Skal starte på HST..


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Heysa MOL..

1. Skal starte på HST her om en uge.. Så vil jeg bare lige høre om det er dumt at have både squat og DL med sammen?

2. Og hvad med CG chins + bw.. Hva gør man lige der... Jeg tager fx 3x9 + bw i denne.. Men ska jeg så starte med at tage fx 5 gentagelser som HST regner det ud til? Eller kan man slet ikke kan have bw øvelser med i hst? Elsker bare den øvelse fordi den går så dejligt liige i biceps.. :cooldance:

3. Hvad med mave? Hvilke øvelser ska jeg da vælge der? Jo ikke rigtigt nogle mave øvelser hvor man ka øge vægten så præcist som fx bænk...?

Men kan da os lige skrive mit øvelsesvalg (indtilvidere):

Bænk

squat

siddende skulderpres

rows

lat raises

incline DB pres

CG UH chins

?? mave ?? Hvilken øvelse?

Er der noget jeg mangler?

Link to comment
Share on other sites

1. Nogen kan sagtens klare begge (for nogle kræver det at de ikke placeres lige op af hinanden i programmet, dvs 1-2 andre øvelser ind imellem), andre føler det er for meget, og kører dem f.eks. skiftevis hveranden gang. Start blødt ud og prøv dig frem.

2. Du kan lave pulldown indtil repantallet tillader dig at lave chins. Det bedste løsning synes jeg ville være at have adgang til en assisted chin-maskine, men det er man jo ikke altid selv herre over.

3. I Reverse Bench Crunch kan du justere sværhedsgraden vha hældningen på bænken. Cable crunches er rimelig ligetil og ellers er der altid de "normale" former for crunch med en vægtskive eller håndvægt på brystet. Her er en fin artikel om mavetræning og forslag til forskellige øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Heysa MOL..

1. Skal starte på HST her om en uge.. Så vil jeg bare lige høre om det er dumt at have både squat og DL med sammen?

2. Og hvad med CG chins + bw.. Hva gør man lige der...  Jeg tager fx 3x9 + bw i denne.. Men ska jeg så starte med at tage fx 5 gentagelser som HST regner det ud til? Eller kan man slet ikke kan have bw øvelser med i hst? Elsker bare den øvelse fordi den går så dejligt liige i biceps..  :cooldance:

3. Hvad med mave? Hvilke øvelser ska jeg da vælge der? Jo ikke rigtigt nogle mave øvelser hvor man ka øge vægten så præcist som fx bænk...?

Men kan da os lige skrive mit øvelsesvalg (indtilvidere):

Bænk

squat

siddende skulderpres

rows

lat raises

incline DB pres

CG UH chins

?? mave ?? Hvilken øvelse?

Er der noget jeg mangler?

<{POST_SNAPBACK}>

Assisted Chinmaskine? Hva er det lige? En man ka indstille vægten med 2 kg's præcision eller hva? :)

Link to comment
Share on other sites

Assisted Chinmaskine? Hva er det lige? En man ka indstille vægten med 2 kg's præcision eller hva? :)

Det er en maskine der hjælper dig med at komme op til stangen ved at skubbe til knæene.

Jeg har selv kørt både dødløft og squat i samme hst pas uden problemer. Du er nød til at prøve dig frem.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Assisted Chinmaskine? Hva er det lige? En man ka indstille vægten med 2 kg's præcision eller hva? :)

Det er en maskine der hjælper dig med at komme op til stangen ved at skubbe til knæene.

Jeg har selv kørt både dødløft og squat i samme hst pas uden problemer. Du er nød til at prøve dig frem.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Yes... Men ville bar vide om det var "unødvendigt"... Men regner os stærkt med at køre det..

Hva kan man ca ta i rows hvis man tar 82,5 kg 6 gange... har nemlig kun kørt rows en gang før.. og starter på programmet i morgen... såå... :)

Altså bare et skud... Man kan jo selvfølgelig langfra sige det ordentligt er jeg klar over..

Link to comment
Share on other sites

Assisted Chinmaskine? Hva er det lige? En man ka indstille vægten med 2 kg's præcision eller hva? :)

Det er en maskine der hjælper dig med at komme op til stangen ved at skubbe til knæene.

Jeg har selv kørt både dødløft og squat i samme hst pas uden problemer. Du er nød til at prøve dig frem.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Yes... Men ville bar vide om det var "unødvendigt"... Men regner os stærkt med at køre det..

Hva kan man ca ta i rows hvis man tar 82,5 kg 6 gange... har nemlig kun kørt rows en gang før.. og starter på programmet i morgen... såå... :)

Altså bare et skud... Man kan jo selvfølgelig langfra sige det ordentligt er jeg klar over..

