Diddley's løbelog


Diddley
 Share

Recommended Posts

Så prøver vi igen, efter 2-3 logs der lidt gik i sig selv vil jeg se om jeg kan holde liv i denne løbelog.

Som flere vil vide, bor familien pt. i Sydtyskland. Det ændrer sig dog i løbet af sommeren, hvor vi flytter hjem til Danmark :w00t:

Jeg løber primært for velværet, men har planer om at sætte nogle mere konkrete mål når vi er flyttet hjem. Der er en del lokale løb i Trekantsområdet, og jeg regner med at deltage i flere af dem. Jeg kunne forestille mig at det første bliver halvmarathon i Vejle i Oktober.

Efterhånden som formen bliver bedre, er det heller ikke utænkeligt at der kommer et marathon på programmet - muligvis næste år.

Jeg har i år løbet knapt 800km, og regner med at runde 2.000 inden året er omme.

De sidste dages løbeture:

Lørdag: 9km bakket skovtur omkring Neckargemünd, gode ben og generelt dejlig tur.

Søndag: 20km flad tur på omkring 1.38. Jeg ved ikke præcist hvad der gik galt, men benene føltes tunge og vejrtrækket kom ikke til at fungere ordentligt på noget tidspunkt. Tiden er dog stadig acceptabel.

Mandag: Restitutionstur på 8km, tid 38min.

I dag restituerer jeg, stængerne føles lidt brugte efter de dages løb.

Vi er ved at indhente tilbud på flytningen hjem, utroligt så pebret det er :mad: Bedste bud pt. er på omkring 3.300 euro, og det endda hvis vi selv pakker det hele.

Der er 117 ting, der skal falde på plads ved sådan en flytning, så det går der en del tid med i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det tegner til at blive en spændende log, som jeg vil følge med interesse da jeg kan se du ca er oppe i det ugentlige distancefelt jeg selv regner med at vende tilbage til på et tidspunkt (25-50km/uge).

Jeg ligger i øjeblikket omkring 20-25km/uge og skruer MEGET forsigtigt op for distancen for at undgå skader og for at få den optimale indvirkning på velværet som er også er den primære grund til mit løberi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bopæl i London...

Lækkert med en til langdistanceløber. Lidt unfair at du laver din log på din restitutionsdag... :sneaky2: men ok, så må jeg jo bare vente til i morgen, med updates. Det går nok også. :tongue:

Ved du egentlig hvordan det kan være at når man er på vej hjem, så føles det som om man næsten lige er rejst ud, men på vej ud, virker det som evigheder før man skal hjem igen.

Link to comment
Share on other sites

Ved du egentlig hvordan det kan være at når man er på vej hjem, så føles det som om man næsten lige er rejst ud, men på vej ud, virker det som evigheder før man skal hjem igen.

Kan godt nikke genkendende til følelsen.

Men, vi har simpelthen haft så meget at se til under vores ophold at vi primært har fokuseret på hvad der skete lige nu omkring os. Vi har ikke brugt megen tid på at spekulere på at vende hjem.

Blandt andet fik vi vores yngste barn i USA, så vi har en ægte amerikaner med hjem. Det er lidt pudsigt at tænke på - for min kone og jeg er det naturligt at snakke om DK som "hjem" men de to yngste har faktisk tilbragt væsentligt mere tid i Tyskland end i Danmark.

Det har været (og er stadig) en super oplevelse. Derudover har vores timing været ok, da vi har været afsted imens ungerne har været helt små. Min kone har kunnet gå hjemme hele tiden sammen med dem, mens jeg har arbejdet. På den måde har vi undgået at skulle tilrettelægge hvert eneste minut dagen igennem for at være sikre på at vi kunne få afleveret og hentet og alligevel nå det hele.

Nu skal den ældste starte i skole til august, og de to andre er i børnehaveklassealderen. Det gør det hele lidt lettere.

Jeg vil nu heller ikke blive overrasket, hvis vi stikker afsted igen når ungerne er færdige med skolen. En af mine kollegaer er lige flyttet til Jo-Burg - damn der ser lækkert ud. Den amerikanske vestkyst kunne også være sjov at prøve.

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev en af de smukke :smile: Først to flade km., dernæst en 3 stykker opad gennem skoven, et par flade km. på toppen og til sidst et par nedad igen. Alt ialt omkring 8km.

Turen inkluderer den idylliske Philosophenweg med en pragtfuld udsigt over Heidelberg.

Foto vedlagt.

Alt i alt tog seancen 42 min, og bragte min samlede løbetotal for i år op på 790km.

Jeg løb i mine ellers aflagte Kayano'er det er en fantastisk sko. Selv med 1000km på bagen er de bedre end mine 1090'ere.

