Aktiv restitution


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Powerwalking skulle være et hit for aktiv restitution. Men der er visse forbehold der skal tages!

Hvilken intensitet?

Er løb ok?

Hvornår ifht ens anden træning?

F.eks. laver jeg powerwalking på tom mave om morgenen som det første.. Hvad gør i andre?

Link to comment
Share on other sites

hvis man skal bruge gå turene som aktiv restitution er det vel en god ide at sørge for at få noget føde ind. ideen med aktiv restution er vel om få kredsløbet banklet op så man bedre for transporteret næring og evt. hormoner mm. ud til musklerne.

man kan naturligvis også gøre det på tom mave men så er det vel bedre som fedt tab end restitution?

har i forsøgt at bruge MgPO4 i jeres badekar? min mor fik noget af sin massør og det skulle være muskelafslappende. jeg har prøvet at bruge det men jeg synes i forvejen jeg er afslappet grundet det varme vand. men jeg tror da måske godt det kan have en lille effekt. egentlig tror jeg hun fik det som noget hun skulle indtage oralt men man kunne også bruge det i bad og det gjorde jeg så da det andet ikke rigtigt virkede (IMO)

egentlig synes jeg lidt det lød som et hoax at MgPO4 skulle være muskel afslappende men jeg ville da lige hører jer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Christian Thibudeau syntes det er godt: http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsess...hydra?id=551687

Jeg har desværre ikke noget bedakar, emn ville gerne prøve det.

Mht. restitutionen. Så havde jeg aldrig tænkt på det med næringstransport. Tror nu mere det handler om at få øget blodgennemstrømning, og så kan man da lige så godt gøre det på tom mave og brænde lidt fedt?

Meget af det handler jo em bedre bindevævsregenerering, øget kapillarisering, det er ikke akutte forbedringer lige under træningen. Men det kan være jeg tager fejl?

Spændende :smile:

Link to comment
Share on other sites

well, nu er jeg netop først lige begyndt så jeg kan dårligt udtale mig om dens effekt men jeg troede altså den effekt var som jeg beskrev. kapilariseriung regnede jeg også med men ellers tænkte jeg på det som akut restituering - men det er nok mig der tager fejl - eller også er det en blanding af begge :smile:

hvis ikke der er noget akut restituering ville man vel ikke vælge at klæde sig så rigeligt på :unsure:

omkring den artikel så er det MgSO4 han nævner som relaserende. det kan også være at det er dét der er det virksomme stof i det min mor har købt. der står vare

ingredienser: lactose, mineralsalte (MgPO4 i spormængder)

så det kan godt være der også er MgSO4 i. anygays så smider jeg altid en god portion i sammen noget andet salt der lugter dejligt. det er mega dejligt uanset hvor begrænset saltets effekt er :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mht. restitutionen. Så havde jeg aldrig tænkt på det med næringstransport. Tror nu mere det handler om at få øget blodgennemstrømning, og så kan man da lige så godt gøre det på tom mave og brænde lidt fedt?

Og muskel! Og forbrænder man ikke fedt bare fordi man har fået morgenmad. Ja, jeg ved denne diskussion har været oppe og vende en del gange, men er den med cardio på tom mave ikke for længst uddebatteret som en myte?

Du ender sgu da med at forsvinde helt Poul med cardio og ingen mad :wink:

Link to comment
Share on other sites

First published online on February 10, 2005.

J Physiol 564.2 pp 649-660

Exercise in the fasted state facilitates fibre type-specific intramyocellular lipid breakdown and stimulates glycogen resynthesis in humans

K De Bock1, E. A Richter2, A. P Russell3, B. O Eijnde1, W Derave1, M Ramaekers1, E Koninckx1, B Léger3, J Verhaeghe4 and P Hespel1

