2-spilt kombineret med cardio


Guest Kalkunen
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Kære MOLboere

Jeg har tidligere kørt et 3-split program, men ønsker nu, at tæske hele min krop igennem flere gange pr/uge. Jeg føler ikke, at jeg får ”nok” træning ved et fullbody-program 3 gange om ugen, så mit valg er faldet på et 2-spilt, der ser ud som følger:

Træningsprogram: 2-split (2 on, 1 off)

Dag 1 Bryst, skulder & triceps

Dag 2 Ryg, ben og biceps

Mave trænes efter lyst :wink:

Dag 1:

Bryst:

Barbell Bench Press og Dumbbell Incline Bench Press

Skulder:

Dumbbell Shoulder Press og Dumbbell Lateral Raise

Triceps:

Cable Pushdown og Triceps Dip

Dag 2:

Ryg & Ben:

Barbell Deadlift eller Barbell Squat (de køres skiftevis)

Lever 45° Calf Press (denne øvelse varieres med andre lægøvelser)

Cable Front Pulldown

Dumbbell Bent-over Row

Biceps:

Barbell Curl eller Dumbbell Curl (har jeg overskud, så køres begge)

Mit egentlige spørgsmål er; ville jeg kunne køre en omgang cardio, squash f.eks, a ca. 45 minutter på 3 dagen (altså min hviledag), eller vil det forstyrre restitutionen af gårdsdagens (ben)træning?

Grunden til at jeg vil køre lidt sideløbende cardio, er, at jeg gerne vil holde ølmaven og kindflæsket lidt i bero :wink:

Skulle der ellers være nogle kommentarer til mit program, er de meget velkomne :4thumbup:

Venligst K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis den eneste årsag til din cardio er at du vil begrænse fedtakkumulationen tror jeg det er en bedre idé at holde øje med sin kost, hvis du nu er så bekymret for den restitutive kapacitet.

Personligt ville jeg droppe curls og køre chins (underhånd) for biceps, også fordi så har du en decideret lat-øvelse, hvilket du ikke rigtig har nu.

DB rows går, IIRC, mere i dybden (rhomboideus osv) end i latten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg er ikke fanatisk med min kost, og bliver det heller aldrig. Efter jeg har øget seriøsiteten i min træning (mødet med MOL), er jeg begyndt at spise oftere og (ganske) lidt sundere. Men jeg har stadig en ubændig hang til Junkfood og øl, og det synes jeg immervæk, der skal være plads til.

Endvidere elsker jeg at træne, og kunne det derfor forsvares at dyrke cardio på min hviledag, ville det være ganske fortrinligt. Så er der nemlig plads til lidt mere i maven :4mewantfood: - spørgsmålet er bare, om mine ben kan restituere, når jeg har dem trænet ved gårdsdagens træningspas. Hvad siger i?

Jeg skulle da mene, at Cable Front Pulldown er en øvelse til Latissimus Dorsi - at chins måske er at foretrække, er en anden sag. (Jeg kører pt. ikke chins, da jeg ikke kan hive mig op et tilstrækkeligt antal gange).

Curls vil jeg nu også gerne beholde - elsker det satans pump :4thumbup:

K

Edited by Kalkunen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Byt om på dag 1 og 2, så får de stakkels ben en ekstra dag at hvile i

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du ret i, men vil min bentræning så være optimal - følger jeg dit råd, har jeg jo trænet cardio dagen inden min bentræning...

K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Syndes det virker fint, jeg træner det samme 2 split, tager mig af til også en løbetur onsdag og søndag

Jeg har ikke de store problemer med ømme ben, men en gang imellem kan det da være belastende  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tak for svaret. Det vil jeg gøre så. Har du, i øvrigt, haft gode resultater med programmet?

Venligst K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share