Nem mad?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hej..

Nu har jeg i noget tid spist spaghetti.. ca 150 g hver dag efter skole.. selvfølgelig med ost og ketchup på... Men er ved at køre lidt død i det. så vil lige høre om der ik er nogen der har en god ide til noget andet jeg nemt lige ku bikse sammen efter skole.. det skal helst ikke være så dyrt... Håber på et par gode ideer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, at du styrketræner, eftersom du er aktiv på denne side. Hvorfor skal du så spise så meget spaghetti ?

Der findes utallige typer af brød. Godt pålæg og lidt grønt er nemt at finde og er bedre proteinkilder end ost !

Kan evt. krydres med chilisauce.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Hej..

Nu har jeg i noget tid spist spaghetti.. ca 150 g hver dag efter skole.. selvfølgelig med ost og ketchup på... Men er ved at køre lidt død i det. så vil lige høre om der ik er nogen der har en god ide til noget andet jeg nemt lige ku bikse sammen efter skole.. det skal helst ikke være så dyrt... Håber på et par gode ideer  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Couscous er Guds gave til de travle sjæle...du skal bruge bulgur, varmt vand, og 10 minutter til at indtage det...det smager godt og er undervurderet...bl.a. Marokkos nationalret...tror jeg vist nok en lille smule altså!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

hehe nu er jeg lidt flueknepper... der er forskel på bulgur og couscous :wink:

hmm og ost er skam en meget god proteinkilde... det er jo valle protein, så er det ret godt, og man kan jo godt få fedtfattige ost som smager bedre end de fuldfede (Bare tag til klingenberg i odense :smile:)...

men vil dog sige at det er meget lidt protein du får i den omgang mad... :raisebrow: Smid noget kylling/oksekød/skinke osv. i en wok med noget olie (seasam/jordnød er bedst) eller endnu bedre karrypasta, en pose frosne wok grøntsager, kog i mellemtiden nogle nudler efter appetiet og smid dem i wokken, og VUPTI; Dejlig sund proteinrig mad :4thumbup: Kan også varries med ris...

Link to comment
Share on other sites

Selv 6% osten fra Cheasy som så vidt jeg ved er den mest fedtfattige på markedet er jo relativ rig på fedt, i hvert fald hvis man skal indtage ost nok til at få nok protein ud af det.

Tun er klart en sundere kilde til protein end ost.

Link to comment
Share on other sites

Man tager 1 kg hakket oksekød, bruner det og tilsætte en pose krydderiblanding til Tacos. Dette deles i 4 portioner som kan fryses.

Til den ene portion tager man ½ pose blomkålblanding fra Ghetto til en femmer (tror jeg) og damper eller koger op. Hurtigt og billigt. Kylhydrater er der ikke så mange af, så man kan suplere med brød eller lign.

Link to comment
Share on other sites

hehe nu er jeg lidt flueknepper... der er forskel på bulgur og couscous  :wink:

hmm og ost er skam en meget god proteinkilde... det er jo valle protein, så er det ret godt, og man kan jo godt få fedtfattige ost som smager bedre end de fuldfede (Bare tag til klingenberg i odense :smile:)...

men vil dog sige at det er meget lidt protein du får i den omgang mad...  :raisebrow: Smid noget kylling/oksekød/skinke osv. i en wok med noget olie (seasam/jordnød er bedst) eller endnu bedre karrypasta, en pose frosne wok grøntsager, kog i mellemtiden nogle nudler efter appetiet og smid dem i wokken, og VUPTI; Dejlig sund proteinrig mad  :4thumbup: Kan også varries med ris...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er flueknepperi du havde gang i dér...nå men der er altså 14% protein i couscous+55%kulhydrat ikke dårligt!

Link to comment
Share on other sites

Jokerx>> Synes du også at hakketoksekød er for fedt så  :blink: ?? Jeg synes nu ike 6 gram fedt er meget.... og der er altså 32 gram prots. per 100 gram i den ost jeg spiser, og kun 6 gram fedt, såå.....

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg synes faktisk også der er for meget fedt i både okse og svinekød. Kylling og kalkun derimod :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share