mit ikke specielt anderledes 2-spilt


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey hey...

Jeg har lige sammensat et meget simpelt 2-split program som jeg håber i vil kommentere på...

Jeg har lidt kort cardio og dobbelt længde bagefter, fordi jeg ikke har tid til mere end 4 gange træning om ugen.... Skifter så også mellem en ekslopiv og tung squat så de ikke ligger på samme dage jo..... Skal sige jeg går efter styrke og masse (50/50)....

Dag 1: Ben/Bryst/Tricep/Mave

6 min. Cardio

Rotator cuff træning

Bænkpres (En cyklus, enten klassisk 5x5 eller Hatfield, hvad anbefaler i??)

Incline (Db eller BB??) Bænk.. 3-4x8-10 (progression??)

Squat (Også en cyklus 5x5 eller??)

Benpres 3-4x8-10 (progression??)

French Press 3x8-10 (progression??)

Dips 3x8-10 (progression??)

Semi Draonflags 3x10

en anden mave øvelse, men hvilken??

12 min. cardio

Dag 2: Ryg/Bicep/Skuldre/Læg

6 min. cardio

Dødløft (TJ's single cyklus eller??)

Key Stone Dødløft eller hvad?? 5x5 (progression??)

Bent over BB Row 3-4x8-10 (progression??)

T-bar row 3-4x8-10 (progression??)

DB Curl 3x8-10 (progression??)

BB Peacher curl eller BB Hammer curl?? 3x8-10 (progression??)

Millitary Press ?x? (progression??)

Lateral raises 3x8-10 (progression??)

Læg 2-3x10-12 (progression??)

Chin-ups 2-3x10-12 (progression??)

12 min. cardio

hvordan ser det ud?? hvad med progression?? og er det en meget dum ide med det cardio???

Link to comment
Share on other sites

Hey der....

Ikke for at være efter dig men synes du tænker lidt for meget over tingene for ikke at spørge ret så ofte efter et nyt program - her er bare lidt af dine indlæg omkring træningsprogrammer siden september

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=17574&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=17855&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=18196&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=19693&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=20225&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=20451&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=21076&hl=

Størstedelen af alle dine andre indlæg bærer præg af at du overkomplicerer tingene aaaaalt for meget! Du er stadigvæk teenager, har ikke trænet særligt længe, du er tynd og :blahblah:

Det bedste råd ville være at droppe tankerne omkring progression og holde din fedt% nede... hvis du vil se resultater så træn ud fra et godt grundprogram, spis igennem og så lev ellers fornuftigt med gode sengetider det første år du træner igennem!

Du skal slet IKKE tænke i de baner du har gjort hidtil som nybegynder, progressionen skal nok komme af sig selv når din basis er i orden...

Du har 4 dage til rådighed, så træn kroppen igennem én gang om ugen fordelt på de øvelser du føler giver dig mest evt. baseret på et 5x5 system, pres dig selv og lav evt. lidt ekstra hvis dagsformen tillader det!

Du har fået rigtigt mange gode råd i de tråde du tidligere har startet... brug nogle af dem konsekvent til en start og du vil komme langt :4flex:

... man rykker altså ikke særligt meget på et havlt år ved konstant at skifte træningsteknik og program... tværtimod!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Hey hey...

Jeg har lige sammensat et meget simpelt 2-split program som jeg håber i vil kommentere på...

Jeg har lidt kort cardio og dobbelt længde bagefter, fordi jeg ikke har tid til mere end 4 gange træning om ugen.... Skifter så også mellem en ekslopiv og tung squat så de ikke ligger på samme dage jo..... Skal sige jeg går efter styrke og masse (50/50)....

Dag 1: Ben/Bryst/Tricep/Mave

6 min. Cardio

Rotator cuff træning

Bænkpres (En cyklus, enten klassisk 5x5 eller Hatfield, hvad anbefaler i??)

Incline (Db eller BB??) Bænk.. 3-4x8-10 (progression??)

Squat (Også en cyklus 5x5 eller??)

Benpres 3-4x8-10 (progression??)

French Press 3x8-10 (progression??)

Dips 3x8-10 (progression??)

Semi Draonflags 3x10

en anden mave øvelse, men hvilken??

12 min. cardio

Dag 2: Ryg/Bicep/Skuldre/Læg

6 min. cardio

Dødløft (TJ's single cyklus eller??)

Key Stone Dødløft eller hvad?? 5x5 (progression??)

