Løbe grundform


cartier
 Share

Recommended Posts

Hey..

jeg sad og snakkede med en ven forleden og vi kom ind på hvilke løbegrundform han var da han havde tænkt på at starte på noget interval løb.

Så kom jeg i tanke om at jeg ingen ide havde om hvilke grundform jeg er i..

Hvordan kan man finde ud af hvilke grundform man er i og hvordan kan man forberede den?

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Her er nogle forskellige test:

www.motion-online.dk

cooper testen er nok den mest udbredte, og jeg synes da også den er meget god.

På denne side der handler om løb, er der en masse programmer, hvor du med sikkerhed kan finde et, der passer til din nuværende form.

http://dourun.dk/

Ud over det kan jeg ikke se, hvordan ens løbegrundform skulle have noget at sige for om man skal starte på interval træning. Selv om man er i dårlig form kan man sagtens løbe interval løb. Man tilpasser det jo bare intervallerne så de passer til ens niveau.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke ens led/sener er blevet trænet ordenligt op er der meget stor risiko for at få skader, hvis man begynder på intervalløb! Så derfor vil jeg råde dig/din ven til at have omkring et halvt års træning bag dig før du begynder på intervaltræning.

Men "grundformen" kan jo svinge meget fra person til person, og det kan da godt være at din ven er klar til at begynde med intervaltræning! Nogle begynder efter et par måneder... Men så er de somregel heller ikke helt grønne inden for general sport :smile:

Edited by omeg@
Link to comment
Share on other sites

jeg har løbet en del. men aldrig i samme omfang som nu. jeg løber regelmæssig3 gange om ugen og det har jeg gjordt løbende de sidste pr. mdr. SÅ jeg ville sige jeg var klar til at løbe interval løb. Men hvordan skal man ligge sine interval så hvis man lige er startet på det?Kan løbe 2400m på 11min..bar for at give jer en indtryk af hvordan min kondi er..

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

jeg har løbet en del. men aldrig i samme omfang som nu. jeg løber regelmæssig3 gange om ugen og det har jeg gjordt løbende de sidste pr. mdr. SÅ jeg ville sige jeg var klar til at løbe interval løb. Men hvordan skal man ligge sine interval så hvis man lige er startet på det?Kan løbe 2400m på 11min..bar for at give jer en indtryk af hvordan min kondi er..

:w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Her er der lidt: http://www.motion-online.dk/konditionstrae...raening_-_loeb/

Link to comment
Share on other sites

jeg har løbet en del. men aldrig i samme omfang som nu. jeg løber regelmæssig3 gange om ugen og det har jeg gjordt løbende de sidste pr. mdr. SÅ jeg ville sige jeg var klar til at løbe interval løb. Men hvordan skal man ligge sine interval så hvis man lige er startet på det?Kan løbe 2400m på 11min..bar for at give jer en indtryk af hvordan min kondi er..

:w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Her er der lidt: http://www.motion-online.dk/konditionstrae...raening_-_loeb/

<{POST_SNAPBACK}>

Skal man ikke løbe på løbebånd?For jeg kan og vil ikke løbe på løbebånd. Jeg får simpel hen ondt i knæene! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share