<{POST_SNAPBACK}>

Ud fra min egen erfaring vil jeg gætte på 5 reps: 82,5 kg, 10 reps: 75 kg, 15 reps: 67,5 kg. Med det sagt er det jo også individuelt og kun spekulationer.

Link to comment
Share on other sites

Forresten.. du siger at det ville være bedre med en assisted chinmaskine.. Men der kan man da stadig ikke øge vægten med kg's præcision.. der er det 10 kg af gangen.. er det i hvertfald ved den vi har i vores center..??

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du så ikke på en eller anden måde få lagt en håndvægt ind et sted ? Eller hvis dit center har de der Techno Gym gummiklodser man kan lægge på.

Link to comment
Share on other sites

Forresten.. du siger at det ville være bedre med en assisted chinmaskine.. Men der kan man da stadig ikke øge vægten med kg's præcision.. der er det 10 kg af gangen.. er det i hvertfald ved den vi har i vores center..??

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du så ikke på en eller anden måde få lagt en håndvægt ind et sted ? Eller hvis dit center har de der Techno Gym gummiklodser man kan lægge på.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... jooh... kan man vel egentligt godt.. Men vil fx preacher curls erstatte det biceps jeg træner med UH CHG chins.. For den er jeg egengligt os ret vild med... Hvis det var en mulighed...

Men smider lige mit program :

Bænk

suqat

DL

siddende skulderpres

rows

lat raises

incline DB pres

preacher curls

en mave øvelse.. (har stadig ikke fundet en helt optimal mhs. til progression...)

Men er der noget der mangler? Er åben for alt... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forresten.. du siger at det ville være bedre med en assisted chinmaskine.. Men der kan man da stadig ikke øge vægten med kg's præcision.. der er det 10 kg af gangen.. er det i hvertfald ved den vi har i vores center..??

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du så ikke på en eller anden måde få lagt en håndvægt ind et sted ? Eller hvis dit center har de der Techno Gym gummiklodser man kan lægge på.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... jooh... kan man vel egentligt godt.. Men vil fx preacher curls erstatte det biceps jeg træner med UH CHG chins.. For den er jeg egengligt os ret vild med... Hvis det var en mulighed...

Men smider lige mit program :

Bænk

suqat

DL

siddende skulderpres

rows

lat raises

incline DB pres

preacher curls

en mave øvelse.. (har stadig ikke fundet en helt optimal mhs. til progression...)

Men er der noget der mangler? Er åben for alt... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, dét arbejde vil den fint kunne overtage, men når man ser på øvelsen som helhel vil Underhånds ( UH right ? ) Chins være bedre da det jo er en større øvelse istedet for en isolations øvelse. Du ville jo gå glip af ryg aktiveringen.

Ang. dit program ville jeg måske lave om på rækkefølgen. Jeg ville selv vælge at have bænk ind mellem squat og dødløft. På den måde får lænd og lår lige lidt hvile.

Link to comment
Share on other sites

Forresten.. du siger at det ville være bedre med en assisted chinmaskine.. Men der kan man da stadig ikke øge vægten med kg's præcision.. der er det 10 kg af gangen.. er det i hvertfald ved den vi har i vores center..??

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du så ikke på en eller anden måde få lagt en håndvægt ind et sted ? Eller hvis dit center har de der Techno Gym gummiklodser man kan lægge på.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... jooh... kan man vel egentligt godt.. Men vil fx preacher curls erstatte det biceps jeg træner med UH CHG chins.. For den er jeg egengligt os ret vild med... Hvis det var en mulighed...

Men smider lige mit program :

Bænk

suqat

DL

siddende skulderpres

rows

lat raises

incline DB pres

preacher curls

en mave øvelse.. (har stadig ikke fundet en helt optimal mhs. til progression...)

Men er der noget der mangler? Er åben for alt... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, dét arbejde vil den fint kunne overtage, men når man ser på øvelsen som helhel vil Underhånds ( UH right ? ) Chins være bedre da det jo er en større øvelse istedet for en isolations øvelse. Du ville jo gå glip af ryg aktiveringen.

Ang. dit program ville jeg måske lave om på rækkefølgen. Jeg ville selv vælge at have bænk ind mellem squat og dødløft. På den måde får lænd og lår lige lidt hvile.

<{POST_SNAPBACK}>

Okay... Siger mange tak for hjælpen... Men der mangler ikke nogle øvelser så? Ingen muskelgrupper der blir forsømte? :smile:

Men regner med at køre preacher (desværre) da det er lidt nemmere med progressionen der...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share