Bent over BB Row 3-4x8-10 (progression??)

T-bar row 3-4x8-10 (progression??)

DB Curl 3x8-10 (progression??)

BB Peacher curl eller BB Hammer curl?? 3x8-10 (progression??)

Millitary Press ?x? (progression??)

Lateral raises 3x8-10 (progression??)

Læg 2-3x10-12 (progression??)

Chin-ups 2-3x10-12 (progression??)

12 min. cardio

hvordan ser det ud?? hvad med progression?? og er det en meget dum ide med det cardio???

<{POST_SNAPBACK}>

Du spørger om progression, hvad er det du ikke forstår?

Syndes du har alt for mange øvelser med, og dit program er rodet sat op

Her er mit eget 2-split program som jeg har haft rigtig gode resultater med, både styrke og masse

2 dags split program

5 - 8 rep.

mandag/torsdag:

ben/ryg/biceps

opvarmning 10 min

squat (5 sæt)

Calves (3 sæt)

Chin eller træk til bryst (5 sæt)

Bent over eller en arms roning (3-5 sæt)

Dødløft (5 sæt)

Biceps curl (3-4 sæt)

Tirsdag/fredag:

bryst/skulder/triceps og mave

opvarmning 10 min

Bænk pres (5 sæt)

Incline dumbell pres (3 sæt)

Mili pres eller siddende dumbel pres (5 sæt)

lateral side (3 sæt)

Dips (med belastning) (3-5 sæt)

fransk pres (3-5 sæt)

Mave med belastning (8-15 reps) (3 sæt)

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Angel: jamen, måske vil du kun have en lav fedt procent op til konkurrencer, men jeg vil holde den året rundt! Fuck om det er optimalt eller ej! Æder allerede igennem og tager stødt på!!

Jamen hvis du synes jeg spørger for meget så ig det da på en pæn måde! Tak.... Og jeg har nu mulighed for at træne 4 gange om ugen, hvilket jeg ikke havde før, derfor spørger jeg nu om dette.... men hvis der alligevel ikke er nogen der kan komme med konstruktiv kritik på dette forum mere, kunne man jo også bare overveje at skride??

Og jeg har stadigvæk ikke fået svar på hvor dårlig en idé det ville være med cardio de dage jeg løfter vægte?? Jeg har en meget lavt bassalt stofskifte, så hvis jeg skal tage stille og roligt på, bliver jeg nød til den mængde cardio!!

Mener i så 5x5 i hele lortet?? Eller kun de tre store??

Link to comment
Share on other sites

Angel: jamen, måske vil du kun have en lav fedt procent op til konkurrencer, men jeg vil holde den året rundt! Fuck om det er optimalt eller ej! Æder allerede igennem og tager stødt på!!

Jamen hvis du synes jeg spørger for meget så ig det da på en pæn måde! Tak.... Og jeg har nu mulighed for at træne 4 gange om ugen, hvilket jeg ikke havde før, derfor spørger jeg nu om dette.... men hvis der alligevel ikke er nogen der kan komme med konstruktiv kritik på dette forum mere, kunne man jo også bare overveje at skride??

Og jeg har stadigvæk ikke fået svar på hvor dårlig en idé det ville være med cardio de dage jeg løfter vægte?? Jeg har en meget lavt bassalt stofskifte, så hvis jeg skal tage stille og roligt på, bliver jeg nød til den mængde cardio!!

Mener i så 5x5 i hele lortet?? Eller kun de tre store??

<{POST_SNAPBACK}>

Slap af makker.. Hvis du læser hendes indlæg, så sagde hun det også på en pæn måde..

Link to comment
Share on other sites

hmm yeah people love me...

jeg er bare træt af at folk ikke tror jeg har prøvet det dig siger til mig.. synes fx. at det med at træne kroppen igennem EN gang om ugen er for lidt... og jeg har dog trænet i over 1 år.. dog med en katastrofal pause, det vil sige jeg udemærket kender teknikken, kosten osv. dog er jeg stadig i tvivl med hensyn til trænings program junglen.. nogle siger at progression er essentiel, andre siger at man bare skal tage noget mere når man kan.. er det nogen overraskelse jeg er forvirret???...

Jeg synes ikke det er pænt at hun siger det som om det er 17. gang.. det er 1. gang jeg får det af vide jo...

krumborg>> jeg er helt afslappet, bare deprimeret....

smukke arne>> hvilken attitude hentyder du til??

