Front el. Zercher Squats som RM øvelse


Herkules
 Share

Recommended Posts

Jeg tænker lidt på at sætte Front el. Zercher squats på som RM øvelse. Det er på den ME dag, hvor jeg vil til at kører Good mornings. Det er nemlig min intension at skifte Frontsquats ud med Good mornings på den pågældende ME dag. For dog at bibeholde den stabilitet som front squat hjælper med at opbygge kun man kører den der som RM istedet. På de 4 andre ME dage ville jeg så have Good mornings som RM øvelse. Det betyder at jeg kun laver Front el. Zercher squats hver 5. uge som RM. Er det en ide eller er jeg helt i skoven???

Link to comment
Share on other sites

For at sætte det lidt perspektiv, såkan jeg lige vise dig hvordan min plan ser ud for assistenceøvelser for squat/dødløft:

DE Squat/dødløft: Goodmornings/Rumænsk dødløft

ME Squat/dødløft: Frontsquat, Zercher squat, Paused squat

De forskellige løft skiftes hver 2-3 uge, ligesom nogen af dem også bruges som ME-øvelser, herunder Frontsquat og Goodmornings. Jeg sørger dog for at når disse bruges som ME-løft, så bruger jeg de andre assistenceøvelser en uge før, under selve ugen og efter ugen således at den samme øvelse ikke både bruges om RM og ME på samme tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt det samme jeg opnår her. Jeg plejer nemlig at have goodmornings som RM øvelse på min ME squat/dødløft dag. Jeg synes af samme grund ikke at det ville være smart at lave den som både RM og ME øvelse samme dag. Derfor vil jeg gøre det, at jeg når jeg har den som ME, så droppe den som RM for istedet at lave Front el. Zercher squats. På de andre ME dage vil jeg så naturligvis bruge Goodmornings som hjælpeøvelse igen. Det lader til jeg har den tilnærmelsesvis samme tilgangsvinkel til "problemstilling" som du. Rart lige at få det bekræftiget.  

- Herkules

Link to comment
Share on other sites

Ehh, jeg prøver så...

Det er stort set stivbenet dødløft, hvor man bare holder ryggen svajet, og holder benene i én næsten strakt position mens man prøver at skubbe røven bagud gennem hele bevægelsen. Så sænker man stangen så langt ned man kan, dvs. så længe at man kan opretholde svajet i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share