Kongeprogrammet


wizoo
 Share

Recommended Posts

Jeg søger det ultimative program - selvfølgelig :laugh: Iso øvelser giver jeg ikke meget for, men i stedet vil jeg hellere bruge min tid på basisøvelserne. Mit mål er at blive stærk og muskuløs. Ingen desciderede BB tendenser men mere noget fitness noget :smile: Jeg har trænet i 8 måneder....Umiddelbart er jeg selv mest tændt på disse øvelser:

squat /dødløft

bænkpres

db incline

bent-over bb row

military press

chins

dips

Om programmet bliver fullbody (nok mest sandsynligt) eller 2-split ved jeg ikke endnu - det kommer an på hvor mange øvelser i kan hjælpe mig med at tilføje...Tænker på noget som frivend og andre styrketræningsøvelser som jeg overhovedet ikke er inde i.

Den funktionelle styrke må gerne kunne overføres til f.eks. badminton ved at køre eksplosive sæt. Det jeg søger er altså bare de øvelser som jeg udover det nuværende kan bruge...Store, klassiske basisøvelser...

Link to comment
Share on other sites

Hey! Har lige lavet et kick-ass program, jeg selv ska til at starte på...:

Dag 1:

Leg press

Squat

Incline smith press

Seated DB press

Close grip bench press

Pressdown

Crunch

Dag 2:

Lying leg curl

Stiff leg deadlift

Chin ups

Barbell row

DB shrugs

Barbell curl

Hyperextension

Dag 3:

Leg press

Smith squat

Incline DB press

Smith military press

Dips

Pressdown

Machine crunch

Dag 4:

Seated leg curl

Deadlift

Close grip pulldown

One arm DB row

Smith shrugs

Preacher curl

Hyperextension

Det gode ved programmet er at du fokuserer på de store muskelgrupper; Ben og ryg. Som du kan se er jeg en stor fan af smith maskinen, du kan selvfølgelig erstatte disse øvelser med den oprindlige øvelse - altså med en vægtstang.

Ydermere vil du måske også køre squat før benpres- feel free... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Virker lidt sindssygt at køre ben alle dage - et 4-split ben-program :blink:

Det jeg leder efter er ikke isolationøvelser - og det er leg curl, barbell curl, preacher curls m.m ...

Det jeg leder efter er styrke-/vægtløftningsøvelser som vil være gode...Måske frivend?!? (som tidligere nævnt)

Link to comment
Share on other sites

Du kan også nøjes med at køre ben (lår + haser) på dag 1 og 3, hvis din fokus lægger mere på overkrop.

Mht. øvelsesvalg kommer det selvfølgelig an på hvad dit overordnede mål er. Hvis det er størrre muskler, er en øvelse som frivend ikke særlig egnet, efter min mening...

Link to comment
Share on other sites

wizoo. Det program du selv har lavet synes jeg umiddelbart ser ganske fornuftigt ud. Hvis jeg var dig ville jeg bare tilføje en øvelse til læggen, da den er udemærket at have med hvis du vil kunne accelere hurtigt. Så ville jeg sige du var meget godt dækket ind!

Hvis du kører det program 3 gange om ugen:

F.x. Man, Ons, Fre - og du så eks. kører squat mandag og fredag og dødløft onsdag med en fornuftig progression, og noget god mad skal du nok se fine fremskridt!!!

Edited by TedZ
Link to comment
Share on other sites

Hey! Har lige lavet et kick-ass program, jeg selv ska til at starte på...:

Dag 1:

Leg press

Squat

Incline smith press

Seated DB press

Close grip bench press

Pressdown

Crunch

Dag 2:

Lying leg curl

Stiff leg deadlift

Chin ups

Barbell row

DB shrugs

Barbell curl

Hyperextension

Dag 3:

Leg press

Smith squat

Incline DB press

Smith military press

Dips

Pressdown

Machine crunch

Dag 4:

Seated leg curl

Deadlift

Close grip pulldown

One arm DB row

Smith shrugs

Preacher curl

Hyperextension

Det gode ved programmet er at du fokuserer på de store muskelgrupper; Ben og ryg. Som du kan se er jeg en stor fan af smith maskinen, du kan selvfølgelig erstatte disse øvelser med den oprindlige øvelse - altså med en vægtstang.

Ydermere vil du måske også køre squat før benpres- feel free...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor bruge smith stativ når der adgang til frie vægte? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Den funktionelle styrke må gerne kunne overføres til f.eks. badminton ved at køre eksplosive sæt. Det jeg søger er altså bare de øvelser som jeg udover det nuværende kan bruge...Store, klassiske basisøvelser...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor meget badminton spiller du? Og hvor meget går du op i dit badminton?