Link to comment
Share on other sites

HUUUU :blink:

Du tager sørme tingene nært :poking: (eller også er det et formørket teenage sind der snakker :tongue: )

Der er ikke noget galt i at spørge men mig bekendt så virker det jo ikke som om du rent faktisk tager de råd til dig som andre giver.

Med mit indlæg forsøgte jeg blot at pointere hvor ofte du skifter retning!

Et års træning på din måde med skiftende programmer, skiftende øvelser, lang pause og sikkert også masser er cardio har jo ikke givet dig den basis, som man skal bruge for at begynde at benytte mere avancerede programmer der er beregnet på at øge massen!

Angel: jamen, måske vil du kun have en lav fedt procent op til konkurrencer, men jeg vil holde den året rundt! Fuck om det er optimalt eller ej! Æder allerede igennem og tager stødt på!!
Har svært ved at tro du æder igennem for hvis du er den jeg tror du er så er du jo ret så spinkel hvilket du ikke ville være hvis du spiste igennem :blink: men måske er du ikke den jeg tror!
Jamen hvis du synes jeg spørger for meget så ig det da på en pæn måde! Tak.... Og jeg har nu mulighed for at træne 4 gange om ugen, hvilket jeg ikke havde før, derfor spørger jeg nu om dette.... men hvis der alligevel ikke er nogen der kan komme med konstruktiv kritik på dette forum mere, kunne man jo også bare overveje at skride??

Sagde det også på en pæn måde - igen så forsøgte jeg bare at pointere at du virker ret omskiftelig.

Du spøger om en 2-split ... jeg foreslår en 4-spilt :raisebrow:

(kald det konstruktiv kritik??!!)

Og jeg har stadigvæk ikke fået svar på hvor dårlig en idé det ville være med cardio de dage jeg løfter vægte?? Jeg har en meget lavt bassalt stofskifte, så hvis jeg skal tage stille og roligt på, bliver jeg nød til den mængde cardio!!
Hvorfor absolut cardio??? Hold i stedet lidt igen med kulhydraterne først på dagen og placer primært dine kulhydrater omkring træning, hvis du for alt i verden ikke ønsker at tage 800 gram på i løbet af et par dage --> undlad cardio og giv dine muskler fred og ro til at vokse!

Det er ikke katastofalt med de 12 minutter, men så længe din muskulatur ikke er mere udviklet ville jeg ikke bruge kræfterne på cardio men i stedet ligge fokus på at fremelske så mange ekstra hvide fibre så muligt.

Mener i så 5x5 i hele lortet?? Eller kun de tre store??

Hvad tror du selv... hvilke muskelgrupper og øvelser mener du ville egne sig til 5x5 systemer - prøv at tænke over det :wink: (og det er ikke for at være fræk)

Må jeg foreslå at du booker en tid hos Jacob Vind i OBBC og får ham til at lave et grundprogram til dig, så du kan komme videre ...

Og så vil jeg gerne lige pointere igen....

Du skal have en basis før du kan begynde at tænke på progression.

Progression er også noget som kommer helt naturligt med tiden når din basis er i orden --> din nuværende træning tyder jo på at din basis er langt fra i orden, idet vægte som burde være overkommelige for dig virker tunge. Det er højst sandsynligt fordi du ikke er parat til en træning der diktere en bestemt progression per uge ... det er for viderekommende!

Link to comment
Share on other sites

OMG: Hvis du har fremgang hvorfor spørger du så?

Attitude:

Fuck om det er optimalt eller ej! Æder allerede igennem og tager stødt på!!
men hvis der alligevel ikke er nogen der kan komme med konstruktiv kritik på dette forum mere, kunne man jo også bare overveje at skride??

Jamen så skrid...

Men faktum er at dette forum er absolut det bedste jeg har mødt, ifht. at få råd på dit niveau.

Jeg ville snuppe et basis fullbody program der køres igennem 3gange om ugen. Den 4gang kan passende bruges til rotator cuff, underarm, og andre haltende/op prioriterede muskelgrupper.

Evt. lidt farmerwalks eller anden grundtræning.

Der er en anden tråd her på siden (i funktionel styrke tror jeg) med Chad Waterbury's programmer. De fungere fint.

[edit] Angel har en pointe mht progression. Jeg har mere end en gang postet et gammelt bill star program der er perfekt til begyndere. ALle jeg har smidt på det har elsket resultaterne.

