At cutte


Nutellakrigeren
 Share

Recommended Posts

Jeps, nu har jeg besluttet mig - vaskebrættet skal frem denne sommer! Der er bare ét problem... Jeg er slet ikke med på hvor jeg skal starte :blush:

Jeg har et par ting jeg ved der skal ændres på >

Slut med sodavand og slik! Slik har jeg styr på, men sodavanden kniber det lidt med :sneaky2:

Havregrød istedet for havregryn (og evt. supplere med en shake, ville det være en god idé?) - spiser virkelig meget havregryn :tongue:

Begynde på cardio

Men! Mht. cardio er jeg på herrens mark. Hvor tit skal man det? Jeg har altid trænet fullbody (programmet kommer jeg til senere) 3x i ugen. Cardioen - hvor tit skal det være? Hver dag jeg ikke træner, eller hvad? :unsure:

Og hvilken slags? Det med at slæbe mig ud at løbe 2 gange i ugen ved jeg godt ikke bliver til noget. Hvad er "sjovt"? Det ville være rart hvis det var noget der kunne ordnes i centeret. Har tænkt lidt på en omgang Tabata 1x om ugen, og så noget roning? En anden ting er - hvor "hårdt" skal det være, og hvor lang tid, for at det virker? :unsure:

Og mht. trænings-programmet - hvad skal man så vælge her? Pt. er jeg igang med Alternativ Hypertrofi, men sådan noget ikke være for hårdt når man er i underskud? Hvad skal man så køre? Øvelser, sæt, reps osv.

Jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så jeg håber lidt på jeres hjælp :smile:

Link to comment
Share on other sites

sodavanden kniber det lidt med

Jeg havde også lyst til sodavand engang. Det jeg gjorde var at drikke fem glas vand hver gang jeg fik lyst til cola og så derefter drik det cola jeg havde lyst til. Sjovt nok havde jeg ikke lyst til cola bagefter :smile:

Alternativt kunne du erstatte det med cola light.

Link to comment
Share on other sites

sodavanden kniber det lidt med

Jeg havde også lyst til sodavand engang. Det jeg gjorde var at drikke fem glas vand hver gang jeg fik lyst til cola og så derefter drik det cola jeg havde lyst til. Sjovt nok havde jeg ikke lyst til cola bagefter :smile:

Alternativt kunne du erstatte det med cola light.

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, godt råd! :4thumbup:

Nogen der har andre, mht. hvilken form for cardio, hvilket program osv? :smile:

Link to comment
Share on other sites

sodavanden kniber det lidt med

Jeg havde også lyst til sodavand engang. Det jeg gjorde var at drikke fem glas vand hver gang jeg fik lyst til cola og så derefter drik det cola jeg havde lyst til. Sjovt nok havde jeg ikke lyst til cola bagefter :smile:

Alternativt kunne du erstatte det med cola light.

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, godt råd! :4thumbup:

Nogen der har andre, mht. hvilken form for cardio, hvilket program osv? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Formen af cardio er i princippet totalt underordnet. Det vigtige er hvor mange kalorier du bruger i alt.

Når det skal kombineres med styrketræning (som vel stadig er højest prioriteret) er det klart at restitutionskravene ikke må være for store, dvs. cardioen bør i hvert fald ikke være med høj intensitet og langvarig flere gange om ugen. Men igen kommer det jo også helt an på din kondition.

Link to comment
Share on other sites

Interessant spørgsmål

Jeg skal selv til at begynde at smide fedtet om en måneds tid.

Jeg begynder på et fullbody program i næste uge hvor jeg træner tregange om ugen.

Ind imellem dagene træner jeg cardio og mave, måske 45 min. Når jeg kommer tættere på sommersæsonen begynder jeg at ligge mere og mere kondi ind i programmet mens jeg skærer ned på kulhydratindtaget.

Link to comment
Share on other sites

sodavanden kniber det lidt med

Jeg havde også lyst til sodavand engang. Det jeg gjorde var at drikke fem glas vand hver gang jeg fik lyst til cola og så derefter drik det cola jeg havde lyst til. Sjovt nok havde jeg ikke lyst til cola bagefter :smile:

Alternativt kunne du erstatte det med cola light.

<{POST_SNAPBACK}>

Yes, godt råd! :4thumbup:

Nogen der har andre, mht. hvilken form for cardio, hvilket program osv? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Formen af cardio er i princippet totalt underordnet. Det vigtige er hvor mange kalorier du bruger i alt.

Når det skal kombineres med styrketræning (som vel stadig er højest prioriteret) er det klart at restitutionskravene ikke må være for store, dvs. cardioen bør i hvert fald ikke være med høj intensitet og langvarig flere gange om ugen. Men igen kommer det jo også helt an på din kondition.

<{POST_SNAPBACK}>

Konditionen er ikke eksisterende :laugh: Det ville være rart hvis jeg også kunne få den med op, men det er fedttabet der har højeste prioritet.

Men med hvilken intensitet vil du foreslå skal cardio'en køres?

Link to comment
Share on other sites

Men med hvilken intensitet vil du foreslå skal cardio'en køres?

Det er et spørgsmål om temperament og om hvor godt du restituere, så det kan jeg ikke svare på.

Intensitet (puls) gange tid giver dig rundt regnet energiforbruget, og ud fra hvor hurtigt du planlægger at tabe dig kan du jo regne ud hvor meget du skal i underskud hver dag (1kcal fedtvæv = 7000kcal)

Denne side kan give dig en ide om hvor meget du forbrænder ved forskellige aktiviteter. Bare vær opmærksom på at det på ingen måde er præcist og så vidt jeg husker er din hvileforbrænding også regnet med.

Cardio ? Hvad er det :D? Har ikke rigtigt læst om at cutte, men kunne godt tænke mig at begynde.

Kredsløbstræning, cykling, roning, løb, steppere, crosstrainere osv osv.

Link to comment
Share on other sites

Det er et spørgsmål om temperament og om hvor godt du restituere, så det kan jeg ikke svare på.

Okay, så prøver jeg mig frem :wink:

Intensitet (puls) gange tid giver dig rundt regnet energiforbruget, og ud fra hvor hurtigt du planlægger at tabe dig kan du jo regne ud hvor meget du skal i underskud hver dag (1kcal fedtvæv = 7000kcal)

Er det tid i sekunder eller hvordan?

Og det sidste forstår jeg ikke helt (1kcal fedtvæv = 7000kcal) - hvad mener du med det?

Denne side kan give dig en ide om hvor meget du forbrænder ved forskellige aktiviteter. Bare vær opmærksom på at det på ingen måde er præcist og så vidt jeg husker er din hvileforbrænding også regnet med.

<{POST_SNAPBACK}>

Fedt, tak! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Intensitet (puls) gange tid giver dig rundt regnet energiforbruget, og ud fra hvor hurtigt du planlægger at tabe dig kan du jo regne ud hvor meget du skal i underskud hver dag (1kcal fedtvæv = 7000kcal)

Er det tid i sekunder eller hvordan?

Det var mere princippet, at jo højere intensiteten er og jo længere du yder den, jo højere vil dit energiforbrug være. Puls gange tid giver så vidt jeg ved ikke kcal ifølge SI-systemet uanset hvilken enhed du vælger for tiden. :laugh:

Det kunne det selvfølgelig ved at gange en konstant med den rigtige enhed på.

Men det var princippet og resten er bare noget vrøvl egentlig :bigsmile:

Og det sidste forstår jeg ikke helt (1kcal fedtvæv = 7000kcal) - hvad mener du med det?

Ja, det var naturligvis 1kg fedtvæv = 7000kcal :4slap:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share