Alternativ til dødløft


henrikf
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har trænet dødløft i 3 måneder med et,synes jeg, godt resultat

(start 5x5x50 kg nu 5x5x95 kg).

For en sikkerheds skyld fik jeg idag en isntruktør til at checke

min udførelse af øvelsen.

Desværre var den af h.. til. Jeg bøjer ryggen den forkerte vej, med deraf følgende risiko for skader.

Jeg prøvede derefter at udføre øvelsen med en tom vægtstang, men selv her er det mig fysisk umuligt at holde ryggen rigtigt. Ydermere er jeg for stiv

til overhovedet at nå stangen på gulvet uden at bøje ryggen. Hvis jeg forsøger at gå længere ned ved at bøje i benene, Kommer knæene i vej for stangen.

Konklusionen er desværre nok at jeg må opgive dødløft hvis jeg ikke vil have ødelagt ryggen, selv om jeg forsat vil eksperimentere lidt med stilen med nogle lette vægte.

Mit spørgsmål er, hvilken øvelse vil bedst kunne erstatte dødløft ?

Link to comment
Share on other sites

Ingen

Spørgsmålet er om du ikke skal se at komme i gang med at arbejde med din teknik, har aldrig hørt at det skulle være umuligt at lære den rigtige teknik i dødløft

<{POST_SNAPBACK}>

Nu var det ikke det der var spørgsmålet, som jeg skrev så vil jeg fremover forsøge at træne den korrekte udeførelse med nogle lette vægte. Jeg har også læst de artikler de henvises til.

Problemet er jeg har meget svært ved at holde ryggen lige, hvilket formentlig har noget at gøre med en "fejl" i ryggen. Jeg har derfor ikke de bedste forhåbninger om at kunne opnå den korrekte teknik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv samme problem - dog er det blevet noget bedre med en masse træning. Jeg nægter næsten at tro på at du ikke kan opnå det samme.

Men du har ret i at det er voldsomt irriterende, at vores rygge har svært ved at være rette under løftet. Nogle mennesker har en rigtig fin rygstatur, selv når de laver rigtige grindere af løft. Sådan nogle fjolser! :laugh:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv samme problem - dog er det blevet noget bedre med en masse træning. Jeg nægter næsten at tro på at du ikke kan opnå det samme.

Men du har ret i at det er voldsomt irriterende, at vores rygge har svært ved at være rette under løftet. Nogle mennesker har en rigtig fin rygstatur, selv når de laver rigtige grindere af løft. Sådan nogle fjolser!  :laugh:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, godt at høre at jeg ikke er den eneste http://www.motion-online.dk/fora/style_ima...icons/icon1.gif

Link to comment
Share on other sites

stå evt. bredt (sumo) det kan være det er din måde at løfte på?

<{POST_SNAPBACK}>

Lige prøvet det med en tom stang, det ser faktisk ud til at måske kunne være en løsning. Nu kommer knæene ikke mere i vejen, hvilket gør det lettere at holde ryggen lige når jeg er helt i bund.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share