Søg og du skal finde...

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også jeg har været de forskellige pointer igennem per PM mm.

Man kan have verdens bedste program, men hvis man aldrig træner det færdigt og hele tiden skifter til noget andet, så kan det lidt være ligegyldigt hvilket program man er på.

Som nybegynder (selv efter 1 år) kan man træne på næsten hvilken som helst måde og stadig få fremgang, så der er ingen grund til at overanalysere træningen for meget. Det handler i bund og grund om at få trænet regelmæssigt, på en måde der ikke er helt ude i skoven. Om det er 5x5 eller noget andet er mere eller mindre ligegyldigt.

Sålænge programmet overholder de fundamentale principper for træning og kost og restitution er iorden, vil der være fremgang. Så simpelt er det vel egentlig :smile: At man så begynder at gå i detaljer med tingene er sådan set også positivt nok, men man må lære at kravle før man kan begynde at gå og det betyder en del timer med de gode gamle basisøvelser :wink:

Link to comment
Share on other sites

angel>> hmm synes da der er en del som er svagere end mig i denne verden og dette forum.. jeg har som sagt før ingen intentioner om at blive prof, stor eller noget der ligner jo... jeg vil bare være veltrænet, IKKE stor (like craw og diverse fanatiker herinde osv)... Grunden til cardio er også for at holde mig i form, ikke noget af jeres powerwalking her.... Man kan jo stadig være i form og veltrænet.... og det der med at holde igen med kulhydraterne kan jeg ikke, fordi jeg er mega sulten om morgen!!! og med hwnsyn til at jeg tager tingene nært, så ja det gør jeg... men det er en anden side af sagen...

ptpoul: er den sidste dag så katastrofal da??? må man ikke lave et 4-spilt som bygger på fundament træning?? 5x5 tungt den ene og 8x2 let den anden dag??? kig evt. nederst hvor jeg har ændret lidt på programmet...

crawdaddy: nemlig, derfor vil jeg helst have at i undlod den sædvanelige prædiken om cardio er dårlig osv. for det er sundt, og det kan i ikke modsige :tongue:

Dag 1: Ben/Bryst/Tricep/Mave

6 min. Cardio

Rotator cuff træning

Bænkpres 5x5 (1 dag: 75-80% af 1rm også øg med 2,5 kg hver uge, 2 dag: 8x2 @ 75% af 1RM)

Incline BB BP 4x8-10

Squat 5x5 (1 dag: 75-80% af 1rm også øg med 2,5 kg hver uge, 2 dag: 8x2 @ 75% af 1RM)

Benpres 4x8-10

French Press 3x8-10

Semi Draonflags 3x10

en anden mave øvelse, men hvilken??

12 min. cardio

Dag 2: Ryg/Bicep/Skuldre/Læg

6 min. cardio

Dødløft (1. dag: TJ's single cyklus - 2. dag eksplosivt 8x2 @ 75% af 1RM)

Key Stone Dødløft 5x5

Bent over BB Row 4x8-10

BB Peacher curl eller BB Hammer curl, men hvilken hvis det er masse?? 3x8-10

Millitary Press 5x5 (her er jeg så i tvivl om jeg skal køre samme system som de andre 5x5 øvelser, eller bare tage hvad jeg nu kan)

Lateral raises 3x8-10

Læg 3x10-12

Chin-ups 2x10-12

12 min. cardio

Nu er det næsten det samme som jeg træner nu, bare med små ændringer...

.....men hvorfor er det folk misforstår mig og jeg dem?? det er pænt irriterende :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

angel>> hmm synes da der er en del som er svagere end mig i denne verden og dette forum..
Derfor kan de stadigvæk godt være noget væsenligt længere i deres træning end dig :wink:
jeg har som sagt før ingen intentioner om at blive prof, stor eller noget der ligner jo... jeg vil bare være veltrænet, IKKE stor (like craw og diverse fanatiker herinde osv)...

Velvalgte ord :blink: (men det kommer jo også fra en anden "fanatiker" :laugh: )

Grunden til cardio er også for at holde mig i form, ikke noget af jeres powerwalking her....
Igen giver du udtryk for at du ikke har forståelse for fysiologi... på den ene side vil du helt vildt gerne have hjælp på den anden siden vil du gerne fremstå bedrevidende :raisebrow:

Powerwalk er faktisk en genial måde at holde sig i form specielt i forhold til at bibeholde mest muligt muskelglycogen til den tunge træning ...

