Hjælp til program til min pi'...


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg har endelig fået smittet kæresten og hun vil nu også igang.. hun er dog mest interesseret i at tabe sig lidt, dog sammen med lidt styrketræning...

Hun regner selv med ca 1 times træning på løbebånd, step, cykel eller hva d nu blir til.. men hvordan sætter man resten af programmet op...??

Jeg har luret i de søde tøsers log her på MOL, dog uden det store resultat, da de ikk rigtig træner for det samme...

Håber I gider hjælpe..

Link to comment
Share on other sites

Synes bare at hun skal igang med et godt fullbody fundamentprogm med frievægte og så bevidst styre kosten. Det ser immervæk flottere ud at pigerne primært taber fedt og bevarer nogle muller. De tøser der stepper i en uendelighed samtidig med at de læser i blade får aldrig en lækker krop i mine øjne.... :poking:

Så noget i retning af:

General opvarmning på cykel/romaskine eller lignende i 5-10 min og så:

Squat/benpres 2 x 10

Bænkpres 2 x 10

Row 2 x 10

Military press 2 x 10

Curl 2 x 10

Mave m. belastning

Læg

Det hele mandag, onsdag og fredag. Indbygget proggression, men start med meget små vægte.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Synes bare at hun skal igang med et godt fullbody fundamentprogm med frievægte og så bevidst styre kosten. Det ser immervæk flottere ud at pigerne primært taber fedt og bevarer nogle muller. De tøser der stepper i en uendelighed samtidig med at de læser i blade får aldrig en lækker krop i mine øjne....  :poking:

100 % enig.

Nu siger du godt nok, at du allerede har kigget i MOL-tøsernes logbøger, og at der ikke er nogen, der har samme mål som din kæreste. :blink: Det er i hvert fald ikke rigtigt. Jeg skulle mene at stort set alle pigerne her på MOL har intentioner om at tabe lidt vægt + forøge deres muskelmasse. Kig eventuelt i denne her log

Ellers er der god inspiration at hente her

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

tak, men kan sq ikk få hende til at skal til at bænke og squate.. hun vil bare tabe sig... og så meget meget lidt styrketræning... I ved sån lidt mavse, triceps og bag...

<{POST_SNAPBACK}>

Hun vil gerne tabe sig? Og meget, meget lidt styrketræning?!? :blink:

Når du skriver at hun kun vil træne lidt mave, triceps og bag, så forstår jeg det sådan, at det er de steder hun gerne vil tabe sig. Det kan IKKE lade sig gøre. Punktforbrænding eksisterer (desværre :mad:) ikke.

I stedet skal du fortælle hende, at rigtige tøser dødløfter, og så ellers få hende i gang med nogle fornuftige helkropsøvelser.

Ikke noget med 200 mavebøjninger eller 25 gentagelser med to-kilos håndvægte.

-Alva

Link to comment
Share on other sites

tak, men kan sq ikk få hende til at skal til at bænke og squate.. hun vil bare tabe sig... og så meget meget lidt styrketræning... I ved sån lidt mavse, triceps og bag...

<{POST_SNAPBACK}>

Hun vil gerne tabe sig? Og meget, meget lidt styrketræning?!? :blink:

Når du skriver at hun kun vil træne lidt mave, triceps og bag, så forstår jeg det sådan, at det er de steder hun gerne vil tabe sig. Det kan IKKE lade sig gøre. Punktforbrænding eksisterer (desværre :mad:) ikke.

I stedet skal du fortælle hende, at rigtige tøser dødløfter, og så ellers få hende i gang med nogle fornuftige helkropsøvelser.

Ikke noget med 200 mavebøjninger eller 25 gentagelser med to-kilos håndvægte.

-Alva

<{POST_SNAPBACK}>

I am aware of that! ved man ikk kan punktforbrænde, men jeg får hende aldrig til at dødløfte, squat og BP! never...

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun ikke har lyst til at lære basisøvelser, som er de eneste effektive styrketræningsøvelser til kvinder, så har hun nok ikke lyst til at (styrke)træne overhovedet, mon dog? At sende hende hen og rykke lidt i en elastik til laterale tricepshoved hjælper alligevel ikke noget, bortset fra hun måske kan se hvad hun går glip af, hvis der er trænende kvinder tilstede i centret (sjældent syn) :smile:

Hvad med løb eller spinning?

Link to comment
Share on other sites

Ah, jeg synes i ser en anelse firkantet på det - de tre store er altså ikke den eneste metode en pige kan træne sig til en flot krop.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er 'flot' et subjektivt begreb, nogle er født flotte og behøves således ikke røre en finger :smile:

Nu snakker jeg frivægts-basisøvelser generelt (hvoraf de 3 blot udgør de mest berømte). Maskin-isolationsøvelser KAN ikke stå alene, hvis kvinder vil have god effekt af styrketræning. Een ting er dog vigtigere end øvelsesvalget, og det er den intensitet og kampvilje man lægger i træningen. Her glipper stort set alle kvinder som bevæger sig ind i styrketræningsrummet i et fitnesscenter.

