Diddley's løbelog


Diddley
 Share

Recommended Posts

Så fik jeg rundet de 1000km., endda på en pragfuld dag med 30 grader. Jeg havde derfor opgivet at løbe langt, og havde istedet valgt en tur op i skoven for at få lidt skygge at løbe i.

Det lykkedes mig faktisk nærmest at fare vil i skoven. Heldigvis kan man rimeligt let finde vej, hvis man sigter mod toppen - og derfra skaber sig et overblik.

Den samlede tid lød på 1.14, og jeg vil skyde på at jeg har løbet omkring 14km. God tur med en masse op-ned ture.

Jeg tog idag kameraet med for at tage nogle billeder. Det vedhæftede viser det sving på Neckaren vi bor ved. Vi bor til højre lige efter svinget. På Neckar kan man se en af sommerens tro føljesvende - turbådene.

I baggrunden kan man svagt skimte Dilsberg, der er en borgfæstning oppe på toppen af et lille "bjerg". Fæstningen er faktisk aldrig blevet indtaget, selv om den har været involveret i nærmest utallige krige. På et tidspunkt var den belejret i over et år, men i og med at fæstningen har egen brønd lykkedes det at holde ud til angriberne opgav.

Idag er det nærmest en lille landsby, hvoraf de fleste lever af turisterne. Meget hyggeligt :smile:

De næste posts indeholder flere billeder (stay tuned :laugh: )

post-1555-1119211905_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så er vores årlige konference "overstået". Det er altid en storslået oplevelse, men jeg er også altid 100% smadret når vi er færdige. Der er simpelthen møder, præsentationer og entertainment fra 8 morgen til midnat.

Derudover var Lissabon varm og fugtig, så det var svært at sove ordentligt.

det er lykkedes mig at havne i et webcast fra konferencen. Indslaget handler om global salgsplanlægning - mine "15 minutes of fame" :laugh:

Idag blev det til en 10km skov/bakke-tur. Der er umådeligt varmt i Heidelberg lige nu. Samtidig er luftfugtigheden på højde med et badeland. Tiden blev 52.56 med en gns. puls på 153 og max på 163. Efter turen sad jeg og drypsvedte i en halv time.

Dagens billede er fra den nærmeste sluse. Den ligger ca. 2km fra hvor vi bor.

post-1555-1119640068_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aftenes løbetur blev til en rundtur i skoven på ca. 9km. Benene var tunge og vejrtrækningen fungerede ikke ordentligt. Tiden blev også derefter, så den springer vi hurtigt henover denne gang.

Vi er blevet week-end forældre for naboens to unger mens de er i Zürich, måske er det det der har ædt energien :laugh: At skulle håndtere 5 livlige børn i alderen 3 til 7 år kræver sin mand.

Dagens foto er fra et af udsigtspunkterne oppe i skoven. Den viser egentlig samme område som det første billede med turbåden, blot fra en højere position.

I morgen er der rullestols marathon i området. Det er altid imponerende at se de sindrige måder stolene er indrettet på med fastmonterede vandflasker, müslibarer og håndklæder.

post-1555-1119729520_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Varmen er stadig ulidelig hernede. Men, igår aftes besluttede jeg mig alligevel til en lidt længere løbetur. Jeg var derfor plastret til med drikkeflasker da jeg bevægede mig ud i aftenheden.

Alt i alt løb jeg lige godt 17km. Jeg glemte at starte uret :blink: da jeg tog afsted, så jeg har ikke nogen egentlig tid på turen. Men, mon ikke jeg har ligget omkring 5min/km, altså ca. 1.25 for hele turen.

Det var noget af en kamp undervejs, og tempoet forblev så absolut på det jævne.

Jeg vil gå igang med en egentlig planlægning af træningen frem med HCA marathon. Jeg er ret sikker på, at ifht. det oprindelige program - så vil jeg lægge flere ture ind på omkring 35km. Jeg har absolut ingen erfaring med, hvordan jeg reagerer når jeg har løbet så langt, og så vidt jeg kan forstå er det netop deromkring at det begynder at gøre ondt.

En af de ting jeg for alvor glæder mig til når vi er hjemme i DK, er at komme i en dansk kirke :smile: Udover det religiøse aspekt, er det en pragtfuld oplevelse - en rigtig god måde at holde fokus på, hvad der egentlig er vigtigt. Jeg håber vores "gamle" præst stadig er der, hun gav nogle fantastiske prædikener. Der var både ord til at leve på og leve af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu kastet mig ud i mit marathon-program, som er hentet fra marathonsport.dk.

