5x5 efaringer ønskes.


kuglen
 Share

Recommended Posts

jeg skal til at dekonditionere fra på søndag af, og har derefter i tankerne at cutte ca 8kg af kroppen inden det for alvor bliver sommer :smile:

kosten er der styr på, men min tvivl kommer når jeg skal vælge trænings program... vil det være bedre at kører 3x10 end 5x5 programmet her fra mol under cutting? selvfølgelig sammen med cardio. nogen der har erfaringer met dette? vil helst ikke miste for meget masse og styrke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Såvidt jeg husker har TJ fortalt mig at man skal træne tungt under cut, dvs. med en relativ høj intensitet (af sin RM).

3*10 tillader næppe en relativ høj intensitet, hvorfor noget 10*3 eller 5*5 måske ville være bedre.

I anledning af din tråd vil jeg da gerne lige høre fra de kloge:

Idet næsten alle gode programmer bygger på en progression, en stigning i intensitet - så må man da miste masse på de første uger, idet intensiteten ikke er særlig høj...?

Link to comment
Share on other sites

I anledning af din tråd vil jeg da gerne lige høre fra de kloge:

Idet næsten alle gode programmer bygger på en progression, en stigning i intensitet - så må man da miste masse på de første uger, idet intensiteten ikke er særlig høj...?

<{POST_SNAPBACK}>

Til gengæld er volumen og dermed TUT i nogle tilfælde (eks. HST) lidt større...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg smadrede min skulder under et 5*5 program. Pas på med det, udfør øvelserne i god stil, og stop hvis du kan mærke noget er ved at gå galt.

Havde jeg fulgt de råd havde jeg ikke skulle bruge ½ år på at få skulderen tilbage i form. :blush:

Link to comment
Share on other sites

ok.. så holder jeg mig til 5x5 programmet her fra mol.

hvor mange øvelser vil anbefale pr muskelgruppe?

bænk+hvor mange øvelser?(inchline+ pek deck)

squat+ hvor mange øvelser? vil selv mene at 2 vil være nok. (læg+ leg curl)

dødløft+ hvor mange øvelser? vil selv mene at 2 vil være nok.(seated row+ rear pull down)

Link to comment
Share on other sites

DocH -> Nøh, synes ikke det er specielt svært at holde på massen, selvom man benytter progressionsprogrammer :smile:

Er pt igang med et hatfield cyklus, og holder ligeså godt på massen, som før jeg begyndte på programmet (lader det ihvertfald til :tongue: ).

Har smidt ca 11 kg siden januar, hvoraf 1,2922 af det er masse - iflg vægten ihvertfald :tongue: (stoler ikke vildt meget på vægten, men har intet andet at støtte mig op af :sleeping: fedt-% er dalet ca 7 stykker iflg vægten også)

Kuglen -> Istedet for at følge et bestemt program, så lav hvad du har mod på fra gang til gang.. Altså udover hhv BP/DL/SQ.

Når du cutter varierer energien meget (ihvertfald mine erfaringer), så vælg ekstra øvelser alt afhængig af hvad energien synes at være til :smile:

Link to comment
Share on other sites

ok.. det vil jeg prøve.. men bør man kører rigtig tungt i bi øvelserne også eller bør man holde den på 75-80% af sin max?

<{POST_SNAPBACK}>

Vurderer det selv lidt ud fra hvor meget energi bænkpressen har tappet :]

Plejer at variere lidt... F.eks på tung bænkpres dag kører jeg:

Hatfield cyklus-sættet; flyes (typisk 2*10), incline BP (håndvægte): 2*6-8

Derudover dips.. somregel 4*5 + 1*10-15.. og måske seated flyes, selvom jeg somregel gemmer den til let BP dag :smile:

Ellers skimt min log hvis du har en 5 min :tongue: Der er ikke så meget sniksnak i, så mest bare træningen der står deri :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg smadrede min skulder under et 5*5 program. Pas på med det, udfør øvelserne i god stil, og stop hvis du kan mærke noget er ved at gå galt.

Havde jeg fulgt de råd havde jeg ikke skulle bruge ½ år på at få skulderen tilbage i form.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Det handler imho mindre om 5x5 og mere om gode forebyggende initiativer.

F.eks. rot cuff træning, udstrækning af især pec minor og naturligvis: deloade hvis man mærker småproblemer i en muskel/et led.

Skide godt råd forøvrigt! At give sine erfaringer videre på den måde er noget af det der gør MOL til et super std.

Mvh Polle

Link to comment
Share on other sites

Jeg smadrede min skulder under et 5*5 program. Pas på med det, udfør øvelserne i god stil, og stop hvis du kan mærke noget er ved at gå galt.

Havde jeg fulgt de råd havde jeg ikke skulle bruge ½ år på at få skulderen tilbage i form.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Det handler imho mindre om 5x5 og mere om gode forebyggende initiativer.

F.eks. rot cuff træning, udstrækning af især pec minor og naturligvis: deloade hvis man mærker småproblemer i en muskel/et led.

Skide godt råd forøvrigt! At give sine erfaringer videre på den måde er noget af det der gør MOL til et super std.

Mvh Polle

<{POST_SNAPBACK}>

--------------------------------------------------------------------

Ja!

Praktiske råd er guld værd,ganske enig med poul.

Hilsen Jens

Link to comment
Share on other sites

derfor sætter jeg mig ind i det grundlæggende også spørg jeg de mere erfarende dreng i faget.. har trænet for masse det sidste år, men vil nu have styrke.. og det er jo ikke helt det samme, men nu er der styr på det.. takker endnu engang for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share