Man kan opbygge en rigtig god kondition ved at lave lavintensitetscardio flere gange om ugen men selvfølgelig ikke hvis du anser en hvilepuls på <40 bmp for dårlig form for så ved jeg snart ikke :blink:

og det der med at holde igen med kulhydraterne kan jeg ikke, fordi jeg er mega sulten om morgen!!!

Lige netop min pointe... hvis det ikke passer ind i dit kram så er det udelukket - den samme attitude som du har lagt for dagen når andre er kommet med positive forslag!! Hvis du ikke lige kan se det falde sammen med hvad du gider, lyster eller nu finder smart så duer det ikke :poking:

Link to comment
Share on other sites

Den fjerde dag er ikke så forbandet vigtig..

Jeg skrev blot min præference ud fra min opfattelse af din træningstilstand.

Hellere for lidt end for meget.

Istedet for at søge efter magiske løsninger så er det smartere at se på de basale ting der virker:

Løft tunge ting, gradvist løft tungere, basisøvelser, vær i kcal overskud, restituer nok.

Helbreddet?

En meget høj puls er ikke bedre for helbreddet end en moderat puls (powerwalking ell. lignende). Så der er ingen konflkt her. Lidt moderat pulstræning er ikke til hinder for din vægttræning.

Istedet for at tweake programmer til en uendelighed er det smartere at indse at man ikke er så skide unik og bare hoppe på et godt basisprogram der har giver andre gode resultater og køre der ud af..

Link to comment
Share on other sites

ptpoul>> Jamen jeg synes bare at TJ's fundament program er for kort.. kan godt lide øvelses valget og det, synes bare det er forkort... er jo færdig på godt under en time.... men problemmet er at jeg godt ved det i fortæller mig.. har læst næsten alle srtikler jeg nu har fundet, kan bare ikke leve dem ud i livet pga. frygt!! Hvis man engang har været buttet, er man meget bange for at blive det igen (spørg selv lpt(etellerandettal))... Det er ikke bare noget man overvinder...

Angel>> Jeg betragter nok dig som en fanatiker som jeg også betragter en prof. fodboldspiller som fanatiker, ja... og med hensyn til det med maden, så har jeg ikke lyt til at skære ned, da jeg ikke vil rende rundt og være sulten, som jeg ville være hvis jeg skulle skære ned på noget... det er skam ikke fordi jeg ikke synes idéen er god nok, men da du ikke lyder som om du kender min baggrund, må du jo selvfølgeligt også have lidt svært ved at finde ud af hvorfor jeg synes det er problemmatisk.. send en PM hvis du vil vide det.... og det der med powerwalken er da også en god idé hvis man har tid.. det har jeg bare ikke.. lever en stresset hverdag med mange bolde i luften... og grunden til det er HII cardio, er for at blive hurtigere, og mere udholden... tror fx. godt (uden at vide det) jeg kan løbe hurtigere end dig fx.. det synes jeg også er funktionelt og kunne...

Jeg ved jo egentligt godt det i fortæller mig, men KAN bare ikke tro på det :( Det er ikke med vilje jo... synes bare det er træls at folk udefra skal styre mit liv, og ikke prøve at hjælpe mig så jeg kan forene mine mål og intentioner med resten af min tilværelse....

Link to comment
Share on other sites

Jeg betragter nok dig som en fanatiker som jeg også betragter en prof. fodboldspiller som fanatiker
Nu ved jeg godt at du ikke er så gammel igen og dog... når man er 19 år så synes jeg også godt man kan tænke sig om før man skriver...

Fanatisme er absolut ikke det rette ordvalg i forhold til de vi gør eller en prof fodboldspiller foretager sig.

Ordet 'fanatiker' bruges som skældsord om en person eller gruppe af mennesker der går hundrede procent ind for en sag eller en idé man ikke selv billiger, så synes at du bruger det ord i sammenhæng med os, at det fortæller mere om dig end os... vælg dine ord med omhu :mad:

.....

Jeg ved jo egentligt godt det i fortæller mig, men KAN bare ikke tro på det :( Det er ikke med vilje jo...

