Samlet træningsmængde?


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Indtil videre er jeg kun i begyndelsesfasen med styrketræning. Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen (fullbody) og løber eller svømmer de andre dage. Nu kiggede jeg lidt på det der navyseal program, og jeg går ud fra at det er meningen, at man i den første uge skal lave styrkeøvelserne, svømme og løbe, stort set hver dag. Der er altså ikke noget fysiologisk i vejen for også at løbe de dage hvor jeg styrketræner og de dage hvor jeg svømmer? Eller skal jeg arbejde kapaciteten op, inden jeg presser mig selv på den måde? Nogen erfaringer?

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være fedt hvis du kunne vise os navyseals træningsprg. !

Jeg vil nok sige at det er spørgsmål om langsom tilvænning, da man jo ellers ville gå helt død i sådan et forløb. Det kræver nok at man i hvert fald har en god grundform!

/Jonas Andersen

Link to comment
Share on other sites

Navy seals kategori 1 er overkommeligt...jeg kører noget, der ligner kategori 2 i 2 måneder som grundtræning og det er ret hårdt...der vil selvfølgelig være dage, hvor din krop bare skriger efter hvile (søvn), men det kan du mærke, når du ikke kan overkomme et træningspas...og så springer du bare et enkelt over! Men start med kategori 1 ellers ryger din motivation...tro mig!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Her er et link http://www.motion-online.dk/fora/index.php...pe=post&id=3528

Problemet er jo at jeg har lysten til at løbe hver dag :D

/Schroinx

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jo men du skal nok få styret lysten...tag et lille kig på kategori 2 og så vil jeg bare sige, at det er ingen sag at løbe 20 km hver anden dag med mindre det skal køres på 1 time og 30 min eller derunder...

Der er ingen der siger du skal køre stringent efter programmet...du kan jo smide lidt ekstra ind, hvis du har lysten og styrken...

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share