Program til lettere handikappet


Krumborg
 Share

Recommended Posts

Jeg har snakket lidt frem og tilbage med en fyr jeg kende, som spinner meget og ellers fungerer ganske normalt i hverdagen, på trods af han mangler den ene arm, lige fra under skulderen.

Han har tidligere gennemført en Ironman og været svømmer på højt plan.

Han kunne godt tænke sig at få trænet overkroppen så godt som muligt, både pga. kosmetisk symmetri og så kraftoverførsel og hans holdning ikke bliver helt skæv, da han snart skal til en Ironman igen.

Han har spurgt mig om jeg ikke ville strikke et program sammen, og jeg har da også sagt til ham at jeg ikke var så stor fagmand på området, så jeg vidste ikke hvordan jeg skulle gribe det an.

Idet han ikke har noget greb, vil han ikke kunne lave normale frivægtsøvelser, men han kan godt have en elastik rundt om resterne af hans arm, så han tænk skulle lave noget pres/fly fra forskellige vinkler, med elastikken som modstand.

Har nogen herinde haft lignende cases? - Noget der kan anbefales?

Kan de her abtronic2000-whatever-puder, der sender små stød gennem musklen bruges i dette tilfælde?

På forhånd tak. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har manden en protese kan det muligvis lade sig gører at træne visse øvelser i maskine. :smile:

Jeg kender ikke til nogen der træner som mangler en arm, men har en bekendt som mangler det ene ben. Dette afholder ham ikke fra, at træne dødløft og squat, som dog mmå udføres i smith-stativet. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nice story :tongue: :4thumbup:

Han har ingen protese, tror heller ikke han er interesseret i at anskaffe sig en. :dry: Men hører ham lige ad.

Det er mest bryst- og rygmusklerne på den side af kroppen, hvor armen mangler han skal have styrket, så der vil ikke være så stor idé i at træne den anden side mere end den allerede bliver ved hans svømning :poking:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share