Skummetmælk giver bumser !


EverLast
 Share

Recommended Posts

Nu skal man ikke glemme den menneskelige evne til at "se hvad den har lyst til". Jeg siger ikke at der ikke kan være sammenhænge mellem fødeindtag og acne.

Men hvis man tror fuldt og fast på at der er en sammenhæng, så kan det være svært at skille det reele billede med det oplevede billede.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Spis nu lige brød til, - der er mange uafklarede punkter i den hypotese.

Et punkt der i relation til DK springer i øjnene er f. eks. at man I USA i udstrakt grad anvender hormoner for at få kvæg til at vokse hurtigere og til en mere muskuløs størrelse, hvor man mig bekendt er meget mere striks i Europa.

Vi fodrer så til gengæld dyrene med benmel fremstillet af selvdøde får, hvilket har fået en del mennesker, - og der kommer flere til, - til at dratte omkuld med hjerner der ligner oste!

(Her tænkes ikke kun på socialdemokrater, der dømmes ude pga. hjernedødskriteriet!)

Det er der faktisk nærmest kommet handelskrige ud af!

FØR der er påvist en direkte cause/effect og en plausibel forklaringsmodel - og at hypotesens forklaringsmodel også er relevant og kan eftervises under danske forhold, ville jeg tage denne "nyhed" med yderste sindsro!

Endeligt undrer det meget, at mælk med lavere fedtindhold skulle være værst, fordi det normalt netop er i fedtet sådanne spøjse kemikalier hober sig op!

Link to comment
Share on other sites

Har gennem den seneste tid lavet nogle "tests" på mig selv vedr. mælkeprodukter og acne....

1 uge med relativt højt mælkeindtag (2+ L) + daglig portion yoghurt

1 uge med ca. 200 ml mælk, og ingen yoghurt..

Selvom forsøgsperioden har været voldsomt kort, kan jeg slet ikke beskrive de resultater der er kommet ud fra det... Min hypotese var at jeg nok ville opleve lidt mindre acne ved uge 2, og i en lidt større grad i uge 1....

Men resultat blev, at uge 1 forårsagede acne i "stor stil" mens jeg i løbet af uge 2 blev mere og mere clean.... - Kunne fra dag til dag se virkningen af mit manglende mælkeindtag.

Det skal nævnes at jeg ikke har indtaget fastfood eller slik af nogen art i flere måneder, så jeg mener resultatet er virkeligt nok..

Men stemmer det overens med jeres erfaringer? Self. er vi forskellige, men vil ovennævnte sige at jeg er laktoseintolerant?

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

Har gennem den seneste tid lavet nogle "tests" på mig selv vedr. mælkeprodukter og acne....

1 uge med relativt højt mælkeindtag (2+ L) + daglig portion yoghurt

1 uge med ca. 200 ml mælk, og ingen yoghurt..

Selvom forsøgsperioden har været voldsomt kort, kan jeg slet ikke beskrive de resultater der er kommet ud fra det... Min hypotese var at jeg nok ville opleve lidt mindre acne ved uge 2, og i en lidt større grad i uge 1....

Men resultat blev, at uge 1 forårsagede acne i "stor stil" mens jeg i løbet af uge 2 blev mere og mere clean.... - Kunne fra dag til dag se virkningen af mit manglende mælkeindtag.

Det skal nævnes at jeg ikke har indtaget fastfood eller slik af nogen art i flere måneder, så jeg mener resultatet er virkeligt nok..

Men stemmer det overens med jeres erfaringer? Self. er vi forskellige, men vil ovennævnte sige at jeg er laktoseintolerant?

<{POST_SNAPBACK}>

Ååh, så er det måske sandt... :confused: Havde sådan håbet på, at det i virkeligheden ingen betydning havde, da jeg virkelig er glad for mælkeprodukter... :crybaby:

Selvfølgelig er det stadig ikke helt sikkert, at det var mælken, som gjorde forskellen, men stadigvæk...det tegner sort for mit mælkeforbrug :4goodbye::dry:

Link to comment
Share on other sites

Spis nu lige brød til, - der er mange uafklarede punkter i den hypotese.

Et punkt der i relation til DK springer i øjnene er f. eks. at man I USA i udstrakt grad anvender hormoner for at få kvæg til at vokse hurtigere og til en mere muskuløs størrelse, hvor man mig bekendt er meget mere striks i Europa.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er en vigtig pointe Onkel Jørgen har fat i, derfor kan undersøgelsen ikke direkte overføres til danske forhold.

Så vidt jeg er orienteret er det ikke tilladt at give hormoner til kvæg i Danmark.

Og det er et faktum at amerikanske kvæg pumpes fulde af hormoner, om det også gælder deres malkekvæg, ved jeg ikke, men det ville være sandsynligt.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det værste er dog, at jeg ikke kan fordrage mine shakes med vand - og jeg elsker havregryn og havregrød med mælk  :4goodbye:

Men ganske ligesom træningen må man jo lide for skønheden....  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Lonelyone nævner soyamælk, og det kan du evt. bruge som erstatning indtil da. Det smager PISSEgodt efter min mening, men desværre er prisen 20kr/l de fleste steder :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep, jeg er allerede begyndt på det.

