Jægertræning


Musclehead
 Share

Recommended Posts

Det eneste tidspunkt man faktisk så BS i den film, var under foredraget i starten og under stueeftersynet.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

det er ikke rigtigt..

han sad osse ude på ruten da de trampede rundt ved stranden mod slutningen af udsendelsen og snakkede lidt med Molke-Leth :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Negativ, det var OGSÅ premierløjtnanten.. Sidder på en havestol og læser avis.. Hvis du hører efter siger Moltke "Goddag, hr premierløjtnant" .. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Negativ, det var OGSÅ premierløjtnanten.. Sidder på en havestol og læser avis.. Hvis du hører efter siger Moltke "Goddag, hr premierløjtnant" .. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

der fik du mig sgu!

jeg ku (positivt) have svoret det var Hr. Christiansen :laugh:

Anyways... det er en spændende tråd at følge med i, og interessant at se de forskellige teorier om træningen.

Det kunne være super interessant at høre fra nogen der rent faktisk havde klaret kravene, for at få deres syn på hvad der fik dem igennem.

Nu har jeg ikke nærlæst samtlige poster, men der er vist ikke nogen på denne tråd, der rent faktisk har klaret kravene.. eller?

Link to comment
Share on other sites

Negativ, det var OGSÅ premierløjtnanten.. Sidder på en havestol og læser avis.. Hvis du hører efter siger Moltke "Goddag, hr premierløjtnant" .. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

der fik du mig sgu!

jeg ku (positivt) have svoret det var Hr. Christiansen :laugh:

Anyways... det er en spændende tråd at følge med i, og interessant at se de forskellige teorier om træningen.

Det kunne være super interessant at høre fra nogen der rent faktisk havde klaret kravene, for at få deres syn på hvad der fik dem igennem.

Nu har jeg ikke nærlæst samtlige poster, men der er vist ikke nogen på denne tråd, der rent faktisk har klaret kravene.. eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, der er nogle gange hvor man lige tror.. :smile:

Men BS' gode ven Mike Petersen, er en del med i filmen som "senior".. :bigsmile:

S.Brodersen påstår i hvert fald at han er i JGK.. Om det så er sandt, ved jeg ikke noget om.. Men han har skrevet nogetom det i en frølog.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Brokenh.

Ved ikke om jeg er galt på den, men jeg vover pelsen alligevel... Er det ikke BS man ser i starten hvor de har indledende fysiske test. De er lige blevet færdige med tests, og man ser et par jægere i træningsdragter (grønne naturligvis). En af dem ligner sku BS en kende. Am I right ??? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Brokenh.

Ved ikke om jeg er galt på den, men jeg vover pelsen alligevel... Er det ikke BS man ser i starten hvor de har indledende fysiske test. De er lige blevet færdige med tests, og man ser et par jægere i træningsdragter (grønne naturligvis). En af dem ligner sku BS en kende. Am I right ???  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, mener jeg også.. Men der er også en jæger som ligner ham, men som ikke er.. Hvor han fortæller en kursist at han ikke har bestået..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tak til jer alle for nogle rigtig gode indlæg!

Jeg skal lade jer vide, om jeg søger JGK, samt om hvordan det går....... :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Held og lykke med det! :wink:

Hvis du har tænkt dig at søge, ku du jo oprette en log, så vi andre spændt, kan følge din log! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
Takker, så må jeg afsted til biblioteket

Hej!

Du kan også købe den!

Er der nogen der har den som hedder ASPIRANTERNE på bånd? Den blev vist på TV-danmark, hvor man følger nogle jægeraspiranter fra de starter på uddannelsen og til de er færdige!

Jeg håber?

Hilsen

Heinohansen

Edited by heinohansen
Link to comment
Share on other sites

En ting der ikke nævnes i denne tråd (i så fald har jeg overset det) er vigtigheden af at man har en inderlig drøm om, at det endelige arbejde som Jæger er det man er født til og brænder for, altså det man virkelig vil; her er mit bud at der alt for mange der har en masse illusioner om hvad jæger arbejde virkeligt er.

Og så tror jeg iøvrigt ikke på at man kommer uden om at en bare nogenlunde god fysisk inden for de nævnte områder ER en fordel. Jeg tror ikke engang jeg køber "mythen" om at det ikke kræver fysiske forudsætninger at blive jæger. Disse udsagn stammer (tror jeg), fra folk der ser de nævnte udsendelser og tænker jamen de/det ser da ikke ud af noget særligt, men om end mange tror de kan sætte sig ind i situationen, så er det mit bud at de ikke aner hvad de snakker om når det kommer til stykket!

