minus 100o kcal dagligt kontra masse tab


bulldoggen
 Share

Recommended Posts

Hej kunne godt tænke mig at vide om vis jeg starter med at sænke kcal inadtaget med 1000 den første måned under den første måneds diæt er det for voldsomt?

har en fedtprocent på 20

<{POST_SNAPBACK}>

Det synes jeg ikke, men kan næsten kun sige prøv det og se om du er tilfreds med tabet af muskel- contra fedtvæv.
Link to comment
Share on other sites

Hej kunne godt tænke mig at vide om vis jeg starter med at sænke kcal inadtaget med 1000 den første måned under den første måneds diæt er det for voldsomt?

har en fedtprocent på 20

<{POST_SNAPBACK}>

De fleste anbefaler vist 5-600 stykker til BB-ere mv. Hvis du ikke er nervøs for ekstra tab af muskler, så go ahead. Tabte muskler gaines alligevel hurtigt, hvis du begrænser kurens længde ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke der er det store problem i et kcal-underskud i den størrelsesorden. Man skal også se på det samlede kalorieindtag i den sammenhæng. Hvis man kun indtager 2000kcal/dagen, vil 1000kcal i underskud være rigtig meget, men hvis man ligger på 4000-5000, så er det lidt en anden snak. Især hvis man er godt i stand, mener jeg man sagtens kan gå under 500-600kcal.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det sundeste ville været et ugentligt vægttab på ca. 500 kcal, da du på den måde ikke mister for meget muskelmasse og på samme tid får de nødvendige næringsstoffer.

<{POST_SNAPBACK}>

du mener vel et ugentligt vægttab på 500 gram eller et underskud på 500kcal pr dag :bigsmile:

Men ud over det så mener jeg heller ikke 500kcal/dag "reglen" er noget der er skrevet i sten. Hvis ikke man i forvejen er langt nede i fedtprocent kan man sagtens tillade sig at gå højere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share