Flandern rundt


Sindbad
 Share

Recommended Posts

Så kører det endnu en gang på landevejene i nord! Denne gang med en superafslutning af Tom Boonen... Ærgerligt at Peter Van Petegem ikke kunne komme op til ham.

Fedt at se rytterne tæske igennem henover brosten på bratte stigninger - her kan man ikke forlade sig på at have gode hjælperyttere, du er nødt til selv at fyre den af!!

Og skønt at kunne sidde indendørs i det gode vejr og se cykling igen! Gode kommentatorer på begge kanaler (Eurosport & TV2); og så kan man tillade sig at træne imens! (Backstedt m.fl. var i udbrud - jeg tog en lang løbetur - Backstedt m.fl. var stadig i udbrud da jeg kom tilbage :4thumbup: )

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Har lige set dagens løb, da jeg var til styrkeløft i eftermiddags. Stærkt kørt af Boonen, men man må samtidig sige at Klier, Zabel, Van Petegem, Petito og Ballan ikke ligefrem var alt for smarte i forfølgergruppen. Syntes specielt, at Ballan så stærk ud, men han var alt for passiv. Den unge russer Gusev viste igen i dag stor styrke med en 10. plads. Flot af den unge CSCer. :smile:

I næste uge er der fuld knald på ProTouren med Vuelta Ciclista al Pais Vasco, Gent-Wevelgerm og løbet over alle løb, Paris-Roubaix. :w00t:

I Pais Vasco stiller CSC med noget nær det stærkeste de kan stille i et så kuperet etapeløb. Julich, Voigt, Basso, Sastre, Calvente, Luttenberger, Arvesen og Lombardi. Sastre er et stykke fra topformen, og Basso er der nok heller ikke helt endnu. Men Julich og Voigt tror jeg bestemt kan være med helt fremme. :smile:

I Gent-Wevelgem stiller CSC med Gusev, Michaelsen, Johansen, Breschel, Bak Eriksen, Roberts og Piil. Og det samme hold med undtagelse af Piil som erstattes af den unge tysker Christian Müller stiller til start i Paris-Roubaix. I de to løb tror jeg igen vi kan forvente, at se Gusev med helt fremme. Sidste år blev han henholdsvis nr. 8 og 20, og han virker væsenligt stærkere i år. Også Michaelsen må forventes at kunne være med fremme. Da han traditionelt gør det godt i disse to løb. :smile:

Det bliver en skøn uge med masser af flot cykelløb. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share