Dertil påvirker det selvfølgelig altid psyken positivt at have fysisk overskud især isituationer hvor man fysiskt på alle måder presses over grænsen; og at det kræver en umenskelig psyke, selvdisiplin, karakter mm, kan næppe diskuteres. suma sumarum at træne fyssikken op vil jeg klart anbefale OGSÅ!

Jeg tror bare der er mange (læs -> nogle få.) der kommer rigtig langt på aspiranten, som har fysikken, intelligensen, psyken, "ånden" og "alt" andet der kræves; modet på voldsomme udfordringer og ikke mindst disiplin som langt ind i helvede; men som i slutningen ikke kan finde motivationen til at gennemføre fordi de finder ud af hvad jæger arbejde hovedageligt er. Her er det selvfølgelig primært et must at ens dybdegående passion er at foretage patrulje tjeneste, eller i det midste at man kan se sig selv lave disse ting i rigtig meget tid OGSÅ! Disse rå individer kan måske presse sig selv til meget, og man kan komme langt på lysten til at presse sig selv og finde egne grænser alene, MEN det er samtidgt min påstand at det er umuligt at motivere sig i længen til noget så ekstremt, hvis det ikke virkelig er det man vil.

- Dette kunne muligvis være en god ide at finde ud af inden man starter.

Ellers er aspiranten som sagt en ganske udemærkedet måde at prøve sig selv af på, og jeg giver alle der prøver og bare gennemføre den første tid min dybeste respekt; man skal også bare være forberedet på (måske)reversiable fysiske men, jeg (har hørt) at det er virkelig virkelig hårdt at løbe 20 km ruterne de første par uger når man kommer hjem efter en "failet" aspirant, uden tånegle, hudløse blodvablede fødder, især hvis det er blandet med skinnebetændelse, dårlige knæ, og "rustne" skuldre.

Rent fysiskt ville jeg nok kikke lidt på dette http://www.the-tsc.com/ som en lille biting (denne ville jeg også læse inkludere, i sammenhæng med den første, http://www.bodybuilding.com/fun/mahler13.htm ), selvfølgelig overskygget af lidt løbtræning (især støvle løb, løb med oppakning osv) og svømme træning; samt en helvedes masse march træning som jo passende kan foretages i naturen (ko mere mudder jo bedre); har man et fast arbejde eller lign så gå og lev i naturen hele weekenden (især om natten); og så lyder MZs forslag om "ekstrem" sport/udfordringer uhyre fornuftigt (om end ECO-Challange måske er lidt ekstremt at ligge ud med? dunno), igen jo mere af dette foretaget i naturen jo bedre.

Polyphasic sleep KAN også være noget man kunne øve sig på og vende sig til som jeg kunne se som en fordel i sammenhængen, såfremt det altså er noget man tør, alt dette må selvfølgelig være på eget ansvar, og ikke nødvendigvis ses som brugbart i andre sammenhænge.

M.V.H

Helio

PS; En mindre ting (alle små fif tæller), er at det måske også kan give lidt overskud at øve sig på forhånd på "dagens" udspring, på den anden side hvis man finder det skræmmende at blive bedt om at lave håndstand og tysker på 10m vippen bare fordi man aldrig har stået på en vippe før, så ville nogle nok sige man er det forkerte sted; også selv om man lige inden inden under div. svømme øvelser ser folk blive hevet op af vandet meget tæt på døden, fordi de nægter at give op, noget instruktørene selvfølgelig først blander sig i når de finder det absolut (virkelig absolut) nødvendigt. (har jeg altså hørt.)

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du kan også købe den!

Er der nogen der har den som hedder ASPIRANTERNE på bånd? Den blev vist på TV-danmark, hvor man følger nogle jægeraspiranter fra de starter på uddannelsen og til de er færdige!

Jeg håber?

Hilsen

Heinohansen

Edited by Don Pedro
Link to comment
Share on other sites

Ja du kan kun svømme bryst med en rygsæk på ryggen du svømmer ihvertfald ik crawl, Butterfly eller ryg :laugh:

Men det kan du måske...

:laugh:

Nej fandme nej nul crawl brug dog hjernen menneske..

Soldater har en rygsæk og den svømmer de fandme ik crawl med... :laugh:

Rygcrawl med sækken i et badedyr er ny den typiske måde at svømme med oppakning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share