God progression?


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg har set i nogle logger at mange øger vægten hvert sæt. Mit 8RM i Skulder Press er 22 kilo (tror jeg, måske mere), kan jeg så tage 8x16 - 8x18 og 8x20 i et cyklus på 8 uger og kalde det for en god progression? Måske tage 8x22 en dag hvis man føler man kan klare det. Kan man gøre det i alle øveleser?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har set i nogle logger at mange øger vægten hvert sæt. Mit 8RM i Skulder Press er 22 kilo (tror jeg, måske mere), kan jeg så tage 8x16 - 8x18 og 8x20 i et cyklus på 8 uger og kalde det for en god progression? Måske tage 8x22 en dag hvis man føler man kan klare det. Kan man gøre det i alle øveleser?

<{POST_SNAPBACK}>

Smag og behag. Nogen gange kan man vælge den samme lettere submaksimale vægt på alle sæt, andre gange den fremgangsmåde du beskriver.

Godt at variere.

Dog vil en højere niveau løfter ofte med fordel kunne vælge progression i alle øvelser frem samme høje vægt i alle sæt.

Typisk vil man øge gradvist i de store øvelse hvor man derimod på lette isolationsøvelser bare kan køre på..

Mvh polle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share