Har købt rismælk og soyamælk i store portioner, og det smager herligt! :w00t:

Specielt er jeg vild med rismælk :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Spis nu lige brød til, - der er mange uafklarede punkter i den hypotese.

Et punkt der i relation til DK springer i øjnene er f. eks. at man I USA i udstrakt grad anvender hormoner for at få kvæg til at vokse hurtigere og til en mere muskuløs størrelse, hvor man mig bekendt er meget mere striks i Europa.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er en vigtig pointe Onkel Jørgen har fat i, derfor kan undersøgelsen ikke direkte overføres til danske forhold.

Så vidt jeg er orienteret er det ikke tilladt at give hormoner til kvæg i Danmark.

Og det er et faktum at amerikanske kvæg pumpes fulde af hormoner, om det også gælder deres malkekvæg, ved jeg ikke, men det ville være sandsynligt.

'Pyt

<{POST_SNAPBACK}>

Så vidt jeg ved er det kun Bovine, som malkekvæg fyldes med i USA, hvilket er det naturligt eksisterende hormon i køerne, som regulerer deres mælkeproduktion.

Ergo må man kunne få mere af det fra amerikansk mælk; men man kan ikke undslippe hormonerne heller i dansk mælk.

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Ergo må man kunne få mere af det fra amerikansk mælk; men man kan ikke undslippe hormonerne heller i dansk mælk.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, eller også har mælken herhjemme igen påvirkning, fordi hormonmængden ikke er stor nok til at påvirke achne, eller at størrelsen af den gruppe, der påvirkes er mindre fordi tolerancen er anderledes. Der kan være mængder af forskelle fra den amerikanske undersøgelse. :smile:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Ergo må man kunne få mere af det fra amerikansk mælk; men man kan ikke undslippe hormonerne heller i dansk mælk.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, eller også har mælken herhjemme igen påvirkning, fordi hormonmængden ikke er stor nok til at påvirke achne, eller at størrelsen af den gruppe, der påvirkes er mindre fordi tolerancen er anderledes. Der kan være mængder af forskelle fra den amerikanske undersøgelse. :smile:

'Pyt

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er rigtigt nok :smile:

Men så vidt jeg kan forstå, vil ernæringsrådet bygge videre på undersøgelsen, så forhåbentlig bliver vi klogere på hvordan det forholder sig i DK.

Deres indtil videre mælkefri,

Flexi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvis der er nogle af jer der er i besiddelse af et "Workout & Fitness" blad fra denne måned (kan godt være det var forrige :raisebrow: )

Der er også en undersøgelse af mælk og dens sammenhæng med uren hud.

Jeg læste den kun en gang og ret hurtigt, så jeg husker meget lidt af den.

Men der stod noget om et enzym som vi holder op med at producere i kroppen efter en hvis alder, og at det netop gør at nogle ikke kan indtage mælk som andre.

Så hvis en af jer har det blad (og gider) kunne i jo skrive hovedpunkter af artiklen ind her. Jeg kan ikke huske om det er en dansk eller udlandsk undersøgelse.

Men interresant var den da. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er en af dem der er tosset med mælkeprodukter, og bruger især mælk i forb. med bulkning og fødeindtag hurtigt efter træning, da det er enormt let at indtage massere af det, og dermed massere af prots og kul.

Men hvis man nu skule lægge mælkeprodukterne eller ihvertfald en vis mændge af dem på hylden - findes der så noget der kan erstatte mælken..? -altså noget man kan (gerne drikke) indtage meget af, med mange/gode prots og kul..? Pulver gælder vel ikke, da det er udvundet under/efter fremstillingen!

Link to comment
Share on other sites

Update Flexi..

<{POST_SNAPBACK}>

Og det skal i få... :4smartass:

Jeg kan jo naturligvis ikke garantere, at drikker man 1 liter eller 5 om dagen, så får man med garanti en hud der med slående lighed minder om Afghanistan - bombet og hærget.

Dog kan jeg i hvert fald konkludere, at de måneder jeg nu har gået mælkefri, har gjort rigtig gode ting for min hud! :w00t:

Selvfølgelig kan der komme en enkelt urenhed i ny og næ; men det er SLET ikke i samme målestoksforhold som før. Førhen ar jeg specielt plaget af dem i nakken og på halsen; men det får jeg slet ikke mere.

Nogle vil nok mene det blot er et tilfælde; men trust me... Jeg er 29 år, og har døjet med problemhud siden jeg var 13 år, så jeg kender alle produkter og tricks i bogen. Det her med at kvitte mælken er klart det bedste ikke-medicinske råd jeg nogensinde har fulgt!

Works for me! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Spis nu lige brød til, - der er mange uafklarede punkter i den hypotese.

Et punkt der i relation til DK springer i øjnene er f. eks. at man I USA i udstrakt grad anvender hormoner for at få kvæg til at vokse hurtigere og til en mere muskuløs størrelse, hvor man mig bekendt er meget mere striks i Europa.

