Sved der klør!!!


Lady M
 Share

Recommended Posts

Når jeg har kæmpet mig gennem en spinningtime, og lige vil strække ekstra ud bagefter, begynder det meget hurtigt at klø på benene og armene og i ansigtet. Jeg styrtsveder under hele timen.. Men hvorfor klør min sved? Er der andre der oplever dette?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har kæmpet mig gennem en spinningtime, og lige vil strække ekstra ud bagefter, begynder det meget hurtigt at klø på benene og armene og i ansigtet. Jeg styrtsveder under hele timen.. Men hvorfor klør min sved? Er der andre der oplever dette?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er højst sandsynligt pga. nedkølingen der sker lige efter at du har svedt så meget ... det samme kan ske når huden varmer op for hurtigt!

Det drejer som om at specifikke nerveender i huden påvirkes af den temp. forskel der opstår inden for et kort tidsinterval, hvorved du oplever en kløen.

Er det ikke specielt i knæhaserne, albuebøjet og på siden af kinder samt siden af panden du oplever det først? Hvorefter det spreder sig ud over et større område!

Link to comment
Share on other sites

[Det er højst sandsynligt pga. nedkølingen der sker lige efter at du har svedt så meget ... det samme kan ske når huden varmer op for hurtigt!

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan måske forklare hvorfor det nogle gange klør ved lænden når jeg bøjer mig ned efter et bad...

Tak for infoen frøken doktor, det var faktisk meget rart at få fagkundskaben på :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld hvis jeg hijacker dit topic, men er der nogen der har nogle kure mod ekstrem tør hud? Jeg har været til diverse læger men synes ikke rigtig de siger noget der hjælper.

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv fiskeolie i høje doser 10-12 gram om dagen :bigsmile: samt evt. et produkt som UUPSS!!! (glemte jeg ikke måtte nævne det :raisebrow: ) der indeholder nogle af de gode naturlige olier :smile:

De to produkter tilsammen har jeg haft meget glæde af og døjer slet ikke i samme grad som før med tør hud :4thumbup:

Fiskeolie kan du købe billigt i ALDI til 19 kr for 120 kapsler af et ½ gram --> det er den bedste kvalitet på markedet lige nu og til ingen penge i forhold til de andre dyre produkter som eks Pikasol og Eskimo

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share