.. Jeg har selv spillet meget badminton. Og jeg kan ikke anbefale at spille badminton dagen efter en god omgang styrketræning. Der er helt sikkert nogle ting du skal overveje i din program planlægning.

Som du også selv er inde på, så er frivend en god eksplosivøvelse, som helt sikkert vil kunne give god overførlighed til dine badminton-ben.

Link to comment
Share on other sites

Hey! Har lige lavet et kick-ass program, jeg selv ska til at starte på...:

Dag 1:

Leg press

Squat

Incline smith press

Seated DB press

Close grip bench press

Pressdown

Crunch

Dag 2:

Lying leg curl

Stiff leg deadlift

Chin ups

Barbell row

DB shrugs

Barbell curl

Hyperextension

Dag 3:

Leg press

Smith squat

Incline DB press

Smith military press

Dips

Pressdown

Machine crunch

Dag 4:

Seated leg curl

Deadlift

Close grip pulldown

One arm DB row

Smith shrugs

Preacher curl

Hyperextension

Det gode ved programmet er at du fokuserer på de store muskelgrupper; Ben og ryg. Som du kan se er jeg en stor fan af smith maskinen, du kan selvfølgelig erstatte disse øvelser med den oprindlige øvelse - altså med en vægtstang.

Ydermere vil du måske også køre squat før benpres- feel free...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Kick ass program???

Hvorfor??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hey! Har lige lavet et kick-ass program, jeg selv ska til at starte på...:

Dag 1:

Leg press

Squat

Incline smith press

Seated DB press

Close grip bench press

Pressdown

Crunch

Dag 2:

Lying leg curl

Stiff leg deadlift

Chin ups

Barbell row

DB shrugs

Barbell curl

Hyperextension

Dag 3:

Leg press

Smith squat

Incline DB press

Smith military press

Dips

Pressdown

Machine crunch

Dag 4:

Seated leg curl

Deadlift

Close grip pulldown

One arm DB row

Smith shrugs

Preacher curl

Hyperextension

Det gode ved programmet er at du fokuserer på de store muskelgrupper; Ben og ryg. Som du kan se er jeg en stor fan af smith maskinen, du kan selvfølgelig erstatte disse øvelser med den oprindlige øvelse - altså med en vægtstang.

Ydermere vil du måske også køre squat før benpres- feel free...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Kick ass program???

Hvorfor??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Teddy. Kan heller ikke se, hvorfor det skulle være et "kongeprogram". Wizoo's program er i mine øjne klart bedre.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Hey! Har lige lavet et kick-ass program, jeg selv ska til at starte på...:

Dag 1:

Leg press

Squat

Incline smith press

Seated DB press

Close grip bench press

Pressdown

Crunch

Dag 2:

Lying leg curl

Stiff leg deadlift

Chin ups

Barbell row

DB shrugs

Barbell curl

Hyperextension

Dag 3:

Leg press

Smith squat

Incline DB press

Smith military press

Dips

Pressdown

Machine crunch

Dag 4:

Seated leg curl

Deadlift

Close grip pulldown

One arm DB row

Smith shrugs

Preacher curl

Hyperextension

Det gode ved programmet er at du fokuserer på de store muskelgrupper; Ben og ryg. Som du kan se er jeg en stor fan af smith maskinen, du kan selvfølgelig erstatte disse øvelser med den oprindlige øvelse - altså med en vægtstang.

Ydermere vil du måske også køre squat før benpres- feel free...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Kick ass program???

Enig med Teddy. Kan heller ikke se, hvorfor det skulle være et "kongeprogram". Wizoo's program er i mine øjne klart bedre.

:raisebrow: Ja, tænkte nok at programmet ikke ville falde helt i tråd med den uofficielle konsensus i MOL om at fri squat, dødløft etc. er det eneste der styrer...

Mht. smith squat, så mener jeg det er en suveræn øvelse, især til personer med forholdsvis lange ben. Det mener I sikkert er BS, men jeg er ikke den eneste af den opfattelse - tag nu fx Dorian Yates...

Link to comment
Share on other sites

Hey! Har lige lavet et kick-ass program, jeg selv ska til at starte på...:

Dag 1:

Leg press

Squat

Incline smith press

Seated DB press

Close grip bench press

Pressdown

Crunch

Dag 2:

Lying leg curl

Stiff leg deadlift

Chin ups

Barbell row

DB shrugs

Barbell curl

Hyperextension

Dag 3:

Leg press

Smith squat

Incline DB press

Smith military press

Dips

Pressdown

Machine crunch

Dag 4:

Seated leg curl

Deadlift

Close grip pulldown

One arm DB row

Smith shrugs

Preacher curl

Hyperextension

Det gode ved programmet er at du fokuserer på de store muskelgrupper; Ben og ryg. Som du kan se er jeg en stor fan af smith maskinen, du kan selvfølgelig erstatte disse øvelser med den oprindlige øvelse - altså med en vægtstang.

