Begynder gains


Seiff
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg kan sådan fint logisk forstå hvordan begynder gains med hensyn til styrke vil fungere.

Men begynder gains med hensyn til muskelmasse har jeg dog lidt svært ved at forstå.

Nogen der på en måde uden for mange fagbetegnelser kan forklare mig dette.. ?

Link to comment
Share on other sites

Det er rimeligt at antage at din krop har en eller anden grænse for hvor stor muskelmasse den kan opretholde/bygge bestemt ud fra gener, hormonniveauer og den slags. Jo tættere du kommer på denne grænse, jo flere parametre i din træning, kost og livsstil i øvrigt skal være lige i øjet for fortsat at have fremskridt.

Når du lige begynder med at træne er du nok meget langt fra dette maximum, og derfor virker næsten al form for træning, bare kosten ikke er helt i hegnet.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg nu ved har kroppen da ikke en grænse for hvor meget muskelmasse man kan bygge på.

Hvis man træner ordenligt og spiser optimalt burde man da kunne blive ved med at smække muskler på i et pænt stykke tid.

Men virker somom det går rigtig stærkt i starten også langsommere og langsommere.

Eneste jeg får ud af det er så hvor god ens krop er til at opbygge og vedligeholde muskler som du skriver, genetisk bestemt.

Er det så logisk at antage at det kun er folk med normal og subnormal vægt der har begyndergains mens folk der er overvægtige hvad end det må komme af muskler eller fedt ikke opnår nogen gains af betydning i starten da deres krop i forvejen køre på mere eller mindre fuld tryk med vedligeholdelse af muskel/fedt væv etc. ?

Et lidt tænkt svar...

well håber i kan følge mig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share