Bælte - bedst til pris?


HeineN
 Share

Recommended Posts

Hey.

Vil lige høre jeres meninger.

Hvilket bælte er bedst til prisen...? Det skal være under 500 dkk, da det er hvad jeg vil spændere.

Det er ikke til konkurrence-brug.

Jeg har døjet med lænd-problemer i forbindelse med træning med frivægtene i lang tid og vil hjælpe min ryg lidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har døjet med lænd-problemer i forbindelse med træning med frivægtene i lang tid og vil hjælpe min ryg lidt.

Jeg tvivler på at et bælte er den rigtige løsning.

Hvis du har lændeproblemer pga dårlig teknik gør bæltet bare at du kan løfte tungere med dårlig teknik, og hvis det er pga en svag lænd vil bæltet næppe være den bedste løsning til at få trænet lænden op.

Er det en seriøst problem for dig, så gå til din læge og få en henvisning til fysioterapeut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Maxpower.

Det lyder for mig, som om problemet ligger i teknikken. Problemet med bælte til styrkeløft, er når folk bruger dem hele tiden. Altså også når de ikke skal løfte tungt. Ved det så gør man sig selv en bjørnetjeneste, fordi man skaber et behov for konstant støtte, og det gør kun din lænd svagere. Man skal være meget påpasselig med at bruge for meget udstyr og i for lang tid. Ellers er det en brand gode idé, at du taler med din læge om problemet. Det er din bedste ven. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ellers er det en brand gode idé, at du taler med din læge om problemet. Det er din bedste ven. 
din bedste ven fortæller dig ikke altid at du skal holde en måneds pause........... :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

For mig lyder det også som et teknikproblem og der kan lægen ikke gøre ret meget. Men han kan dog udelukke en mængde ting som problemet, så tag ned og hør hvad han siger alligevel. Bagefter, såfremt det ikke er noget stort, så få en kyndig person til at se din teknik ordentligt igennem.

Link to comment
Share on other sites

Ellers er det en brand gode idé, at du taler med din læge om problemet. Det er din bedste ven. 
din bedste ven fortæller dig ikke altid at du skal holde en måneds pause........... :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

For mig lyder det også som et teknikproblem og der kan lægen ikke gøre ret meget. Men han kan dog udelukke en mængde ting som problemet, så tag ned og hør hvad han siger alligevel. Bagefter, såfremt det ikke er noget stort, så få en kyndig person til at se din teknik ordentligt igennem.

<{POST_SNAPBACK}>

problemet er at det siger han sgu' :dry:

Jeg er i øvrigt ikke enig i at bæltet nødvendigvis gør dig svagere uden, men brugen af det skal bestemt ikke overdrives. I dette tilfælde lyder det bare ikke som løsningen på problemet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i øvrigt ikke enig i at bæltet nødvendigvis gør dig svagere uden, men brugen af det skal bestemt ikke overdrives. I dette tilfælde lyder det bare ikke som løsningen på problemet.

<{POST_SNAPBACK}>

Undskyld, men jeg sagde også at man bør være forsigtig med brugen af det. Fordi for meget udstyr og for mange hjælperedskaber, kan gøre dig "afhængig" af dem. Altså, du f.eks. mister så meget styrke I dine fingere, at du ikke kan holde en kat i halen.

Edited by Sofokles
Link to comment
Share on other sites

Problematikken ligger ikke i min manglende teknik tak..! :dry:

Jeg er ganske udemærket godt klar over hvordan jeg skal udføre mine øvelser og i hvilken mængde.

Mit problem ligger for 2-3 år tilbage da jeg troede jeg skullle være den næste Arnold/styrke-børge. Jeg kom op og løfte 147,5 kg i raw dødløft og sys livet var mega sjovt med maks-løft.