Ydermere vil du måske også køre squat før benpres- feel free...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Kick ass program???

Enig med Teddy. Kan heller ikke se, hvorfor det skulle være et "kongeprogram". Wizoo's program er i mine øjne klart bedre.

:raisebrow: Ja, tænkte nok at programmet ikke ville falde helt i tråd med den uofficielle konsensus i MOL om at fri squat, dødløft etc. er det eneste der styrer...

Mht. smith squat, så mener jeg det er en suveræn øvelse, især til personer med forholdsvis lange ben. Det mener I sikkert er BS, men jeg er ikke den eneste af den opfattelse - tag nu fx Dorian Yates...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja yates kørte benpress, men hvad kan du bruge ham til???

Var absolut heller ikk kun pga smith øvelserne jeg syntes det var et skod program

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvor jeg skulle starte i kritikken a the Menace's program, hvad er egentligt loading parametrene på de enkelte øvelser/træningsdage?

<{POST_SNAPBACK}>

Dag 1 og 2 køres der tungt ca. 4-10 reps. Dag 3 + 4 køres med højere reps. ca. 10-15... Det er rigtigt godt program Poul!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvor jeg skulle starte i kritikken a the Menace's program, hvad er egentligt loading parametrene på de enkelte øvelser/træningsdage?

<{POST_SNAPBACK}>

Dag 1 og 2 køres der tungt ca. 4-10 reps. Dag 3 + 4 køres med højere reps. ca. 10-15... Det er rigtigt godt program Poul!! :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej...

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvor jeg skulle starte i kritikken a the Menace's program, hvad er egentligt loading parametrene på de enkelte øvelser/træningsdage?

<{POST_SNAPBACK}>

Dag 1 og 2 køres der tungt ca. 4-10 reps. Dag 3 + 4 køres med højere reps. ca. 10-15... Det er rigtigt godt program Poul!! :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du sige mig hvorfor??

Har du lært noget andet på S.A.F.E. ?? he he... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

The Menace dit program er ligegyldigt i forhold til hvad wiszoo spøger til? Kan ikke rigtigt se hvorfor du har postet det?

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ret i at det ikke er et super funktionelt program... Jeg har mere postet det fordi han efterlyste et program til at blive "stor og muskuløs..."

Link to comment
Share on other sites

The Menace dit program er ligegyldigt i forhold til hvad wiszoo spøger til? Kan ikke rigtigt se hvorfor du har postet det?

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ret i at det ikke er et super funktionelt program... Jeg har mere postet det fordi han efterlyste et program til at blive "stor og muskuløs..."

<{POST_SNAPBACK}>

Ja og til det findes der da også langt bedre programmer

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører KONGEPROGRAMMET for tiden. Bedre findes ikke. :wink:

Fullbody – træning 3 gange ugentligt (selvfølgelig) :cooldance:

Øvelser:

Incline dumbbell benchpress

Squat

Dødløft

Standing calf raise

Lateral raise

Rows

Chin ups

Alternating incline dumbbell curl

Valgfri maveøvelse

Der køres med fastlagt progression.

Incline dumbbell benchpress køres med 10 x 3 – princippet.

Der startes på ca. 75% af 1 RM, hvor der køres 4 reps, hvorefter vægten stiger hver uge med ca. 2,5%.

Dødløft og squat køres begge med 5 x 3 – Samme princip som ovenstående.

De resterende køres kun 2 sæt, hvor der startes med at køre ca. 10 reps og derefter løbende progression.

Chin ups kan evt. køres, som jeg, hvor jeg kører 3 reps og efter udgangspunktet, der tilpasses den enkelte, smider et ekstra sæt på hver uge.

Regulering af pauserne mellem sættene kan også bruges som progression.

Se det er et program der vil noget. :4thumbup:

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

The Menace dit program er ligegyldigt i forhold til hvad wiszoo spøger til? Kan ikke rigtigt se hvorfor du har postet det?

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ret i at det ikke er et super funktionelt program... Jeg har mere postet det fordi han efterlyste et program til at blive "stor og muskuløs..."

<{POST_SNAPBACK}>

The Menace syndes heller ikke dit program er særligt godt

men held og lykke, med det....

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart er jeg selv mest tændt på disse øvelser:

squat /dødløft

bænkpres

db incline

bent-over bb row

military press

chins

dips

<{POST_SNAPBACK}>

Du har 4 presseøvelser for overkroppen (bænkpres, db incline, military og dips) og 2 trækøvelser (b-o row og chins). Hvorfor dette misforhold?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share