The effects were compared of exercise in the fasted state and exercise with a high rate of carbohydrate intake on intramyocellular triglyceride (IMTG) and glycogen content of human muscle. Using a randomized crossover study design, nine young healthy volunteers participated in two experimental sessions with an interval of 3 weeks. In each session subjects performed 2 h of constant-load bicycle exercise (75% ), followed by 4 h of controlled recovery. On one occasion they exercised after an overnight fast (F), and on the other (CHO) they received carbohydrates before (150 g) and during (1 g (kg bw)–1 h–1) exercise. In both conditions, subjects ingested 5 g carbohydrates per kg body weight during recovery. Fibre type-specific relative IMTG content was determined by Oil red O staining in needle biopsies from m. vastus lateralis before, immediately after and 4 h after exercise. During F but not during CHO, the exercise bout decreased IMTG content in type I fibres from 18 ± 2% to 6 ± 2% (P = 0.007) area lipid staining. Conversely, during recovery, IMTG in type I fibres decreased from 15 ± 2% to 10 ± 2% in CHO, but did not change in F. Neither exercise nor recovery changed IMTG in type IIa fibres in any experimental condition. Exercise-induced net glycogen breakdown was similar in F and CHO. However, compared with CHO (11.0 ± 7.8 mmol kg–1 h–1), mean rate of postexercise muscle glycogen resynthesis was 3-fold greater in F (32.9 ± 2.7 mmol kg–1 h–1, P = 0.01). Furthermore, oral glucose loading during recovery increased plasma insulin markedly more in F (+46.80 µU ml–1) than in CHO (+14.63 µU ml–1, P = 0.02). We conclude that IMTG breakdown during prolonged submaximal exercise in the fasted state takes place predominantly in type I fibres and that this breakdown is prevented in the CHO-fed state. Furthermore, facilitated glucose-induced insulin secretion may contribute to enhanced muscle glycogen resynthesis following exercise in the fasted state.

Lyder altsammen godt for mig..

Øget fedtforbrænding, forbedret nutrient partitioning, powerwalking øger min appetit og får mig igang om morgenen. Det er derfor jeg gør det. Bedre læsning, bedre appetit, bedre restitution, fedtforbrændigen og det bedre optag af kulhydrater og deres samlede forbedring af fedt% er bare en bonus :wink:

Men det kunne i jo have læst i min blog, og i det link jeg kom med tidligere :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

-Fasted exercise is similar to a negative energy balance in that insulin sensitivity increases to faciliate transport of nutrients intracellularly.

-This study only looked at intramuscular fat and glucose, but not lipolysis from adipose... however, they did look at RER and found that fat oxidation was higher in the fasted state:

FROM THE PAPER: Gas exchange was measured at the start, halfway through and at the end of the 2 h constant-load exercise bout (178 ± 8 W) (Table 2). and were not significantly different between conditions at any time. However, RER consistently was lower in F than in CHO (P = 0.0001). Accordingly, in F the calculated fat oxidation rate was higher (P = 0.03), whilst carbohydrate oxidation rate was lower (P = 0.003). Furthermore, fat oxidation rate gradually increased, while carbohydrate oxidation decreased as the exercise proceeded.

-If you were an athlete who trained in the fasted state, it might be of your advantage to increase IMTG to increase performance.

-It is important to administer CHOs post-exercise to promote recovery.

-It would be interesting to see the effects on muscle fractional synthesis rates if they administered BCAAs post-exercise with the CHOs.

Link to comment
Share on other sites

Øget fedtforbrænding, forbedret nutrient partitioning, powerwalking øger min appetit og får mig igang om morgenen. Det er derfor jeg gør det. Bedre læsning, bedre appetit, bedre restitution, fedtforbrændigen og det bedre optag af kulhydrater og deres samlede forbedring af fedt% er bare en bonus :wink:

Men det kunne i jo have læst i min blog, og i det link jeg kom med tidligere  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

:blahblah:

Link to comment
Share on other sites

Poul<< Okay, det ser jo meget interessant ud. Men når alt kommer til at alt er det vel bare et spørgsmål om kalorieoverskud kontra kalorieunderskud :smile:

Ikke at jeg synes det er forkert at powerwalke og kan sagtens følge de positive ting ved det. Jeg hæftede mig bare ved "ligesågodt lave cardio på tom mave og tabe fedt"..."Det kan man vel også på fuld mave? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Poul<< Okay, det ser jo meget interessant ud. Men når alt kommer til at alt er det vel bare et spørgsmål om kalorieoverskud kontra kalorieunderskud :smile:

Ikke at jeg synes det er forkert at powerwalke og kan sagtens følge de positive ting ved det. Jeg hæftede mig bare ved "ligesågodt  lave cardio på tom mave og tabe fedt"..."Det kan man vel også på fuld mave?  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du læst de ting jeg highlightede?

Øget fedtforbrænding akut og optimeret kulhydrat optag?

Det er to plusser:

1. øget mængde fedt forbrændt

2. Optimeret nutrient partitionering

Dette er i forhold til træning til træning på tom mave. Så det man godt få samme effekter på fuld mave, det er bare ikke i lige så høj grad.

