bænk med opspænd


Francis
 Share

Recommended Posts

Hey hey hey..

Jeg har de sidste par gange jeg har kørt bænk forsøgt på at lave en "arc" eller hvad i styrkesnøftere nu kalder det.. Altså spænde op og gå lidt i bro på bænken. Men jeg har læst at de fleste styrkeløftere synes det "sparer" deres skuldre lidt, altså at det skulle være sundt for skuldrene..

Det sjove er at jeg synes det føles lige modsat.. Det føles lidt som om at skuldrene kommer lidt i klemme. At man ikke ligger solidt påp ryggen, men derimod kommer for meget op på nakken og skuldrene bliver klemt opad når man sænker stangen.. Nogen der har nogle gode råd og forslag på hvad dette "problem" kunne være og om man lige kunne gøre noget ved det!?

Eller om jeg bare skulle være fløjtende ligeglad som hobbyløfter/håbefuldt stærkmand og bare bænke for presse-styrke som jeg har gjort hidtil.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Synes jeg at jeg gør, ja.. Og det giver også en ganske god "base" at presse fra, når jeg ligger stort set flad på bænken. Men går jeg op i en bue, flytter jeg lidt kontakten fra ryggen og op til traps/bagskulder. Men kan godt være at det bare er en vanesag..

Kører du selv med bue? Hvad kalder man det egentlig? med opspænd eller hvad..

Link to comment
Share on other sites

Hmm... den ser faktisk rigtig spændende ud!! Den nærlæser jeg lige imorgen, tror jeg.. Tak for det!!

Prøvede igen idag lidt at køre med opspænd men droppede det dog hurtigt igen.. Gad ikke rigtig gøre noget ved det idag! Spekulerer også på om det måske ikke er spild af kræfter, når det er nu er styrken fra bænk jeg går efter og ikke fleste mulige kg uanset hvad. hehe.. Men selvfølgelig, 200 kg i bænk -minus udstyr kunne da være sweet. Gg.. :4thumbup:

Mht den rutinerede løfter, så har vi ikke rigtig nogen som jeg lige kan pege på som værende superrutineret indefor et perfekt bænkpress.. JEg kunne selvfølgelig tage op i hsk osv, men det ville måske også være at gøre lige rigeligt ud af en øvelse som jo sådan set bare er en hjælpeøvelse for mig.. :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft lidt samme oplevelse da jeg startede med opspænd. Men hvis man først samler skulderblader dernæst lægger vægt mod stangen (naturligvis ikke nok til at den løfter sig) og til sidst laver opspænder inden man unracker stangen, så fungerer det fint da der så er vægt nok på bagskulderpartiet til at man ligger fast.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share