armbøjninger osv


Lillefisk
 Share

Recommended Posts

sagtens.

Men angående armbøjninger:

(her kommer lige en fra mine egne hjemmestrikkede træningsfilosofier :innocent: )

Prøv at køre "squat-thrusts" i stedet for armbøjningerne. Armbøjninger er for tomhjernede marinesoldater, men kan ikke bruges til meget andet end at imponerer pigerne i folkeskolen set i et bredere perspektiv end opbygning af udholdenhed og styrke i overkroppen - den gør ikke meget for resten.

Squathrusts køres som en sammeblanding af armbøjninger og englehop.

buk dig forover, sæt hænderne på jorden, skyd benene bag ud, lav en armbøjning og træk benene ind igen og rejs dig op - lav evt et hop i toppen med armene hævet.

Når du kan lave tyve hurtige af dem er du godt i gang. :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Men angående armbøjninger:

(her kommer lige en fra mine egne hjemmestrikkede træningsfilosofier  :innocent:  )

Prøv at køre "squat-thrusts" i stedet for armbøjningerne. Armbøjninger er for tomhjernede marinesoldater, men kan ikke bruges til meget andet end at imponerer pigerne i folkeskolen set i et bredere perspektiv end opbygning af udholdenhed og styrke i overkroppen - den gør ikke meget for resten.

Når du kan lave tyve hurtige af dem er du godt i gang. :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Armbøjninger/-strækninger er da ganske udemærkede som bryst/skulder/triceps træning. Evt. blot som en start. Din øvelse er da sikkert også ganske udemærket som cardio mm. Har du i øvrigt overvejet om vores ven "Lillefisk" er en pige og at udholdenhed og styrke i overkroppen kunne være et mål?

Link to comment
Share on other sites

Hej Lillefisk

Jeg ved ikke hvad dine forudsætninger er nu mht træningstilstand og hvad du mener med visuelt resultat.

Hvis du vil kan du fortælle lidt mere om din erfaringer med træning/sport og hvad du ønsker at opnå så er jeg sikker på at der nok er nogen herinde der kan hjælpe dig med øvelser og gode råd.

Desuden så går jeg ud fra at du træner hjemmefra da de fleste centre har lidt mere udstyr. :smile:

Når du har fået nogle råd til øvelser eller måske fet strikket noget sammen der minder om et program så opret en log så kan du nemmere få løbende råd og vejledning.

Link to comment
Share on other sites

En del af elitesoldaternes træning foregår med kroppen som vægt. Jeg vil derfor antage at du kan brygge et udemærket program sammen med håndvægte og kroppen. Armstrækninger, mavebøjninger, armhævninger, englehop osv. Du kan se hvad en bronzecirkel består af, inde på frømandskorpsets hjemmeside, under optagelseskrav. Et tips til armstrækninger er at hvis det er for nemt, så sæt benene op på en stol eller op af væggen.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share