Sportsgren foruden vægttræning der giver mest mass


the-box
 Share

Recommended Posts

"Almindelige" mennesker (læs: folk der ikke træner) fremhæver i hvert fald altid svømmere som sportsfolk med en flot fysik...

Personligt synes jeg dog bestemt ikke der er noget som helst æstetisk imponerende over dem whatsoever... :dry:

Roere er da heller ikke noget at råbe hurra for, men de fokuserer jo også primært på udholdenhed.

Fatter egentlig ikke helt pointen med denne tråd (no offence) :raisebrow: . Jeg mener, hvis du vil være muskuløs så løft nogle vægte og hvis du vil være god til at ro eller svøm, så gør det. Der er måske noget jeg har misset? :blush:

Anyway, hvis jeg absolut skulle vælge en sportsgren, så ville det selvfølgelig hverken være svømning eller roning, men derimod gymnastik! :devil:

Jason-Gatson---gymnastics.jpg"

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Roning, svømning, brydning, gymnastik er gode bud.

Uden at være ekspert, vil jeg mene at sådan noget som skøjteløb (speedskating) og forskellige former for skiløb giver godt på underkroppen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

En øvelse som dips, som er populær blandt fitness og bodybuildere, læste jeg herinde, skulle være taget direkte fra gymnasterne af, hvor dips er bleven brugt som hjælpe øvelse.

Så at påstå gymnasterne ikke styrketræner er en sandhed med modifikationer. Gymnasterne styrketræner i høj grad, især dem der træner på højt niveau.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Så at påstå gymnasterne ikke styrketræner er en sandhed med modifikationer. Gymnasterne styrketræner i høj grad, især dem der træner på højt niveau.

Så er spørgsmålet bare hvor grænsen går ?? Hvis dips udført med høje reps er styrketræning, hvad så med de eksplosive slag man fyrer af i boksning, imod en tung sandsæk ?? Det vil i høj grad øge ens eksplosive og også til en vis grad ens absolutte styrke. Hvad med sprinttræning ?? Hvad med springtræning i basketball ? Og sådan kan man blive ved og ved. Måske skal vi modificere spørgsmålet, og spørge, hvilken sportsgren, som giver mest masse og styrke, uden at man rører en vægt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Måske skal vi modificere spørgsmålet, og spørge, hvilken sportsgren, som giver mest masse og styrke, uden at man rører en vægt
Nu om dage finder du stort set ikke nogen sport som ikke gør brug af styrketræning. Selv i fodbold skal spillerne nu om dage have tilstrækkelig med pondus for ikke at blive væltet om kuld inde i feltet. Prøv at se den udvikling som bare f.eks. fodbold og håndbold har gennemgået. Kigger man tilbage i tiden bliver man klar over hvilken indflydelse vægtræning har haft på sportsudøvernes fremtoning i dag. Vi kan også godt si' gymnasterne fra, de styrketræner med vægte og hvorfor ikke, skulle de have 'jern-allergi' *G*
Hvis dips udført med høje reps er styrketræning, hvad så med de eksplosive slag man fyrer af i boksning, imod en tung sandsæk ?? Det vil i høj grad øge ens eksplosive og også til en vis grad ens absolutte styrke. .

Du siger det næsten selv. Eksplosiv og relativ styrke. Jovist. Men i muskelvækst sammenhæng har slag i mod en sandsæk ingen nævneværdig effekt. Jeg vil til enhver tid hævde at Dips og Chinups er styrketræning og især når vi tænker høj-volumen frekvent træning. Det er hjælpe øvelser og jeg tror godt vi kan blive enige om at det ikke er teknik-træning? Teknikken trænes i de forskellige gymnastiske disipliner.

Sprint træning op ad bakke eller sprinttræning med faldskærm vil jeg kategorisere som styrketræning.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Boksning indeholder en del arbejde med høj intensitet (spurte, kropshævninger, tungt sandsækkearbejde, tungt mave arbejde) og mere cardiobaseret (shipning, løb, let arbejde mm.)

jeg ved i hvert tilfælde at da jeg kørte både Boksning og styrketræning krævede det en god gennemtænkning af programmet for ikke at brænde helt aw!

Link to comment
Share on other sites

Den bog coach Sommers omtaler i artiklen skal jeg eddermame have!  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men desværre er CS en travl mand, så der er vist endnu ikke en dato på den. Han fortalte dog, at den skulle være på trapperne!

Link to comment
Share on other sites

Den bog coach Sommers omtaler i artiklen skal jeg eddermame have!   :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men desværre er CS en travl mand, så der er vist endnu ikke en dato på den. Han fortalte dog, at den skulle være på trapperne!

<{POST_SNAPBACK}>

Det har han sagt i et halvt år :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Anyway, hvis jeg absolut skulle vælge en sportsgren, så ville det selvfølgelig hverken være svømning eller roning, men derimod gymnastik!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

hvis der er nogen der styrketræner? så er det godt nok gymnasterne!

Har en kammerat som er gymnast. Og han styrketræner konstant med sit hold! :blink:

Edited by Duelund
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share