Tynde vegetarer


Lady M
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg kender til piger, der efter at have skiftet til at blive vegetarer blev meget tyndere. Før var de normaltvægtige og absolut slanke, men efter de droppede kødet har de alle tabt mellem 4 og 6 kilo i løbet 3-4 mdr., og her - flere år efter - er de stadig tynde. Alle påstår de, at de IKKE har ændret ellers på deres vaner. Er der andre der kender til det/har prøvet det? Og hvad kan forklaringen være? De indrømmer selvfølgelig at deres muskler er blevet mindre, men at de ikke er blevet mere laskede af den grund.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder forkert. Jeg har selv været veganer siden 1993, og jeg synes ikke jeg har nemmere ved at holde vægten nede af den grund. Måske snarere tværimod (er selvfølgelig også blevet ældre).

De fleste vegetarer jeg kender er ikke hverken tyndere eller har mindre muskler end da de spiste kød. Og de er i øvrigt heller ikke så forskellige fra folk der stadig gør...

Jeg tror ikke du skal regne med at tabe dig ved at blive vegetar, hvis du ikke samtidig gør en indsats for at spise sundere/slankere end du gjorde før. Sådan hænger det bare ikke sammen.

Link to comment
Share on other sites

Før var de normaltvægtige og absolut slanke, men efter de droppede kødet har de alle tabt mellem 4 og 6 kilo i løbet 3-4 mdr., og her - flere år efter - er de stadig tynde

Normalvægtige og slanke personer der taber sig yderligere? Kender mange vegetarer. Nogle af dem kan styre det, men mange andre har sjove ideer med at eksperimentere med kost - en del af dem ser tynde og underærnerede ud - og passer meget godt på billedet af den bleghvide vegetar mange kødspisere ser for sig.

--

Spiser man magert kød og undgår stegning peger alt i retning af at kød er slankende i forhold til at spise andre ting. Kig på bodybuildere og fitnessatleter - der træner op til konkurrence, de spiser godt nok mange proteiner i form af kød (dertil også grøntsager) men undgår i vid udstrækning kalorieholdige kulhydrat bomber som pasta, ris, kornprodukter som jo er en hjørnesten i en vegetar kost. Kød skal fordøjes i lang tid og giver længere mæthedsfornemmelse, derfor er de kalorier du der putter i munden godt givet ud. Protein mætter i længere tid. Derudover er de mineraler der findes i kød godt for stofskiftet.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share