øhhhh.... :blink:

synes bare det er træls at folk udefra skal styre mit liv, og ikke prøve at hjælpe mig så jeg kan forene mine mål og intentioner med resten af min tilværelse....

prøv at høre her ... du spørger selv om råd, folk kommer med kritik herunder ideforslag til hvad du kan gøre bedre, så hvordan får du det lige til at VI STYRER DIT LIV?? Du beder jo selv om råd???

igen øøøhhhhh :blink:

Håber du sover på det for lige nu lyder du godt nok snotforvirret!!!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

lonelyone> lige nu får du at vide af nogle af MOLs mest kompetente individer at du er galt på den - så tag dog hvad de siger til dig, ffs.

Fanatiker er negativt ladet, så drop det.

TJ har hvad - 11 tusinde indlæg? Han har været her lige siden MOLs start og hans artikler anbefales ofte til selv mere garvede. De er korte, konkrete og saglige.

Hvis du ikke tror på at TJs fundament program er godt nok (eller for kort :blink: ) så kan du ligeså godt droppe det.

Jeg synes du skriver i en mærkelig tone. Du beder om hjælp, og afviser den når de kommer. Så skal du også lige have detaljen med om at du kan løbe hurtigere end Englepigen :blink: Jamen tillykke og klap dig selv på ryggen. For det første er det slet ikke sikkert, og for det andet er hun en PIGE! Lad os se om du kan løbe hurtigere end Krage :wink:

Hvad mener du med du ikke kan "tro på det"?? Tro på hvad? Det der enstemmigt bliver sagt?? :blink:

Lyt - og - følg!

Og forresten

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...ndpost&p=509566

:blink:

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Hvis man engang har været buttet, er man meget bange for at blive det igen (spørg selv lpt(etellerandettal))... Det er ikke bare noget man overvinder...

Argh, så er er det altså heller ikke værre. Jeg har selv været svært overvægtig, og tabte mig faktisk ned til en helt normal vægt. Jeg havde sq også svære psykiske problemer, men jeg begyndte at træne og tog endnu mere vægt på. Og selv om jeg da er blevet fed, så har jeg det altså bedre nu, end da jeg havde tabt mig. Jeg tror at du skulle søge at komme i balance psykisk, ikke fysisk :smile:

Jeg læser dine indlæg, som om du er meget forvirret og tænker for meget over tingene ( Men samtidig ikke vil lytte til andre fordi du tror, du har ret...)

Lad mig sige det sådan her: Der SKAL meget lidt til, for at du får fremgang nu :smile: Jeg er af den opfattelse, at de første 3 års træning burde kunne gå relativt med konstant fremgang, hvis du er seriøs atlet. At du vælger at inkomplementere cardio, hjælper jo godt nok ikke :wink: Du kunne evt. køre noget højreps-vægttræning ala tabata-squats, hvis du ikke vil bruge mere tid.

Pointen er, at hvis du vil bygge din krop op med muskler, kræver det at du spiser, og der kommer fedt på. Der er bare ikke noget at gøre. Jeg har læst om dine problemer, og hvis du er interesseret, kan du PMe mig for en snak :smile:

Hvad angår programmer, er der ingen grund til at ændre programmerne, de er ofte optimale, som de er. Hvis du ikke mener, de er lange nok, kan du jo bare vælge et andet program :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hey der....

Ikke for at være efter dig men synes du tænker lidt for meget over tingene for ikke at spørge ret så ofte efter et nyt program - her er bare lidt af dine indlæg omkring træningsprogrammer siden september

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=17574&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=17855&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=18196&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=19693&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=20225&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=20451&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=21076&hl=

Størstedelen af alle dine andre indlæg bærer præg af at du overkomplicerer tingene aaaaalt for meget! Du er stadigvæk teenager, har ikke trænet særligt længe, du er tynd og :blahblah:

Det bedste råd ville være at droppe tankerne omkring progression og holde din fedt% nede... hvis du vil se resultater så træn ud fra et godt grundprogram, spis igennem og så lev ellers fornuftigt med gode sengetider det første år du træner igennem!

Du skal slet IKKE tænke i de baner du har gjort hidtil som nybegynder, progressionen skal nok komme af sig selv når din basis er i orden...

Du har 4 dage til rådighed, så træn kroppen igennem én gang om ugen fordelt på de øvelser du føler giver dig mest evt. baseret på et 5x5 system, pres dig selv og lav evt. lidt ekstra hvis dagsformen tillader det!

Du har fået rigtigt mange gode råd i de tråde du tidligere har startet... brug nogle af dem konsekvent til en start og du vil komme langt :4flex:

... man rykker altså ikke særligt meget på et havlt år ved konstant at skifte træningsteknik og program... tværtimod!

