Større muskler, mindre mave


MiroX
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg er ny her i forummet og dette er mit første indlæg. Jeg startede med at styrketræne for 6-7 måneder og indtil videre er det gået fint. Jeg har oplevet større muskelvækst, dog uden at det virkelig batter! :wink:

Men det er heller ikke mit problem. Problemet er, at jeg som mange andre unge går rundt med en lille topmave, som jeg er godt træt af! Ville derfor høre om den bedste måde til at få maven mindre, men samtidig ikke skade muskelvæksten. Vil simpelthen af med fedtet og stadig få større eller mere markerede muskler.. :dry:

Er der en god måde at gøre det på? Skal jeg begynde at motionere samtidig med styrketræning? Løber lidt i ny og næ, men det har ikke rigtig hjulpet...

Link to comment
Share on other sites

Din lille topmave er jo et energidepot, og for at slippe af med det skal kroppen have behov for at bruge den oplagrede energi. Det har den ikke særlig tit hvis du øger din kropsvægt for at få mest muligt muskelmasse, så det vil mildt sagt være meget svært for dig at slippe af med maven, samtidig med du vil have større muskler.

Du kunne prøve at øge din energiomsætning, dvs både bruge mere energi (konditræning af en art) OG indtage mere, men jeg tror den bedste løsning vil være at du fokusere på én ting af gangen.

Opskriften er simpel, praksis kan være svær:

- Spis lidt mindre

- Bevæg dig lidt mere

Lidt løb i ny og næ er ikke noget der batter i længden. 1kg fedtvæv svarer til ca 7000kcal og her kan du få en ide om hvor meget du bruger ved forskellige aktiviteter. Vægten skal indtastes i lbs (pund), dvs 2,2 * din vægt i kg.

Fortsæt med styrketræningen og smid noget konditræning på. Start i det små og byg op, både i mængde og hårdhed.

Har du mulighed for (og lyst til :smile: ) at tage et billede af dig selv, så vi kan se "problemets" omfang? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke noget digitalkamera eller scanner :wink:

Her er der dog nogle fakta omkring min bygning:

Er rimelig tætbygget.. Har ikke markerede muskler, men man kan godt se at jeg har trænet :bigsmile: Siger det noget? He he..

Højde: 178

Vægt: 81

Bare for at vende tilbage til dit svar, så er det bedste altså at fokusere på en ting ad gangen eller? Vil det så måske være en god idé at forsætte styrketræningen og derved opbygge en større muskelmasse og så tage en pause hvor man kun træner konditionstræning? Jeg er bare bange for at modvirke det man har opnået ved styrketræningen når man går igang med konditionstræning..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke noget digitalkamera eller scanner :wink:

Her er der dog nogle fakta omkring min bygning:

Er rimelig tætbygget.. Har ikke markerede muskler, men man kan godt se at jeg har trænet :bigsmile:  Siger det noget? He he..

Højde: 178

Vægt: 81

Bare for at vende tilbage til dit svar, så er det bedste altså at fokusere på en ting ad gangen eller? Vil det så måske være en god idé at forsætte styrketræningen og derved opbygge en større muskelmasse og så tage en pause hvor man kun træner konditionstræning? Jeg er bare bange for at modvirke det man har opnået ved styrketræningen når man går igang med konditionstræning..

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du vil i gang med fedt forbrænding, så er det meget vigtigt at du forsætter med tung vægt træning mens du dyrker cardio, da det holder på muskel massen og holder forbrændingen oppe

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke noget digitalkamera eller scanner :wink:

Her er der dog nogle fakta omkring min bygning:

Er rimelig tætbygget.. Har ikke markerede muskler, men man kan godt se at jeg har trænet :bigsmile:  Siger det noget? He he..

Højde: 178

Vægt: 81

Bare for at vende tilbage til dit svar, så er det bedste altså at fokusere på en ting ad gangen eller? Vil det så måske være en god idé at forsætte styrketræningen og derved opbygge en større muskelmasse og så tage en pause hvor man kun træner konditionstræning? Jeg er bare bange for at modvirke det man har opnået ved styrketræningen når man går igang med konditionstræning..

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du vil i gang med fedt forbrænding, så er det meget vigtigt at du forsætter med tung vægt træning mens du dyrker cardio, da det holder på muskel massen og holder forbrændingen oppe

<{POST_SNAPBACK}>

AMEN!

Link to comment
Share on other sites

Det kan nu sagtens lade sig gøre både at bygge muskler på samtidig med, at man smider fedt.

Det drejer sig jo om at fylde det rigtige benzin på motoren. Det er individuelt, hvor meget eller hvor lidt.

Har prøvet det selv. "topmaven" forsvandt sammen med andet uønsket, og samtidig meget mere markeret.

Så bland du bare styrketræning og cardio. Prøv at banke pulsen op i 10-15 minutter efter styrketræning.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Det kan nu sagtens lade sig gøre både at bygge muskler på samtidig med, at man smider fedt.

Det drejer sig jo om at fylde det rigtige benzin på motoren. Det er individuelt, hvor meget eller hvor lidt.

Har prøvet det selv. "topmaven" forsvandt sammen med andet uønsket, og samtidig meget mere markeret.

Så bland du bare styrketræning og cardio. Prøv at banke pulsen op i 10-15 minutter efter styrketræning.

Betina

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig bliver du mere markeret når du taber dig, men det er jo på ingen måde lig med at bygge muskler på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man kan let blive snydt til at tro at man har opbygget muskelmasse, samtidig med at man cutter.

75 kg. med lav fedtprocent ser altså STØRRE ud end 85 kg. med relativ høj fedtprocent.

Hvis du har lidt mave, så prøv at stille dig foran et spejl og træk maven ind... wow, mit bryst og skuldre voksede da vist lige adskillige centimeter der. :wink:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share