Fruen i huset måtte en tur til ortopæden her til morgen. Noget kunne tyde på at hun er rendt i en overbelastningsskade i hælen :mad: Ærgerligt, hun er lige så entusiastisk en løber som jeg.

Lægen mente at hun måske havde en mindre læsion på et af ledbåndende, så nu humper hun rundt på krykker.

Heldigvis har vi for nyligt anskaffet en motionscykel, så nu kan hun bruge den istedet.

post-1555-1116430264_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak for de venlige ord, jeg skal prøve at se om jeg ikke kan få taget nogle flere billeder og smide dem ind i loggen.

Vejret hernede pt. er faktisk rigtigt lækkert, klar himmel og omkring 15-20 grader. Det har dog været både et koldt og vådt forår, så det bliver helt rart med lidt varme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber også konen kommer på højkant igen snart. Hun skal have skiftet forbinding imorgen og igen mandag. Derefter mente lægen at det værste skulle være overstået.

Dagens løbetur blev en forlænget version af gårsdagens. Jeg fortsatte det flade stykke ud til Stift Neuburg, der er noget så sjældent som et kloster der stadig er aktivt. De har også et lille udsalg af forskellige ting fra deres haver, og vi plejer hvert år at købe vores juletræ der.

De laver i øvrigt en god dram, som jeg også har et par flasker af.

Stigningen idag var lidt mindre voldsom end i går, men strakte sig over et længere stykke. Samlet set blev tiden 49.15, med en snit puls på 149. Jeg vil skyde turen til at have været ca 10km, hvilket bringer den samlede total for i år op på 800km.

Link to comment
Share on other sites

Hej DBM, du skal være velkommen både til at kigge med og til at kommentere.

Stængerne er lidt stive idag, så den står på restitution. To dages bakketræning har haft sin effekt :blush:

Jeg er i gang med noget mere pinefuldt, nemlig at købe bil så den står parat når vi engang er hjemme igen. Når man har vandret rundt bland tyske forhandlere og set deres priser, er det til at græde over at se, hvad biler koster i DK.

Jeg tror det ender med en bil på gule plader til mig selv, det er alligevel kun mig der skal køre den det meste af tiden.

Vi må så finde en brugt familiebil til at fragte ungerne frem og tilbage i og købe ind. Ssv. en Berlingo/Partner eller noget i den retning.

Men, jeg kan ligesom fornemme at de store bilers tid er ovre for familien :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Hej Diddley, jeg glæder mig til at følge din log!

To dages bakketræning har haft sin effekt  :blush:

Hæhæ, jeg savner sgu nogle bakker en gang imellem - langebro er lissom ikke helt det samme :wink: . Men så må jeg jo tage mig sammen og løbe på trapperne inde på Riget...

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Heidelberg området er fantastisk til bakketræning. Rent faktisk bor vi nærmest i et dalområde, så med mindre man blot løber langs floden, så står den automatisk på bakketræning :smile:

Heidelberg halvmarathon er også kendt for at være et af de mere krævende, netop af den grund. De første 7km og den sidste før mål er flade, men deruodver går det ellers op og ned resten af vejen. Der er to rigtig grimme stigninger, den ene af dem på næsten 300m spredet over ca. 4km.

Det er en rigtig god tur, og hele byen deltager nærmest i løbet. Det er også vældig populært i løberkredse, i år blev de 3000 pladser revet væk i løbet af 12 dage. :cooldance:

Hvis man alligevel er i sydtyskland i slutningen af april kan det absolut anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Nåja, helt holde mig fra løberiet kunne jeg altså ikke. Vejret var ekceptionelt her til aften, så jeg måtte ud og nyde det. Resultatet blev knapt 10km på 46.56. Med en gns. puls på 146 og max på 156 kan man vel roligt kalde det for ren restitution :smile:

Til gengæld har jeg nu fortjent en stor Paulaner Hefeweise :beerchug:

Week enden skulle byde på halvdårligt vejr, så lørdag står den på indehygge med ungerne. Vi bruger som regel week enderne på at "bastle" - et fremragende tysk ord, der dækker alt kreativt så som klippe, klistre, tegne.....

Og, så er jeg vel nok nødt til bruge et par timer med den ældste og Xbox'en.

Link to comment
Share on other sites

Søndag er traditionelt dagen for ugens lange tur. I dag bød den på 20km. Egentlig havde jeg gode ben og vejret var dejligt, men jeg må have lullet mig i søvn, for tiden lød på 1.39.20 med en snit puls på 150 og max på 159.

Der er et stykke vej ned til min pr på 1.36 :sleeping:

Men, det var nu alligevel en ganske behagelig tur :smile:

Man kan godt se, at jeg får løbet mere når jeg ikke har så megen rejseaktivitet. Maj tegner til at blive den bedste løbemåned endnu i år.

