2-splittræning


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

:blush: - men det er efterhånden nogle år siden jeg har trænet split, og søgefunktionen gav ingen svar, så jeg må desværre spørge (sikkert dumt).

Jeg er næsten helt sikker på at træne efter trækdag/trykdag princippet. Det har jeg aldrig prøvet og lyder OK.

Jeg har prøvet at finde nogle færdige programmet uden held, men det går nok selv at hitte på noget, dog er jeg lige i tvivl om:

1) Skulder. Træner man hele skulderen samme dag, eller bagsiden på ryg-dagen og forside/side på brystdagen.

2) Skulder. Rotator cuff. Hvad dag bør den trænes?

3) Mave - den ligger vel på en trækdag?

Yderligere lurer jeg på at kombinere forskellige reps i samme træning. Altså i stedet for f. eks. 3x8, så køre f. eks. 8 reps, 5 reps, 8 reps. Det virker afvekslende men i de logs jeg har set det praktiseret har man trænet med 5 eller flere sæt af samme øvelse og det er jeg ikke lige klar til - i denne omgang. Er det tosset med kun 3 sæt af hver øvelse? Skal man holde fast i pyramiden eller er der ide i mange reps , få reps , midt i mellem (eks. 10,5,8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share