<{POST_SNAPBACK}>

Angel: jamen, måske vil du kun have en lav fedt procent op til konkurrencer, men jeg vil holde den året rundt! Fuck om det er optimalt eller ej! Æder allerede igennem og tager stødt på!!

Jamen hvis du synes jeg spørger for meget så ig det da på en pæn måde! Tak.... Og jeg har nu mulighed for at træne 4 gange om ugen, hvilket jeg ikke havde før, derfor spørger jeg nu om dette.... men hvis der alligevel ikke er nogen der kan komme med konstruktiv kritik på dette forum mere, kunne man jo også bare overveje at skride??

Og jeg har stadigvæk ikke fået svar på hvor dårlig en idé det ville være med cardio de dage jeg løfter vægte?? Jeg har en meget lavt bassalt stofskifte, så hvis jeg skal tage stille og roligt på, bliver jeg nød til den mængde cardio!!

Mener i så 5x5 i hele lortet?? Eller kun de tre store??

<{POST_SNAPBACK}>

Bare lige et spørgsmål til dig. Hvorfor skal han droppe progressionen? Der er jo også progression i TJ's begynderprogram og det burde være til at følge uden problemer selv om han er ret forvirret...? :blink:

Lonelyone: tag dig sammen... hvis ikke du vil gøre hvad der skal til for at vokse så synes jeg du skal finde din egen løsning på problemet, for er findes ikke noget vidunderprogram der kan få dig til at vokase i kalorieunderskud ligegyldig hvad du gør.

Link to comment
Share on other sites

TIL ALLE>> Jeg havde ingen intebtioner om et mudderkastnings indlæg, da jeg startede dette indlæg... det var ikke meningen at i alle sammen skulle blive sure på mig, pga. mit måske forkerte udvalg... Jeg vil gerne undskylde hvis det er det der er sket....

Angel: Jeg mener ikke at fanatiker er et negativt ladet ord.. men det kan jeg forstå på jer i synes... Derfor vil jeg gerne ændre mit ordvalg til meget dedikeret... håber det passer bedre, og ikke støder nogen...

et andet spørgsmål er, hvorfor man godt må powerwalke men ikke løbe?? Det forstår jeg ikke.. er det intensiteten??

DocH: Endnu engang undskyld for mit ordvalg... Jeg aner ikke om jeg kan løbe hurtigere end kragen.. men efter min overbevisning, bliver man hurtigere af at løbe hurtigere, ikke af at powerwalke.. kan godt være jeg er gal på den :smile:... Ved jo godt alt det i fortæller mig, men når man har hørt en masse andre steder at det med at banke kroppen igennem en gang om ugen giver for lidt hypertrofi, har jeg svært ved at sige god for programmet.. især når jeg træner den 2-3 gange nu.... Og ja jeg er forvirret, og kan sige jeg får det ekstrem dårligt over at i alle sammen rakker ned på mig, og mildest talt opføre jer som om i hader mig...

Cola: Ja ved godt man skal i kcal overskud for at vokse, men der er mange der er vokset uden at stige i fedt%, havde håbet det også ville være muligt for mig....

konklusion: Fortsætter med mit nuværende fundament program i et godt stykke tid endnu, og ser om jeg stiger i ægt.. både hvad jeg løfter og vejer.... hvis jeg gør dette og jeg kan lide udfaldet, bliver jeg bare ved sådan...

en sidste ting: Jeg VIL ikke være så dedikeret til min træning som jeg er nu, eller som mange herinde er... for mig ødelægger det mig, da min hjerne kører på træning 24/7... og ja, jeg får "hjælp".... og jeg vil som sagt bare have det som en side hobby, ikke noget jeg vil dyrke sindsygt meget.. derfor ville jeg gerne høre om jeg kunne få nogle råd så jeg kunne forene disse ting... det gjorde jeg nok ikke klar tidligere..... Jeg undskylder endnu engang hvis min attitude har været frastødende, nedladende eller bedrevidende... det var SLET ikke meningen... jeg ved godt i ved mere end mig om det her! Og er taknemlig for den hjælp jeg har fået...

Link to comment
Share on other sites

Bare lige et spørgsmål til dig. Hvorfor skal han droppe progressionen? Der er jo også progression i TJ's begynderprogram og det burde være til at følge uden problemer selv om han er ret forvirret...? blink.gif
vis du vil se resultater så træn ud fra et godt grundprogram, spis igennem og så lev ellers fornuftigt med gode sengetider det første år du træner igennem!