Jeg fik en blodtryksmåler i julegave, så jeg holder løbende øje med niveauet. I dag viste den 109 over 95, så det er vist ok.

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev endnu en bakketur omkring Stift Neuburg og Philosophenweg. Tiden blev 49.06 med gns puls på 149 og max på 161.

Vejret er pragtfuldt herned med temperaturer omkring 25 grader. I week enden skulle vi runde de 30 :w00t:

Familien planlægger derfor en tur til det lokale friluftsbad, der nærmest er et kæmpe svømmeland.

Vi har nu fået skrevet slutseddel på en bil, og den skulle stå klar når vi dukker op derhjemme. Nu starter arbejdet så med at finde forsikringer - det bliver godt når alt er på plads derhjemme.

Årets samlede løberi er nu blevet til omkring 830km. Jeg så på nettet forleden dag, at der løbes Tour de Munkebjerg i Vejle i August. Det vil jeg seriøst overveje at løbe med i. Selve løbet er kun på godt 6km, men vist nok stort set op ad bakke hele vejen - lyder morsomt :devil:

Vi har et tilsvarende løb hernede i november, der er en slags parløb, bestående af hold med en løber og en MTB-rytter. Ruten starter nedenfor bakkerne, men snor sig så 11km op af bakke, og ender på det øverste punkt omkring Heidelberg. efter sigende skulle det også være en oplevelse.

Jeg fik set "Supersize me" i week enden. Når man har gjort det, så forsvinder lysten ret hurtigt til at besøge McDonalds. Især gjorde det indtryk på mig, at de kunne lade deres french fries ligge i 10 uger uden at de forandrede sig. Gad vide, hvad de er bestrålet med :blink::mad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort det en smule, men må nok indrømme at jeg har lidt svært ved at motivere mig til det i større omfang.

I det hele taget er der ikke så meget systematik i mit løb, bort set fra at søndag er afsat til en lang tur.

Jeg forsøger også at løbe en bakke-tur mindst én gang om ugen, men ellers planlægger jeg egentlig ofte først når skoene snøres.

Nu har jeg heller ikke været voldsomt ambitiøs omkring mit løb. Hvis jeg beslutter mig for et marathon på et tidspunkt, kunne jeg godt forestille mig at jeg ville sætte løberiet i lidt mere faste rammer og gøre intervaltræningen til en fast del af det.

Indtil videre nyder jeg bare turene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev en pragfuld aftentur med temperaturer omkring de 20 grader. De første 4km var på flad landevej, dernæst en stigning over 5km og tilsidst 1km nedad. Tiden blev 53.48, hvilket faktisk er pr på ruten. Jeg løber den nu heller ikke så ofte, så det siger ikke så meget.

Gns. pulsen blev 147, det kunne godt være jeg skulle overveje at presse mig lidt mere under mine ture. På den anden side er det her egentlig ret hyggeligt.

Jeg kan med sikkerhed sige, at det er sidste gang jeg køber et par Asics 1090'ere, de er simpelthen for hårde at løbe i. Hvis jeg kan finde pengene, køber jeg næste gang et par nye Kayano'er - det er altså en kanon sko.

Jeg har fået lagt ny musik på MP3'eren, så de lokale har kunnet få sig et godt grin når jeg kom luntende forbi, syngende med på både Loveshop, Springsteen og Creed :smile:

Vi har nu besluttet os for et flytteselskab til turen hjemover. 2.400 euro skal det koste :blink: Godt vi ikke skal flytte igen foreløbig.

De kommer og leverer flyttekasser i løbet af et par uger, og så er det bare om at komme igang.

Fruens fod er i bedring, 3-4 dage mere så må hun tage forbindingen af. Der bliver dog ikke noget løberi for hende de næste par uger.

Link to comment
Share on other sites

En af de gode ting ved at bo i Sydtyskland er at man kan nyde godt af både de katolske og de protestantiske helligdage. Vi har derfor haft fri i dag, uden at jeg med sikkerhed kan sige, hvad det er egentlig er vi fejrer :blush:

Jeg kan ligesom se på de sidst løbeture at intensiteten ikke har været overvældende. Jeg besluttede mig derfor for lidt intervaltræning. Distancen var på ialt 8km med 2km opvarmning og derefter intervaller af 1km. Jeg lagde mig ikke fast på en bestemt hastighed, blot skulle den være højere end jeg ville kunne holde på den samlede distance.

Resultatet blev en tid på 36.30, en gns. puls på 151 og max på 161. En smule højere intensitet end ellers på de flade ruter, men ikke meget :sleeping: Jeg må lægge lidt flere kræfter i næste gang.

Det er ellers en smuk aften, men næsten for varmt til at løbe.

Jeg kan dog konstatere at jeg har rundet 200km i maj måned, det er faktisk den første måned, hvor jeg har løbet så langt :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share