen. Hvis du valgte at træne fullbody 5 gange om ugen, ville du med sikkerhed overtræne.

<{POST_SNAPBACK}>

okay ville eller have trænet mandag til fredag og holde weekenden fri...

men kan jeg så køre flere set så hvis jeg nu holder den på 10 set pr krops del???

4 gange om ugen... det her er kun for at prøve noget helt nyt.. end den træning man er vant til så føste gang jeg prøver fullbody... sådan rigtig...

<{POST_SNAPBACK}>

også selv om det er 50set pr krops del ikke hele kroppen nu snakker vi om krops del så er 50set da en del..

Link to comment
Share on other sites

Ok sorry så misforstod jeg dig, hvis du mener 50 sæt per "kropsdel". Men hvad mener du med per kropsdel? Vil du eksempelvis køre 50 sæt til skulderen osv. Det ville gøre det nemmere, hvis du postede programmet, som du har tænkt dig at bygge det op.

Men så vidt jeg kan tyde, så kører du ca. 100 sæt ugentligt i dit nuværende split. Hvis du så spørger, om det er smart at sætte det op til 300 sæt ugentligt, så er svaret selvfølgelig, at det er fuldstændig vanvittigt.

Men som sagt, så synes jeg det er uklart, hvad det er, du mener.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Ok sorry så misforstod jeg dig, hvis du mener 50 sæt per "kropsdel". Men hvad mener du med per kropsdel? Vil du eksempelvis køre 50 sæt til skulderen osv. Det ville gøre det nemmere, hvis du postede programmet, som du har tænkt dig at bygge det op.

Men så vidt jeg kan tyde, så kører du ca. 100 sæt ugentligt i dit nuværende split. Hvis du så spørger, om det er smart at sætte det op til 300 sæt ugentligt, så er svaret selvfølgelig, at det er fuldstændig vanvittigt.

Men som sagt, så synes jeg det er uklart, hvad det er, du mener.

<{POST_SNAPBACK}>

okay du er ikke helt med

mandag

10 set ryg

10 set bryst

10 set skulder

10 set biceps

10 set triceps

10 set ben

så ville jeg køre dette program fra mandag til fredag og holde lørdag søndag fri...

men eller skulle jeg holde mig til 4 dage så jeg holder fri onsdag og weekenden...

er du med nu?????

Link to comment
Share on other sites

Du kan selvfølgelig ikke gå fra at træne under 100 sæt ugentligt til at træne 300 eller 240 for den sags skyld med mindre du kører med en vanvittig lav intensitet.

Med andre ord, så vil det ikke give nogen som helst mening at køre det på den måde, hvis målet er muskelvækst.

Du kan evt. i stedet vælge at køre et fullbodyprogram, hvor du kører 3-4 sæt per muskelgruppe (af de ovennæsvnte), 5 dage om ugen. Hvis du af mystiske årsager tidligere har trænet langt under din kapacitet og derfor føler, at du har mere at give af, så kan du sætte det gradvist op.

Jeg ser dog din opdeling af muskler som absurd, da du forhåbentligt hovedsageligt kører flerledsøvelser, hvor en sådan opdeling ikke er mulig at foretage.

Er du med????

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share