Du skal slet IKKE tænke i de baner du har gjort hidtil som nybegynder, progressionen skal nok komme af sig selv når din basis er i orden...

Progressionen kommer af sig selv af den simple årsag at begyndere har enormt styrke og masse vækst potentiale. Derfor er det ikke nødvendigt at gøre det sværrere end det nu engang er.

Man skal bare træne efter et fornuftigt program og spise/restituere korrekt

Link to comment
Share on other sites

Man kan lige så godt droppe det.

det smarteste er at sætte manden på ignore og så ellers komme videre i teksten...

<{POST_SNAPBACK}>

Ha..ha

Lyone... jeg forstår dig godt i det her.

Og det fik mig til at tænke på det her, som jeg har set et andet sted her i forumet:

Det minder lidt om hvad Kierkegaard skrev om at hjælpe:

"At man, når det i sandhed skal lykkes en at føre et menneske hen til et

bestemt sted, først og fremmest må passe på at finde ham der, hvor han

er og begynde der.

Dette er hemmeligheden i al hjælpekunst, enhver, der ikke kan det, er

selv en indbildning, når han mener at kunne hjælpe andre.

For i sandhed at kunne hjælpe en anden må jeg forstå mere end han, men

dog først og fremmest forstå det, han forstår.

Når jeg ikke gør det, så hjælper merforståelse ham slet ikke.

Vil jeg alligevel gøre min merforståelse gældende, så er det fordi jeg

er forfængelig eller stolt, at jeg i grunden i stedet for at gavne ham

egentlig vil beundres af ham, men al sand hjælp begynder med en

ydmygelse.

Hjælperen må først ydmyge sig under den, han vil hjælpe og derved

forstå, at det at hjælpe ikke er at herske, men at tjene, at det at

hjælpe ikke er at være den herskesygeste, men den tålmodigste, at det at

hjælpe er villighed til indtil videre at finde sig i at have uret og

ikke forstå hvad den anden forstår."

Søren Kierkegaard (1813 - 1855)

Det synes jeg er meget relevant her :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Vil jeg alligevel gøre min merforståelse gældende, så er det fordi jeg

er forfængelig eller stolt, at jeg i grunden i stedet for at gavne ham

egentlig vil beundres af ham, men al sand hjælp begynder med en

ydmygelse.

Efter din fint indpakkede sviner vil jeg påpeje en lille detalje:

Den vi forsøger at hjælpe vil ikke modtage vores hjælp.

Det kan have mange årsager, men en ting er sikkert. Den form for hjælp vi kan give over et internetforum, er ud fra min bedste overbevisning ikke den der vil hjælpe Lonelyone.

Mit valg er ikke at hjælpe lonelyone, da jeg ikke er uddannet psykolog. Jeg har set den adfærd på internetfora tidligere og har erfaret at tid og ikke træningsråd givet over nettet er det der skal til.

Min kommentar er relevant i den henseende, at et forsøg på at rådgive lonelyone kun vil føre til frustration for modtageren såvel som afgiveren af rådene.

Min motivation for at skrive på diverse fora, er min interesse for træning og for at hjælpe andre til at undgå mine fejl. Jeg stiller dog visse krav ifht modtageren for at det også skal være en god oplevelse for mig (ja jeg er egoistisk og ikke en lalleglad idealist):

1. Rent intellektuelt kunne være med.

2. Være villige til selv at læse information/opsøge information, når de er pejet i den rigtige retning.

3. Være interesserede i at lære, ikke kun at få bekræftet deres holdninger.

Det er en grov misforståelse at tro du kender min motivation for at hjælpe andre mennesker; og en stor fejl at kalde mig for forfængelig, stolt eller beundringssyg..

Noget der grundlæggende kunne være interessant kunne være at se på din egen motivation for at skrive posts som ovenstående!

De hjælper ikke lonelyone, de hjælper ikke mig og udstiller dig som en bedrevidende #¤%¤

Hvis der i fremtiden er problemer med mine posts, ja så skriv en pm til mig, eller endnu bedre: anmeld mig til en moderator, så kan de vurdere, hvorvidt jeg har overtrådt nogle regler eller ej.

Skriv ikke til mig i åbent forum igen, vedrørende andet end det rent træningsmæssige, jeg finder mig ikke i at blive pisset på!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share