Goodmorning, JM press mm.


Ripper
 Share

Recommended Posts

Jeg har lagt mærke til, at spørgsmål angående korrekt udførelse af øvelser ikke er særligt populære på MOL, men jeg prøver nu alligevel...

1. Goodmorning til parallel. ME og hjælpeøvelse: Jeg bøjer en del i knæet i den negative fase og strækker i den positive. Jeg mærker ikke noget stræk i haserne. Er det forkert form? Burde jeg fiksere knæet noget mere?

2. JM presses: Jeg har læst forskellige versioner, enten skal stangen føres til halsen eller det øverste af brystet? Førstnævnte kørte jeg igår, og min venstre albue gør ondt nu og klikker når jeg strækker armen...:( Er det imperativt, at albuerne holdes stramt ind til siden under hele bevægelsen...det isolerer triceps bedre, men belaster det ikke albuen mere?

3. Diverse hjælpeøvelser til squat/dl: zercher s., paused squats, breathing squats...på ME eller DE dag. Reprange? Paused dumbell presses - ME eller DE bench? Reprange?

Link to comment
Share on other sites

1. Du skal også huske at i Goodmornings indleder røven bevægelsen. Bøjning i knæet bør forekomme som en naturlig konsekvens af denne start, og derfor behøves knæet ikke at bøje så meget.

2. Jeg kører den selv til brystet, men den kommer efter min mening til at minde temmelig meget om closegrip bp. Jeg er hellere ikke så nøje med at holde albuen inde til kroppen, men mærker alligevel øvelsen fint.

3. Jeg placerer altid lignende hjælpeøvelser på ME-dag, f.eks. DB paused press på Bænkpres ME dag, eller Frontsquat på Squat/dødløft ME dag.

Reprange skal helst vælges så det giver en god kombination af styrke og masse. 5-8 burde være ret passende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share