Vi skal udover styrketræningens rammer, hvis vi skal finde et alternativ til basisøvelser, det være sig fx intervalløb eller svømning på højt plan (her er intensiteten igen det primære).

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ah, jeg synes i ser en anelse firkantet på det - de tre store er altså ikke den eneste metode en pige kan træne sig til en flot krop.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen, så kom endelig med de vises sten :smile:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Den besidder jeg skam ikke :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ah, jeg synes i ser en anelse firkantet på det - de tre store er altså ikke den eneste metode en pige kan træne sig til en flot krop.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er 'flot' et subjektivt begreb, nogle er født flotte og behøves således ikke røre en finger :smile:

Nu snakker jeg frivægts-basisøvelser generelt (hvoraf de 3 blot udgør de mest berømte). Maskin-isolationsøvelser KAN ikke stå alene, hvis kvinder vil have god effekt af styrketræning. Een ting er dog vigtigere end øvelsesvalget, og det er den intensitet og kampvilje man lægger i træningen. Her glipper stort set alle kvinder som bevæger sig ind i styrketræningsrummet i et fitnesscenter.

Vi skal udover styrketræningens rammer, hvis vi skal finde et alternativ til basisøvelser, det være sig fx intervalløb eller svømning på højt plan (her er intensiteten igen det primære).

<{POST_SNAPBACK}>

Den almene fitness-pige træner jo ikke for at blive stærkere, men derimod for en flot figur - hvad der er en flot figur er selvfølgelig subjektivt, men for langt de fleste piger er det noget ala slanke baller, mave og lår - dette kan sagtens opnåes uden frivægts-basisøvelser.

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Ah, jeg synes i ser en anelse firkantet på det - de tre store er altså ikke den eneste metode en pige kan træne sig til en flot krop.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er 'flot' et subjektivt begreb, nogle er født flotte og behøves således ikke røre en finger :smile:

Nu snakker jeg frivægts-basisøvelser generelt (hvoraf de 3 blot udgør de mest berømte). Maskin-isolationsøvelser KAN ikke stå alene, hvis kvinder vil have god effekt af styrketræning. Een ting er dog vigtigere end øvelsesvalget, og det er den intensitet og kampvilje man lægger i træningen. Her glipper stort set alle kvinder som bevæger sig ind i styrketræningsrummet i et fitnesscenter.

Vi skal udover styrketræningens rammer, hvis vi skal finde et alternativ til basisøvelser, det være sig fx intervalløb eller svømning på højt plan (her er intensiteten igen det primære).

<{POST_SNAPBACK}>

Den almene fitness-pige træner jo ikke for at blive stærkere, men derimod for en flot figur - hvad der er en flot figur er selvfølgelig subjektivt, men for langt de fleste piger er det noget ala slanke baller, mave og lår - dette kan sagtens opnåes uden frivægts-basisøvelser.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du først og fremmest vil definere, hvad du mener med en flot figur, så undgår vi måske at tale forbi hinanden?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg taler ikke om styrke alene. Mange af disse fitnesspiger tror jo, de bliver 'strammet op' (et meget omdiskuteret begreb) af at sidde i inderlårsmaskinen o.l., og jeg ved, at de i henhold til deres formål spilder deres tid.

Og selvfølgelig kan man blive slank uden basisøvelser - det kan man blive uden træning overhovedet (et spørgsmål om kost).

Men med træningsøjne alene er HIIT kredsløbstræning mest effektivt for fedttab. Og med vægt på HIIT - ikke 45 min's småtrippen i stepperen med I Form liggende henover panelet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ah, jeg synes i ser en anelse firkantet på det - de tre store er altså ikke den eneste metode en pige kan træne sig til en flot krop.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er 'flot' et subjektivt begreb, nogle er født flotte og behøves således ikke røre en finger :smile:

Nu snakker jeg frivægts-basisøvelser generelt (hvoraf de 3 blot udgør de mest berømte). Maskin-isolationsøvelser KAN ikke stå alene, hvis kvinder vil have god effekt af styrketræning. Een ting er dog vigtigere end øvelsesvalget, og det er den intensitet og kampvilje man lægger i træningen. Her glipper stort set alle kvinder som bevæger sig ind i styrketræningsrummet i et fitnesscenter.

Vi skal udover styrketræningens rammer, hvis vi skal finde et alternativ til basisøvelser, det være sig fx intervalløb eller svømning på højt plan (her er intensiteten igen det primære).