I denne uge skal jeg løbe flg:

8km ved 110% af MT

3X1000m interval

8km restitution

10km ved 90% af MT

15km LSD

Mandagens løbetur regner jeg for ugens LSD-tur, som altså blev på 17km i stedet for 15.

Igår ville jeg have løbet de 8km ved 110% af MT, hvilket for mig betyder en km.-tid på 4.30. Men, efter 7km opgav jeg simpelthen at gennemføre. I min naivitet havde jeg troet at jeg kunne løbe turen i frokostpausen, eftersom temperaturen er faldet en smule. Men, luftfugtigheden er altså gået tilsvarende op - hvilket betyder at det nærmest var som at løbe i et tropeland - absolut ikke nogen behagelig oplevelse. :sneaky2:

Idag har jeg løbet interval-turen. Den bestod af 2km opvarmning, et interval på 4.15min/km, et interval på 4min/km og et interval på 3.45min/km. Efter hvert løb jeg 1km ved 5min/km.

Alt i alt blev turen på 8km med en samlet tid på omkring 37min.

Jeg har været lidt i tvivl om hvilken hastighed jeg skulle løbe intervallerne med. Det virker som om 3.45 er passende. Selv med den hastighed kom pulsen ikke over 158.

I morgen står den på 8km restitution.

Derudover er vi nu halvvejs igennem 2005, og resultatet for første halvår blev på 1.066km, altså lidt foran planen om at løbe 2000km i løbet af hele året.

Link to comment
Share on other sites

De 8km (som nok snarere var 7800m) blev gennemført på 37.30, absolut restitutionstempo.

Lørdag skulle jeg løbe 10km med en hastighed på 90% af MT, altså en km-tid på 5.30. Det er mig simpelthen ikke muligt, det er år og dag siden jeg har brugt 55min på at løbe 10km.

Sluttiden blev på 46.50, med en gns. puls på 153.

Søndag havde vi kort besøg hjemmefra :smile: og den ældste af poderne var til fodboldstævne. Det er altid hyggeligt at se de små knokle afsted som gale. Heldigvis får alle guldmedaljer til sidst, så uanset om det er gået godt eller skidt kan alle være tilfredse.

Man kunne dog også se, hvordan fodbold-tv gør sit indtryk selv i den alder. Det lykkedes en af de 6-årige at hive i nødbremsen så kraftigt at offeret måtte ud på sidelinjen og trøstes af sin mor. Efter nogle minutter med mor og bamsen var han nu klar igen.

Tacklingen ville afgjort have kostet det røde kort i en voksen-kamp, selv Graversen ville ikke kunne have gjort det bedre :laugh:

Nå, sønnike bliver nok aldrig den store målscorer, han synes det er sjovere at drible med bolden. Hele sidelinjen (inkl. træneren) flår sig i håret mens de råber og skriger når han har bolden. Han dribler fint op foran målet, men i stedet for at afslutte bliver han ved med at drible frem og tilbage indtil nogen snupper bolden fra ham. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at jeg ikke har været voldsom flittig til at få opdateret loggen på det sidste.

Her kommer et hurtigt opsamlingsheat.

Jeg fik løbet de fleste af mine ture i sidste uge, og sluttede af med i lørdags at løbe 10km på 44.20, ny pr på ruten (ikke distancen).

I går aftes løb jeg 20km på 1.38.17, ok tid selv om det ligger et par minutter fra min pr.

Jeg har været nødt til at lave lidt om på mit program. Det er simpelthen ikke realistisk at løbe 6 gange om ugen, især ikke med flytteri, ferie osv. Jeg har derfor reduceret antallet af løbeture om ugen med 1-2. Til gengæld har jeg fjernet de egentlige resitutionsture, så en typisk uge består af en lang LSD-tur, en bakke-tur, intervaltræning, og tærskeltræning. Derudover har jeg øget længden af LSD-turene. I programmet er den længste på kun 30km, og der er kun én af dem. Jeg har øget distancen generelt på turene, og den længste er nu på 35, og der er to af dem.

