min kost?


GirlieOdense
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Efter som jeg ikk har den store viden i protein og hvilke mængder der skal indtages osv.. så vil jeg lige skrive min dags mad og håber på kommentarer om den er okay eller forbedringer er bedre...

Morgen: 4 æggehvider, 50 gram skinke... plus 2 kiwier.

(spiste først kl 11.30 ca...sov længe)

kl 15 ca efter træning: 100 g. fromage frais 0,5 % 1 æble..

kl 16.. en muslibar med nødder, 25 g.

kl 17.30: 170 g. kalkun.. 2 små kartofler, 300 g fromage frais, ca 300 g grønt.

kl 21: 100 g. fromage frais, æble..

Lyder det fornugtigt nok når jeg har til henblik at tabe mig?

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige når jeg ikke ved hvor høj du er, din vægt, dit mål.

Kom med lidt mere så er det nemmere at sige =) ellers taler man vist bare om noget man egentlig ikke ved

By the way, hvad er Fromage Frais nu lige =) ? er det ikke youghurt agtigt noget ?

Link to comment
Share on other sites

Selvom Fromage Frais er den fedtfattige version, ville jeg indtage lidt mindre af dette.. men fint med grøntsager kan jeg se.. det er gudespise.. man kan spise meget da der er forholdsvis få kulh i... ellers ser det okay ud, men kan du godt bli mæt af det til morgenmad????

Link to comment
Share on other sites

Du er en pige og spiser protein som en BB'er, tror ikke helt det holder med den morgenmad da det iøvrigt ikke er sundt med alt det æg!

Prøv hellere med noget så kedeligt som A38/Skummet mælk og havregryn UDEN sukker. Gør det 2 ugers tid og du vil kunne se en forandring, det vil jeg næsten garantere.

Tror heller ikke du kan leve af Fromage Frais i længden og jeg vil ikke rigtig tro på at det er sundt! da der vel ingen energi er i det. Så hellere lav nogle ris til din aftensmad (brune/vilde ris) og så gem dem til næste dag, spis noget makrel i tomat og tun på et stykke rugbrød. Det ville undre mig MEGET hvis din fromage frais mætter mere end det og ikke feder mere.

Nu er du en pige og har ikke så meget tjeck på hvor meget piger egentlig spiser, men tror ikke det er så små mængder der, drop den müslibar da den er fyldt med sukker :) spis hellere noget rugbrød/havregryn e.lig

Hvis du har andre spørgsmål så fyr' løs :)

Link to comment
Share on other sites

Ltp68; Hejsa ;o)

Kan sagtens blive mæt ;o)

Med hensyn til fromage frais`en... hvis ikk jeg spiser den halve liter der (som jo svarer energimæssigt til mælk) hvordan skal jeg så få alt den kalk jeg skal have... spiser ikk ost nemlig? :smile:

Vil nødig risikere at gå med bøjet ryg senere i livet jo :blush:

Link to comment
Share on other sites

Djobo : Tak for dit svar :4thumbup:

MEd hensyn til det med ris osv... der har jeg for vane at tage på, da der jo er en del energi i... og jeg skal jo netop passe på med det, da jeg jo skal tabe mig...

Vil prøve det med havregryn :4thumbup:

Musli baren.. ja ved godt den er lidt, sukkerholdig osv... :blush: men får altid den største trang LIGE efter træning til noget spiseligt... og har et stykke hjem jo.. måske jeg skulle forsøge mig med et par gulerødder i tasken?

smider det hvide brød ud i morgen ( havde jeg faktisk allerede aftalt med mig selv inden jeg skrev det her) og køber noget rugbrød! :4thumbup:

Hvis jeg nu ikk skal spise alt den fromage frais der.... hvad skal jeg så spise.. bare mælk? ost er jo ret fed.... og skal jo altså have kalk... ?

meget meget vigtigt!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Djobo: Trode faktisk ikk æggehviderne var usunde..? Troede bare det var blommen der lige som var lidt dum?

