BO-rows


Iglo
 Share

Recommended Posts

Jeg træner i øjeblikket bent-over rows med dumbbells to gange ugentligt (3x8). Jeg løfter 32,5 kg. Problemet er, at jeg får sværere og sværere ved at holde fast om håndvægten(mangel på kraft i fingrene?). Har I nogle råd til, hvordan jeg løser dette problem ?.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Så tager du for mange kg :)

Som Cheat-freak skriver: dine underarme er for svage.

Jeg havde selv samme problem. Løsningen for mig var absolut ikke at køre deciderede underarmsøvelser. Dette gav mig blot overtræning af underarmen. Selvom ryg (eller hvilken primær muskel det nu drejer sig om) sagtens kan klare mange flere kg, gør dette jo ikke underarmen stærkere. Tålmodighed hjalp mig. Underarmen bliver jo automatisk trænet op, når du kører øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis du bruger straps, lader du underarmene sakke endnu mere bagud. Men det behøver der selvfølgelig heller ikke være noget galt med.

Jeg kan personligt bedre lide, hvis musklerne "følges ad"..

Link to comment
Share on other sites

Ofte er problemet også at der bare køres alt for meget på underarmen på en dag. F.eks. vil BO rows, pullups, biceps og generelt alle rygøvelser alle kræve at underarmene holder tunge vægte statisk.

Så hvis du generelt vil træne underarmene mere op, skal det helst ikke ske samme dag som du kører overstående øvelser.

Forøvrigt mener jeg ikke straps skal bruges til alle sæt men skal bruges i et omfang så underarmene bliver trænet optimalt (f.eks. efter 6 træksæt eller på det sidste tunge sæt i hver øvelse hvor den ikke kan være med mere). Ellers kommer underarmene let i overtræningstilstand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share