Vi fodrer så til gengæld dyrene med benmel fremstillet af selvdøde får, hvilket har fået en del mennesker, - og der kommer flere til, - til at dratte omkuld med hjerner der ligner oste!

(Her tænkes ikke kun på socialdemokrater, der dømmes ude pga. hjernedødskriteriet!)

Det er der faktisk nærmest kommet handelskrige ud af!

FØR der er påvist en direkte cause/effect og en plausibel forklaringsmodel - og at hypotesens forklaringsmodel også er relevant og kan eftervises under danske forhold, ville jeg tage denne "nyhed" med yderste sindsro!

Endeligt undrer det meget, at mælk med lavere fedtindhold skulle være værst, fordi det normalt netop er i fedtet sådanne spøjse kemikalier hober sig op!

<{POST_SNAPBACK}>

Trængte lige til at komme forest, inden alle folk bliver alt for hysteriske. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er nogle af jer der er i besiddelse af et "Workout & Fitness" blad fra denne måned (kan godt være det var forrige  :raisebrow: )

Der er også en undersøgelse af mælk og dens sammenhæng med uren hud.

Jeg læste den kun en gang og ret hurtigt, så jeg husker meget lidt af den.

Men der stod noget om et enzym som vi holder op med at producere i kroppen efter en hvis alder, og at det netop gør at nogle ikke kan indtage mælk som andre.

Så hvis en af jer har det blad (og gider) kunne i jo skrive hovedpunkter af artiklen ind her. Jeg kan ikke huske om det er en dansk eller udlandsk undersøgelse.

Men interresant var den da.  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vil jeg lige gentage mig selv, og tilføje at det er laktosen der menes at være årsagen i uren hud, - ikke fedtet... Det glemte jeg at skrive med sidst. Sorry.

Og nu når personlige erfaringer nogle gange er de bedste, kan jeg lige fortælle...

Jeg er laktose intolerant, men i mild form og det vil sige jeg kan godt drikke mælk men jeg kan mærke min mave begynder at brokke sig lidt et par timer efter og nolge gang først dagen efter. Så (jeg) tror at, det læger osv. som laver disse ungersøgelser vil frem med er, nogle kan drikke mælk uden konsekvenser, andre får bare lidt uren hud osv osv.

Nu sagde jeg godt nok jeg havde den milde form, men kan i huske frank hvam i mandril aftalen, hvor han sidder inde i et skab med kornflakes limet på hovedet og han var for flov til at komme ud.

Det var mig og så med dårlig mave :dry: Min hud har ændret sig siden, jeg har dog stadig lidt akne, men langt fra hvad det har været.

Jeg tror helt sikkert der er noget om snakken, og igen nogen kan tåle det og andre kan ikke, så jeg siger ikke de undersøgelser holder 100% men hvis man læser mellem linierne, - gør de næsten :tongue:

Link to comment
Share on other sites

spørger lige igen - hvad vil i foreslå man kan indtage nemt og i store mængder istedet for mælk..? jeg kender nemlig ikke lige noget..

<{POST_SNAPBACK}>

Vand og gulerødder :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Ufatteligt kedelig og protein fattig kost... Men hey! måske bliver du brun istedet (eller orange) hehe :smile:

Soyamælk er alt for dyrt :( Og kan ikke finde andet end mælkeprodukter som smager godt og jeg kan spise 24/7 :mad:

Link to comment
Share on other sites

Netop det med at finde en erstatning for mælken (og de proteiner det gav) har også været svært for mig. I stedet har jeg måtte oppet antallet af shakes der køres ned hver dag. Disse blander jeg op med rismælk eller havremælk, som heller ikke er helt billigt; men man behøver ikke bruge så meget. 1 liter kan godt fordeles ud på 4 shakes.

Link to comment
Share on other sites

Netop det med at finde en erstatning for mælken (og de proteiner det gav) har også været svært for mig. I stedet har jeg måtte oppet antallet af shakes der køres ned hver dag. Disse blander jeg op med rismælk eller havremælk, som heller ikke er helt billigt; men man behøver ikke bruge så meget. 1 liter kan godt fordeles ud på 4 shakes.

<{POST_SNAPBACK}>

Rismælk og havremælk? Det har jeg godt nok aldrig hørt om eller set... Hvor finder man sådan noget? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rismælk og havremælk? Det har jeg godt nok aldrig hørt om eller set... Hvor finder man sådan noget?  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ret sikker på, at du kan få dem i de fleste helsebutikker :smile:

Og jeg tror faktisk, at de i Matas sælger rismælk....

Link to comment
Share on other sites

Netop det med at finde en erstatning for mælken (og de proteiner det gav) har også været svært for mig. I stedet har jeg måtte oppet antallet af shakes der køres ned hver dag. Disse blander jeg op med rismælk eller havremælk, som heller ikke er helt billigt; men man behøver ikke bruge så meget. 1 liter kan godt fordeles ud på 4 shakes.

<{POST_SNAPBACK}>

Rismælk og havremælk? Det har jeg godt nok aldrig hørt om eller set... Hvor finder man sådan noget? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Føtex plejer også at have det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share