Jeg ved ikke hvordan jeg kan forklare det tdligere, men jeg tror jeg ikke forstår de finere nuancer i dit indlæg?

Link to comment
Share on other sites

Øget fedtforbrænding, forbedret nutrient partitioning, powerwalking øger min appetit og får mig igang om morgenen. Det er derfor jeg gør det. Bedre læsning, bedre appetit, bedre restitution, fedtforbrændigen og det bedre optag af kulhydrater og deres samlede forbedring af fedt% er bare en bonus :wink:

Men det kunne i jo have læst i min blog, og i det link jeg kom med tidligere  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

:blahblah:

<{POST_SNAPBACK}>

Så længe man ikke er på så lave fedt% at det påvirker ens hormonelle niveauer og nervesystemet negativt, kan jeg ikke se ulempen i at optimere funktionel muskelmasse ifht. fedtmasse? Jeg er jo ikke shw, og bliver det sikkert aldrig.

Mit mål med morgen træningen er at forbedre restitutionen og APPETITTEN. Så jeg forstår ikke dit lidet konstruktive indlæg.

Hvis du har noget praktisk eller teoretisk at bidrage med, kunne det måske hjælpe mig og andre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Poul<<

Har du læst de ting jeg highlightede?

Øget fedtforbrænding akut og optimeret kulhydrat optag?

Det er to plusser:

1. øget mængde fedt forbrændt

2. Optimeret nutrient partitionering

Dette er i forhold til træning til træning på tom mave. Så det man godt få samme effekter på fuld mave, det er bare ikke i lige så høj grad.

Jeg ved ikke hvordan jeg kan forklare det tdligere, men jeg tror jeg ikke forstår de finere nuancer i dit indlæg?

Ja, det har jeg. Plusserne er til at få øje hvis man forholder sig til denne undersøgelse. Ved godt at det lidt er flueknepperi men det lød lidt som om i at man ikke kan forbrænde fedt på fuld mave men kun på tom mave. Denne sætning:"ligesågodt lave cardio på tom mave og tabe fedt".

Det ville jeg bare sætte spørgsmål tegn ved.

Jeg har aldrig interesseret mig for ernæring, tab af fedt og er ikke i tvivl om du ved mere om dette emne end mig. :smile: Synes at det lyder lidt mærkeligt at fra at være et "fyfy" til kun at have gode sider lyder lidt underligt.

Hvad med den øges sult efter cardioen på tom mave?

Hvad med forbrænding af muskelvæv under cardioen?

Link to comment
Share on other sites

Denne sætning:"ligesågodt lave cardio på tom mave og tabe fedt".

Det ville jeg bare sætte spørgsmål tegn ved.

Ahh fint du fluknepper sådan, det gør jeg også i stor stil. Meningen var: optimere fedtforbrændigen :smile:

For mig øger det appetitten mere at motionere på tom mave.

Pulsen holdes under 140 og det skulle sikre at der ikke forbrændes signifikant muskelmasse :smile:

Derudover er gang fri for det voldsomme eccentriske stress man ser ved f.eks. løb. Almindeligvis er oxideringen af aminosyrer betinget af en relativt høj intensitet og er selv under voldsomme forhold meget beskeden.

Idag har jeg da oplevet at være sulten hele dagen :smile: Hvis det kan blive en trend, er det en kæmpe bonus for mig :4mewantfood:

Mht. nedbrydningen af aminosyrer, så kan det være Nora/Kragen ved mere præcist hvor meget der brændes af..

Link to comment
Share on other sites

Er der lavet undersøgelser på efterforbrændingen ved cardio på tom mave kontra cardio med ernergi på maskinen?

Det er jo heller ikke uden betydning :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Efterforbrændingen ved lav intensitet er jo ikke af betydning anygay.

Hele idéen er at det skal vær restitutionsfremmende træning, ikke nedslidende :smile:

Men jeg er ved at konferere med en træningsfysiolog på et andet board og har undersøgt lidt af det Lyle Mc Donald skriver om på området.

Update følger snarest

Link to comment
Share on other sites

Efterforbrændingen ved lav intensitet er jo ikke af betydning anygay.

Hele idéen er at det skal vær restitutionsfremmende træning, ikke nedslidende

Jeg tænkte bare, at man måske ville være i stand til at lave cardio ved højere intensitet uden at det vil slide mere, såfrem det ikke foregår på tom mave.

Jeg havde dog lige glemt, at hovedformålet her er at fremme restitutionen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share