Syntes det er forskellige holdninger der bliver givet angående æg.. det sidste jeg hørte var at det ikk skulle gøre det store ved ens kolestoroltal... men det er måske ikk på det punkt du mener at det ikk er sundt? :blush:

Grunden til at jeg spiser så meget protein er at det jo sætter forbrændingen lidt mere op og gør mig mæt det længere tid... godt igen når man skal smide kg..

Men lærer gerne andre ting! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ltp68: ja..grøntsager er mums!! Elsker det! *S* En skam det er så dyrt :sneaky2: men...vælger at se det som en priotering af.... mig! :4mewantfood:

Selvom jeg godt kan blive mæt af den morgenmad jeg har gnasket indtil videre, vil jeg forsøge mig med havregryn lidt igen.. de er jo nok lidt sundere, har jeg hørt :bigsmile: syntes faktisk bare ikk de mætter så meget i forhold til energien der er i...? ved ikk om det bare er mig....? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Djobo: Trode faktisk ikk æggehviderne var usunde..? Troede bare det var blommen der lige som var lidt dum?

Syntes det er forskellige holdninger der bliver givet angående æg.. det sidste jeg hørte var at det ikk skulle gøre det store ved ens kolestoroltal... men det er måske ikk på det punkt du mener at det ikk er sundt?  :blush:

Grunden til at jeg spiser så meget protein er at det jo sætter forbrændingen lidt mere op og gør mig mæt det længere tid... godt igen når man skal smide kg..

Men lærer gerne andre ting!  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Æggehviderne alene er IKKE usunde. Det er blommen, der kan tænkes at være uheldige for din cardiovaskulære sundhed.

Min holdning er at hele æg ikke er en risiko i sig selv, men en person som stubbe på dette board vil være mere kvalificeret.

Det at du vælger at holde proteinindtaget højt af de nævnte årsager er en god strategi. Bare meget vigtigt ikke at overvurdere proteinindtagets effekt på forbrændingen :wink:

Vitaminer og mineraler er også vigtige, så en stærk fokkus på grove madvarer og grøntsager (også for mæthedens skyld) er en fremragende idé.

Ltp68: ja..grøntsager er mums!! Elsker det! *S* En skam det er så dyrt  :sneaky2:  men...vælger at se det som en priotering af.... mig! :4mewantfood:

Selvom jeg godt kan blive mæt af den morgenmad jeg har gnasket indtil videre, vil jeg forsøge mig med havregryn lidt igen.. de er jo nok lidt sundere, har jeg hørt  :bigsmile:  syntes faktisk bare ikk de mætter så meget i forhold til energien der er i...? ved ikk om det bare er mig....? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Der findes tabeler der viser forholdet imellem hvor meget en fødevare mætter ifht. dens kcal indhold. Men der er individuelle variationer. F.eks. mætter ris enormt hos mig, hvor andre kan æde løs.

Tabel over mæthed: Satiety index.

En af mine favoritter var at spise økologisk müsli fra den gamle mølle (fås vist i netto, med sikkerhed i føtex), i letmælksyoghurt naturel med proteinpulver i.

Måske er kcal indtaget for voldsomt ifht dit behov. Men det kan du kun finde ud af, ved at bruge beregneren på forsiden og tracke dit indtag via et af de regneak der findes til formålet (kropkost.HK eller arket fra getbigs side..).

Din strategi med et forhøjet proteinindtag og høj mængde grænt/frugt er velunderbygget.

Kulhydratindtaget er afhængigt af dit aktivitetsniveau. Husk for lavt kulhydratindtag hæmmer potentielt din præstation (aerob træning) og i mindre grad ved vægttræning. Balancér de forskellige næringsstoffer for at opnå dine mål.

Link to comment
Share on other sites

Ptpoul:

Tysing tak for det meget meget gode svar :bigsmile:

Syntes nok jeg havde hørt noget med det med æggehvide/blomme tingen ..

Har hørt lidt om at for meget protein/kød kan være belastende for kroppen over længere tid, ved du noget om det?