Problemmet hurtigt at få øje på, for en 16'årig knægts ryg er IKKE beregnet til disse belastninger! :mad:

Min ryg er dog nået til at punkt hvor den har det fint med min med mindre jeg belaster den via hård styrketræning. Jeg dyrker også boksning for mere generel træning.

jeg vil bruge et bælte til at hjælpe min ryg, ikke til at læfte mere og vildere. :4smartass:

Men kan godt fælge jer, da mange bruger den på denne måde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Problematikken ligger ikke i min manglende teknik tak..! :dry:

Jeg er ganske udemærket godt klar over hvordan jeg skal udføre mine øvelser og i hvilken mængde.

Mit problem ligger for 2-3 år tilbage da jeg troede jeg skullle være den næste Arnold/styrke-børge. Jeg kom op og løfte 147,5 kg i raw dødløft og sys livet var mega sjovt med maks-løft.

Problemmet hurtigt at få øje på, for en 16'årig knægts ryg er IKKE beregnet til disse belastninger! :mad:

Min ryg er dog nået til at punkt hvor den har det fint med min med mindre jeg belaster den via hård styrketræning. Jeg dyrker også boksning for mere generel træning.

jeg vil bruge et bælte til at hjælpe min ryg, ikke til at læfte mere og vildere. :4smartass:

Men kan godt fælge jer, da mange bruger den på denne måde :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det er også dertil det er beregnet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Problematikken ligger ikke i min manglende teknik tak..! :dry:

Jeg er ganske udemærket godt klar over hvordan jeg skal udføre mine øvelser og i hvilken mængde.

Mit problem ligger for 2-3 år tilbage da jeg troede jeg skullle være den næste Arnold/styrke-børge. Jeg kom op og løfte 147,5 kg i raw dødløft og sys livet var mega sjovt med maks-løft.

Problemmet hurtigt at få øje på, for en 16'årig knægts ryg er IKKE beregnet til disse belastninger! :mad:

Min ryg er dog nået til at punkt hvor den har det fint med min med mindre jeg belaster den via hård styrketræning. Jeg dyrker også boksning for mere generel træning.

jeg vil bruge et bælte til at hjælpe min ryg, ikke til at læfte mere og vildere. :4smartass:

Men kan godt fælge jer, da mange bruger den på denne måde :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Wow, er en 16årigs ryg ikke beregnet til at dødløfte 150kg?

Moos er 17 og dødløfter 250 snart. Der er flere andre her på sitet, der er samme alder og løfter det samme/mere.

Bedre teknik, udholdenhed i ryggen, tilstrækkelig bevægelighed i hofte bøjere/strækkere etc..

Et bælte er ikke løsningen.

Bæltet kan bruges i to tilfælde:

1. som et værktøj til at løfte tungere vægte vægtløftning og til dels i vægtløftning.

2: I træning ved nærmaksimale vægte, for at øge det intraabdominale tryk og derigennem mindske belastningen på ryggen.

Med submaksimale vægte burde det ikke give rygsmerter. Submaksimale vægte giver en mulighed for at træne teknik og stabilitet i mave og rygmuskulatur. Kan du ikke gøre dette, og være smertefri (begge dele hænger sammen) så er der et underliggende problem.

Et bælte vil ikke fikse dette underliggende problem!

Fra min erfaring vil jeg vædde på din teknik ikke er god nok!

De andre nævnte faktorer er ægså oplagte muligheder.

Drop bæltet og få trænetmaven og ryggen op!!

Link to comment
Share on other sites

Moos er 17 og dødløfter 250 snart. Der er flere andre her på sitet, der er samme alder og løfter det samme/mere
SNART?!? :sneaky2:
Bedre teknik, udholdenhed i ryggen, tilstrækkelig bevægelighed i hofte bøjere/strækkere etc..

Alle ting, jeg har i overflod og brugt mange timer på at træne op... :innocent::tongue:

Men jeg er helt enig :smile:

Øget mave og lændetræning har gjort vidundere for min egen ryg, dengang jeg netop begyndte at løfte tungere ( Og har gjort præcist det samme med jagten efter PRs :tongue: )

Især hyperextensions og reverse hypers samt udstrækning har hjulpet mig meget :smile:

God bedring :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share