Hvad indeholder færrest kalorier


Lady M
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil gerne smide lidt fedt og tænker derfor på min morgenmad i øjeblikket. Jeg kan bedst lide et 2 stykker rugbrød med ost. Men jeg kan også godt lide havregrød. Hvad er at foretrække, hvis man skal have færrest kalorier? Jeg har nok brug for 1½ - 2 dl havregryn + lidt frugt på, hvis jeg skal blive mæt. Er det så stadigvæk bedst med rugbrødet med osten?

På forhånd tak.

Hilsen

Lady M

Link to comment
Share on other sites

En god morgenmad er et vigtigt fundament for resten af dagen, så du skal lige så meget se på hvor godt det mætter som på hvor mange kcal.

Der er nok færrest kcal i 2 stk brød, så længe det ikke er en flødeost du putter på, så hvis du bedst kan lide det kan du lige så godt holde dig til det.

Evt kan du veksle lidt mellem de to. Der er vel 100-150kcal til forskel, det er jo ikke noget vildt, og begge dele er sundt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne smide lidt fedt og tænker derfor på min morgenmad i øjeblikket. Jeg kan bedst lide et 2 stykker rugbrød med ost. Men jeg kan også godt lide havregrød. Hvad er at foretrække, hvis man skal have færrest kalorier? Jeg har nok brug for 1½ - 2 dl havregryn + lidt frugt på, hvis jeg skal blive mæt. Er det så stadigvæk bedst med rugbrødet med osten?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer an på de præcise mængder, hvilken type mælk, hvilken type ost etc. Prøv at veje madvarene en dag, notér de konkrete mængder og udregn derefter næringsindholdet. En del informationer står på emballagen, og resten findes hos Fødevaredatabanken.

(I morges spiste jeg 100g havregryn med 100g æble og 326g minimælk. Sådan en skål (der mætter! :4mewantfood: ) indeholder 2418 kJ / 577 kcal.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share