<{POST_SNAPBACK}>

Den almene fitness-pige træner jo ikke for at blive stærkere, men derimod for en flot figur - hvad der er en flot figur er selvfølgelig subjektivt, men for langt de fleste piger er det noget ala slanke baller, mave og lår - dette kan sagtens opnåes uden frivægts-basisøvelser.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ah, jeg synes i ser en anelse firkantet på det - de tre store er altså ikke den eneste metode en pige kan træne sig til en flot krop.

K

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er 'flot' et subjektivt begreb, nogle er født flotte og behøves således ikke røre en finger :smile:

Nu snakker jeg frivægts-basisøvelser generelt (hvoraf de 3 blot udgør de mest berømte). Maskin-isolationsøvelser KAN ikke stå alene, hvis kvinder vil have god effekt af styrketræning. Een ting er dog vigtigere end øvelsesvalget, og det er den intensitet og kampvilje man lægger i træningen. Her glipper stort set alle kvinder som bevæger sig ind i styrketræningsrummet i et fitnesscenter.

Vi skal udover styrketræningens rammer, hvis vi skal finde et alternativ til basisøvelser, det være sig fx intervalløb eller svømning på højt plan (her er intensiteten igen det primære).

<{POST_SNAPBACK}>

Den almene fitness-pige træner jo ikke for at blive stærkere, men derimod for en flot figur - hvad der er en flot figur er selvfølgelig subjektivt, men for langt de fleste piger er det noget ala slanke baller, mave og lår - dette kan sagtens opnåes uden frivægts-basisøvelser.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan?

<{POST_SNAPBACK}>

En omgang cardio krydret med nogle let-tilgængelige maskiner - siger ikke at det er den mest effektive måde, langtfra, men mange af de piger jeg kender (som træner), har ikke lyst til at give sig i kast med basisøvelser, og for dem har ovennævnte fremgansmåde givet fine resultater.

K

Link to comment
Share on other sites

Hej ltp68303!!

Jeg tror, du skal sidde dig ned med din pige, og finde ud af hvad hun gerne vil!! Ikke hvad alle andre inklusiv du syntes er godt (no hard feelings :wink: )!!

Hvis man ikke har et mål med sin træning, kan man lige så godt lade være i mine øjne! De fleste piger er bange for store muskler, og det har jeg al mulig forståelse for, men intensiteten er alt afgørende i styrketræning....

Hård styrketræning 4-6 reps med max. kan give styrke (toning) uden at musklerne vokser nævntværdigt!, men det kræver en lang periode med lav intensitets træning, så nervesystemet kan adaptere bevægelsesmønstrene!

Hvis hun vil strammes op, så er cardio-træning og en hendes indtag er mad vigtigere! Indtag - forbrug = tab eller tag på!! Så enkelt er det faktisk!

Så få den snak med din pige!!, så er det også meget nemmere for os at råde hende!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

En omgang cardio krydret med nogle let-tilgængelige maskiner - siger ikke at det er den mest effektive måde, langtfra, men mange af de piger jeg kender (som træner), har ikke lyst til at give sig i kast med basisøvelser, og for dem har ovennævnte fremgansmåde givet fine resultater.

K

Jeg kan sagtens forstå, hvad du mener, *men* hvorfor så overhovedet træne, hvis man ikke vil træne optimalt? :blink: Det virker da fuldstændigt gak i min verden, at når folk fortæller een, at ens træningsform er ineffektiv og spild af tid, at man så fortsætte upåvirket - fordi man ikke kan lide at løfte frie vægte.

Kan godt se, at jeg ikke egner mig som fittnessinstruktør. :tongue:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det er nok bare en af forskellene mellem mænd og kvinder - generelt, for der er jo naturligvis undtagelser. MOL har nogle stykker. Vores motionscenter har én som presser sig - alle andre står og fnidrer med belastningen på allermindst eller tæt på. Så sent som i dag stod en ellers veltrænet pige med 5 kg i pushdowns :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

okay.. noget af en debat man fik på benene her... altså hun siger hun bare vil spinne og sån noget plus lidt styrketræning... hvor jeg så prøver at overbevise hende til at træne basisøvelserne..

<{POST_SNAPBACK}>

Spinning er fremragende træning - især hvis hun kan komme på et hold, hvor en instruktør kan presse hende lidt. Eventuelt kan hun vælge et intervalprogram på cyklen, og stille og roligt øge sværhedsgraden.

Men grundlæggende skal hun forstå, at der *ikke* er forskel på mænd og kvinder mht. træning. Kvinder bliver *ikke* store og firkantede af alm. vægttræning.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Hård styrketræning 4-6 reps med max. kan give styrke (toning) uden at musklerne vokser nævntværdigt!, men det kræver en lang periode med lav intensitets træning, så nervesystemet kan adaptere bevægelsesmønstrene!

Hvordan "toner" man muskler?

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share