Generelt er jeg ikke så bekymret for ikke at få kilometer nok i benene. Jeg er mere bekymret for, hvordan jeg reagerer når jeg kommer ud omkring de 35km. Det har jeg overhovedet ingen erfaring med. Eftersom jeg heller ikke har for vane at presse mig selv hårdt når jeg løber (for meget livsnyder :laugh: ), kan jeg godt frygte at jeg er lidt skrøbelig over for de udfordringer der kommer når jeg møder muren.

Tempoet har jeg pt. ikke problemer med. De 20km igår blev løbet med en km-tid på under 5 minutter. Men, det kan da blive interessant at se, om jeg kan holde tempoet på den dobbelte distance.

Jeg synes snarere det er svært at løbe langsommere, det er svært at finde en ordentlig rytme når tempoet er nede omkring 5.15-5.30.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Nogle har måske spurgt sig selv, hvem den smukke herre på min avatar er. For dem har jeg den glæde at introducere Patrick, der er en søstjerne. Han bor på Bikini Bottom, sammen med Spongebob Squarepants, der som navnet antyder er en badesvamp. Andre beboere er Mister Crabbs, der er indehaver af burgerbaren "The crusty Crab", blæksprutten Tadeus og det Texanske egern Sandy.

Alle figurerne er med i en tegneserie produceret af Nickelodeon, som er kostelig. Egentlig henvender den sig primært til børn, men en del af humoren er baseret på sarkasme, ironi og absurditeter, der ikke lader Monty Python meget tilbage.

Den kan absolut anbefales.

<{POST_SNAPBACK}>

Har Squidward skiftet navn? :unsure:

Det er nemlig en helt igennem en genial serie. :smile:

Pudsigt at den har været så lang tid om at slå igennem, serien er jo oprindeligt fra '99. Da jeg var i USA sidste efterår, havde de nye afsnit 44 mio seere hver tirsdag - det var lige inden premieren på spillefilmen.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Som nævnt et par gange i andre sammenhænge har jeg ikke været voldsomt motiveret for at opdatere min log, så længe jeg kun har løbet. Men, efterhånden består min træning både af løb, cykling (på motionscykel) og "styrketræning" i det fri.

For lige at knytte trådene til de sidste posts, så er vi landet vel i DK og har fået genoptaget løberiet. HCA-marathon blev det ikke til, der har simpelthen ikke været mulighed for at forberede sig ordentligt.

TIl gengæld løb jeg Skanderborg halvmarathon (1.42.30) og Vejle halvmarathon på 1.39.15.

Fruen har fået arbejde efter at vi er kommet hjem, og arbejder 2 ud af 3 uger om aftenen, så det er lidt svært at løbe de aftener. TIl gengæld har jeg fået gang i vores motionsracer. Vi anskaffede en udemærket Kettlerr, da fruen var skadet tidligere på året, og den form for træning er faktisk ganske ok. Det giver ikke helt den samme oplevelse som når man løber, men til gengæld kan man nå at læse avisen undervejs. Jeg har et par gange endda stillet cyklen foran comp'en og set et par DVD'er :nissegrin:

Tillige har jeg opdaget at Vejle kommune har stillet et lille udendørs træningscenter op nede ved fjorden. Typen kan ses på trainingpavilion.com. Det fungerer faktisk overraskende godt, selv om man lige skal vende sig til at træne mens man bliver overbegloet af folk der er ude at lufte hunden. Udstyret står nede på en vore små lokale strande, så der er vel nærmest tale om en jysk udgave af Venice Beach :nissegrin:

Jeg arbejder på at finde ud af, hvilke muligheder det giver og på at få sammensat en slags træningsprogram. Øvelserne bliver nok mave, ryg, arm-sænkninger/hævninger, lunges/squat og skulder. Jeg skal lige have styr på belastningerne, så poster jeg programmet. Jeg håber på at kunne træne 2-3 gange om ugen. Der er ca. 2 km. ned til stranden, så der er mulighed for at varme op på vejen derned og køle ned på vejen hjem. Stranden ligger også lige ved en bakke, så man kan evt, kombinere det med lidt bakketræning.

I mandags cyklede jeg 20km på 44.47 med puls på 144/157 (gns/max). Belastningen har jeg ikke helt styr på, men der skal trædes til for at holde den igang.

Igår løb jeg ned til pavilionen og trænede. Jeg ville egentlig have løbet bakketuren hjem, men jeg havde glemt min astmaspray, og den er altså nødvendig når det er så koldt. Derfor blev det kun til de 2km hjem. Ialt 4km.