Forsøger nemlig lige korrekt at få mindre kulhydrat herimens kg skal smides, men får dog alligevel noget.. har spist lidt hvidt brød indtil nu, men spiser jo så rugbræd fra nu af.. og det må blive ca 3 skiver om dagen, hvilket jo i sig selv er ca 70 g kulhydrat..også er detfrugt osv ved siden af, det er vel okay når det kun er cykling og løbebånd jeg arbejder med og ikk den vilde konditionstræning?

Mange tak for din hjælp :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ednnu et lille spørgsmål til jer alle :4smartass:

Hvis jeg nu, som jeg har skrevet skal smide de kg, hvad er jeres holdning så til frugt spisning?

Skal jeg bare spise de 3-4 stykker om dagen jeg gør, eller skal jeg droppe dem og gnaske en vitaminpille?

Tænker på energien der er der i er forholdvis høj er den ik?

( vil gerne undvære ting osv i den periode her, har intet imod at "lide" lidt for det, og da det nok ikk er meget mere end 3 måneder jeg skal tænke på at smide kg er det jo en begrænset periode hvor jeg skal være så kritisk..

Dermed ikk ment at jeg vil være ligeglad efter de 3 måneder, håber i ved hvad jeg mener :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så! Så er alt det lyse brød samt muslibarerne havnet i skraldespanden!! :4thumbup:

Har fået skovlet havregryn, 60 gram, ind som morgenmad uden sukker :4mewantfood: og....blev faktisk ganske mæt af det hvilket jeg normalt ikk plejer...og kunne os godt li det uden sukker..vildt nok... Det med at jeg ikk før blev mæt af det, har nok til grunde i at jeg tidligere var på vægtkonsulenternes kur hvor man spiser ENORMT meget og dermed var min mavesæk nok lidt udvidet, men...det har da heldigvis rettet sig til normalt status igen :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ptpoul:

Tysing tak for det meget meget gode svar :bigsmile:

Syntes nok jeg havde hørt noget med det med æggehvide/blomme tingen ..

Har hørt lidt om at for meget protein/kød kan være belastende for kroppen over længere tid, ved du noget om det?

Forsøger nemlig lige korrekt at få mindre kulhydrat herimens kg skal smides, men får dog alligevel noget.. har spist lidt hvidt brød indtil nu, men spiser jo så rugbræd fra nu af.. og det må blive ca 3 skiver om dagen, hvilket jo i sig selv er ca 70 g kulhydrat..også er detfrugt osv ved siden af, det er vel okay når det kun er cykling og løbebånd jeg arbejder med og ikk den vilde konditionstræning?

Mange tak for din hjælp  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er en myte med problemer stammende fra højt protein indtag. Husk bare som altid at drikke nok vand.

Det lyder fornuftigt, lidt lavt indtag, men jeg må indrømme at jeg gør det samme selv når jeg cutter (faktisk lavere endnu).

Hvis du mister energien og går "sukkerkold" under træningen så tag en dag hvor du booster dit kulhydrat indtag på bekostning af de andre næringsstoffer og så tilbage på din sædvanlige plan :smile:

Dum idé at droppe frugten. Selvfølgelig skal dit kcal indtag begrænses, men det du får skal være så næringsrigt som muligt. Der er frugt, fuldkornsprodukter, grøntsager vejen frem. Hvis du vil skære ned på kcal så spis en masse bær, de er næringsrige og kcalfattige former for frugt og smager for vildt :D

Link to comment
Share on other sites

GirlieOdense,

Jeg synes bestemt, at du skal blive ved med at spise dit frugt - og gerne flere grønssager!

Du bør nok også se på om du får nok fedt! Normalt ville jeg skrive, at du skulle spise en masse fed fisk, men det er vist ikke optimalt for piger/kvinder.

Du kan evt. spise nogle fiskeoliekapsler og nogle nødder/mandler.

Link to comment
Share on other sites

DBM : Hehe..det med fisken kan du roligt skriver, jeg æder alt!! :w00t: spiser fed fisk ja 5-6 gange om ugen vil jeg mene, måske mere endda, laks og makrel som regel, tror du ikk det vil give mig fedt nok?

