Hatfield Squat og cutting?


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, skal cutte om ca. 14 dages tid, og om 1 uge begynder jeg på en omgangtil af det gamle program, men har ændret en smule på det. Har tænkt mig at køre Hatfield Squat på Mandag?

Nogen der evt. har link til en Hatfield Squat cyklus? Har ledt på google og MOL uden held..

BTW: Er Hatfield for masse eller styrke?

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Ja, skal cutte om ca. 14 dages tid, og om 1 uge begynder jeg på en omgangtil af det gamle program, men har ændret en smule på det. Har tænkt mig at køre Hatfield Squat på Mandag?

Nogen der evt. har link til en Hatfield Squat cyklus? Har ledt på google og MOL uden held..

BTW: Er Hatfield for masse eller styrke?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er pt igang med et træningsprogram, der er baseret på Hatfield cycle princip. Jeg er netop gået ind i 6 Uge, hvor jeg begynder at træne tung og workloaden er aftaget.

F. eks kørte jeg squat sidst med repetioner, som jeg for et par måneder siden kun kunne tage single reps med. :tongue:

Jeg synes jeg føler en vis styrkefremgang, måske 5%. så progammet har virket efter hensigten for mig. Det er et program tilbåde masse, men især styrke.

Jeg har modificeret lidt på det, men har overholdt grundstrukturen i det. Du kan evt selv tilføje eller ændre hjælpeøvelserne.

Basisøvelserne squat, dødløft og bænkstem skal følges som efter programmet som minimun. Ellers har det været overkommeligt at følge det.

Ugerne med 5-6 rep med 85% af max var dog ret hård kost :devil:

Du kan finde det her http://www.martialarts.dk/vis_artikel.asp?id=193

God træningslyst :4thumbup:

MVH

Squatmikkel

Link to comment
Share on other sites

apoca: Ak ja, det erfarede jeg bittert herunder netop overstået Smolov Jr i bænken. Har begyndende inflamationer i skuldre og arme... Direkte smerter på underarmen, lige ved siden af knoglen... Især nok lidt fiskeolie ku være godt under diæt og hårdt styrkeprogram :devil:

Link to comment
Share on other sites

Squatmikkel: Er du i kacl. overskud eller under? Den progression som er på hjemmesiden, det er vist nok den man følger i Hatfield Squat, ik? Jeg skal ikke høre hele hatfield programmet, men kun Squatten.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har lagt noget at mit løbepensum på hylden mens jeg har kørt programmet så jeg går ud fra, at jeg ikke har været i kact underskud. Som sagt er det også kun to af ugerne der var meget hårde. Det var forøvrigt især dødløft der gik hårdt ud over CNS. Det er jo også min stærkeste øvelse.

Hvis du kun skal køre squatdelen så kan du blot køre det, men husk at køre CAT delen også.

Mine hjælpeøvelser til sqaut har været

Squat-goodmornings

Pause Squat

Boxsquat

Tunge Lockouts

Frontsqaut

MVH

Squatmikkel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share