Antal reps...!?


semor
 Share

Recommended Posts

hey moller.....overvejer lidt at prøve at skifte mit normale antal reps i sæt ud, kører lidt af hvert 3* 6/8/10 og i perioder 2* 10/15.....har ingen anelse om hvad F..... der er bedst for mig :tongue::w00t:

men overvejer lidt at prøve at kører fullbody og så kører 1*20 i en periode!?fornuftigt, spændende eller fuldstændig åndsvagt??nogen der har nogle erfaringer med det? jeg træner både for hypertrofi og for styrke.......

håber der er nogen med nogle brugbare svar!!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Semor

Nu ved jeg ikke hvor længe du har trænet og hvilke løft og øvelser du laver.

Har du trænet mere end et par måneder, så siger end tommelfingerregel at 3x8 er godt for en blanding af hypertrofi og styrke og at 5x5 er lidt mere styrke-orienteret.

3x8 er godt til små øvelser, hvor 5x5 kan være interessant til f.eks bænkpres. Vi er alle forskellige og vi responderer alle forskelligt på forskellige antal reps.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Hey Semor

Nu ved jeg ikke hvor længe du har trænet og hvilke løft og øvelser du laver.

Har du trænet mere end et par måneder, så siger end tommelfingerregel at 3x8 er godt for en blanding af hypertrofi og styrke og at 5x5 er lidt mere styrke-orienteret.

3x8 er godt til små øvelser, hvor 5x5 kan være interessant til f.eks bænkpres. Vi er alle forskellige og vi responderer alle forskelligt på forskellige antal reps.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ved sgu heller ikke lige selv hvor lang tid jeg har trænet... :blink::laugh: ....det har været sådan meget on and off!!

Gik igang i november lidt mere seriøst den her gang :cooldance:

har overvejet 5*5 i bænk, på opfordring af en i det center hvor jeg træner, men hvis der ikke er nogen der har nogle stærke modargumenter mod 1*20 overvejer jeg lidt at prøve det i squat, DL og nogle af de andre mindre øvelser......!!

tak for dit svar :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

hey moller.....overvejer lidt at prøve at skifte mit normale antal reps i sæt ud, kører lidt af hvert 3* 6/8/10 og i perioder 2* 10/15.....har ingen anelse om hvad F..... der er bedst for mig :tongue:  :w00t:

men overvejer lidt at prøve at kører fullbody og så kører 1*20 i en periode!?fornuftigt, spændende eller fuldstændig åndsvagt??nogen der har nogle erfaringer med det? jeg træner både for hypertrofi og for styrke.......

håber der er nogen med nogle brugbare svar!!! :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke 1x20 vil være særlig effektivt.

Før det første er de vægte du kan løfte så slet ikke tunge nok til at stimulere musklen til at vokse vhja. mikrooverrivninger. (med mindre du benytter dig af en eller anden breathing teknik)

For det andet vil det heller ikke give særlig meget styrke, da vægten igen ikke er tung nok til at stimulere nervesystemet kraftigt.

Lyt til SimonHP :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share