(spiser faktisk altid enten makrel til middag eller laks eller noget til aften, fisk en gang om dagen, derfor jeg har undlagt andet fedt... Hvis jeg spiser mandler kan jeg ikk stoppe før posen er tom!! :blush: )

Fortsætter med mit frugt..smiler..ville faktisk os være lidt ked af at miste det...så fortsætter med en 3-4 stk om dagen.

med hensyn til grøntsagerne... spiser os mere end det der står der... f.eks har jeg lige pt sat og gnasket 5 gulerødder... bruger det bare meget som mellemmåltider.. men får en del grøntfoder, elsker det.. men må desværre os tænke lidt økonomisk (bryder mig ikk om frossen grønt som regel, kun enkelte ting, og frisk koster altså ret meget....)

Link to comment
Share on other sites

DBM : Hehe..det med fisken kan du roligt skriver, jeg æder alt!!  :w00t:  spiser fed fisk ja 5-6 gange om ugen vil jeg mene, måske mere endda, laks og makrel som regel, tror du ikk det vil give mig fedt nok?

(spiser faktisk altid enten makrel til middag eller laks eller noget til aften, fisk en gang om dagen, derfor jeg har undlagt andet fedt... Hvis jeg spiser mandler kan jeg ikk stoppe før posen er tom!! :blush: )

Fortsætter med mit frugt..smiler..ville faktisk os være lidt ked af at miste det...så fortsætter med en 3-4 stk om dagen.

med hensyn til grøntsagerne... spiser os mere end det der står der... f.eks har jeg lige pt sat og gnasket 5 gulerødder... bruger det bare meget som mellemmåltider.. men får en del grøntfoder, elsker det.. men må desværre os tænke lidt økonomisk (bryder mig ikk om frossen grønt som regel, kun enkelte ting, og frisk koster altså ret meget....)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm, jeg tænker mere på anbefalingerne omkring kvinder ikke bør spise (for meget?) fed fisk, hvis de har planer om at blive gravide!

Jeg nu ikke liiige så meget inde i lige præcis det kostemne. :blush: Måske Stubbe eller en anden ved noget mere?!

Du KAN faktisk godt få frostgrønt, som smager godt... ok de koster også lidt!

Link to comment
Share on other sites

DBM: Hm? Har jeg intet hørt om...og syntes ellers jeg kigger godt efter hvad der er anfalinger....? *s*

Hvis du kan give mig et sted jeg kan se det på skrift skal jeg nok tage den til overvejelse *s* Men har kun hørt at det skulle være godt da det er det sunde fedt...

Men at man derimod skal passe lidt på med tun pga noget indhold af et eller andet...tungmetaller tror jeg det er...

:smile:

Link to comment
Share on other sites

DBM: Hm? Har jeg intet hørt om...og syntes ellers jeg kigger godt efter hvad der er anfalinger....? *s*

Hvis du kan give mig et sted jeg kan se det på skrift skal jeg nok tage den til overvejelse *s* Men har kun hørt at det skulle være godt da det er det sunde fedt...

Men at man derimod skal passe lidt på med tun pga noget indhold af et eller andet...tungmetaller tror jeg det er...

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, nu er det jo som sagt ikke noget jeg rigtig ved noget om..

Link

og

Der hersker en del usikkerhed vedrørende vurderinger af de ikke-dioxinlignende PCBs effekter i mennesker. Med den nuværende viden må det antages, at den mest følsomme risikogruppe er det ufødte foster, og dermed indirekte kvinder i den fødedygtige alder. De effekter, der er tale om, er en påvirkning af centralnervesystemets (hjernens) udvikling hos fostret, med nedsat visuel genkendelsesevne (indlæringsevne) til følge. Igen er det kvindens samlede, kumulerede indtag over mange år, der har betydning; ikke lejlighedsvise indtag af høje koncentrationer

Link

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke du kan leve af Fromage Frais i længden og jeg vil ikke rigtig tro på at det er sundt! da der vel ingen energi er i det.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen energi i fromage Frais? Øh..sammenlignet med hvad? Ikke sundt?

Djobo, den må du lige uddybe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share