Density træning...


Francis
 Share

Recommended Posts

Hej herinde.... fandt lige et link ovre på oldschool boardet om noget de kaldte density training!!  De brugte det hvis de f.eks skulle øge strength endurance (anaerobic endurance( i specifikke øvelser som f.eks chins...

Princippet går ud på at f.eks hvis du vil kunne lave 12 chins... tager du det dobbelte (24, hvis vi skulle have nogle herinde, der missede et par timers matematik i folkeren), og deler det i 12 sæt af 2 reps... disse tolv sæt skal så gennemføres på 12 minutter. Når det er let nok, laver man 8 sæt af 3 reps på otte minutter. Når der kører, laver man 6 sæt af 4 reps på 6 minutter og så derud af... men resten kan i jo selv lige læse jer vej frem til!!

Det skal lige nævnes at jeg altså ikke selv har prøvet det endnu, men overvejer at prøve det ligeså snart at min "tudse-udbygning" er helet igen!!!  Cheers, my fellow MOL-rats  :D

density training...

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst John "Pullups" Allstadt's artikel om funktionel styrke på http://www.dragondoor.com/jallstadt.html. Testede jeg lige min max pullup - den var 5. John skriver meget sigende " I have personally witnessed 300+ pound bench pressers failing to do a set of 5 measly pullups". Så den var gal.

For 3 uger siden startede jeg så med et Pavel inspireret koncept hvor jeg om morgenen lavede en 2-3 sæt (stoppede 1 rep før failure på alle, så jeg startede med 3-4 rep ad gangen). Når jeg kom hjem fra arbejde kørte jeg 2 sæt og igen før jeg gik i seng. Efter en uge var jeg oppe på en max på 9 reps (kørte nu 7 i hvert sæt).

Efter nu kun 3 uger lavede jeg idag 15 i træk (max forsøg). Tilgengæld kan jeg mærke at det er svært at holde programmet da musklerne ikke når at blive restitueret, så jeg må jo nok ændre det lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share