Jeg skal nok lige give en status på årets træning når tiden giver mulighed for det.

Link to comment
Share on other sites

velkommen tilbage til log verdenen

Takker :nissecool:

Pavillionen har faktisk stået der siden i foråret, og ser stadig pæn ud. Jeg troede egentlig også at den ville afgå hurtigt ved hærværksdøden, men den lever endnu. Den er nu også temmelig solid, så der skal mere end lidt uplanlagt tilfældigt hærværk til at slå den i stykker. Derudover er den belyst døgnet rundt og står et sted, hvor der kommer mange mennesker forbi.

Jeg har ikke fået Ibook'en endnu. Jeg har bestilt den med lidt større HD end standard, så det tog lidt tid at konfigurere den. Den er dog på vej nu, trackingsystemet siger at den blev afhentet i Shanghai i tirsdags. Ssv. er den i luften nu, bare de passser godt på den :wub:

Øvrig opdatering, jeg har sammenlagt løbet 1787km og cyklet 240km i år. Målet om at nå de 2000km til fods når jeg altså ikke. Det gør nu ikke så meget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu fundet frem til en fornuftig cycle jeg kan køre ved pavilionen:

1) Crunches

2) Ryg, aner ikke hvad øvelsen hedder

3) Nedsænkninger

4) Lunges

5) Skulder (på løftevognen)

Indtil videre kører jeg 3 sæt a´ 8 reps.

Jeg var nede at træne i fredags og søndag. Begge dage løb jeg derned og tog en bakketur hjem. Jeg har ikke målt ruten præcist op - men den må være omkring 7km.

Torsdag aften tog jeg 20km på cyklen på 44.57 med 144/154.

Julemåneden er så småt ved at tage livet af mig. Der var julekomsammen i knægtens børnehaveklasse torsdag aften. Dernæst var der familiekomsammen lørdag, hvor vi bagte. Og, søndag var der juletræsfest med mit arbejde.

Det er altsammen meget hyggeligt, men der ryger altså hurtigt en masse tid.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går aftes blev ikke til noget, da den nye Ibook ankom og skulle sættes op. Selve det at sætte den op var relativt simpelt, men så skulle de forskellige muligheder også afprøves, og pludselig var det over sengetid.

I tirsdags havde vi arrangement i operaen på Holmen, hvilket var lidt af en oplevelse. Bla. havde vi Bo Boje Skovhus til at underholde undervejs, hold da kæft han kan synge :blink:

Her til aften blev det til 20km på motionscyklen, på 45.54 - altså temmeligt moderat tempo. I morgen står den på julefrokost, så det bliver nok kun til let træning i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hessel - og tak for de pæne ord.

Når tiden tillader det - skal jeg til at blande mig lidt i de forskellige logs. Men, der har simpelthen været for meget om ørerne på det sidste.

I fredags var jeg til julefrokost, endda i Nationalmuseet. Der er faktisk rigtig lækkert derinde. Dagen efter fortrød jeg dog bitterligt det eksorbitante antal G&T jeg nåede at hælde indenbords inden jeg væltede hjem på hotellet.

I går var jeg et smut nede på pavilionen og træne, og så derefter bakketur på vejen hjem. Jeg blev straffet en smule for at glemme at bruge astma-sprayen. Den er simpelthen nødvendig når temperaturen falder.

Det blev til 3X10 for mave, ryg og lunges. Dernæst 3X8 for skuldre og nedsænkninger. Løbeturen er rundt regnet på 7km.

idag løb jeg llige godt 11 på 50 minutter. Det er et stykke tid siden jeg har løbet mere end 10, men det gik nu helt fint.

Idag fik vi hentet juletræ :newyear: - simpelthen for hyggeligt. Endda i en lille lund lidt uden for byen, hvor vi kunne vandre rundt og udvælge vores eget for derefter selv at save det ned og slæbe det til bilen. Ungerne skrålede både "på loftet sidder nissen" og "skillema....." under hele sceancen, hvor meget kan man mere ønske sig :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Min træning er frygtelig ustruktureret for tiden. Men, jeg får da stadig nogle træningspas klemt ind her og der. Idag løb jeg lidt på må og få rundt i kvarteret, alt i alt omkring 40 minutter. Det må være ca. 8km.

I går løb jeg ned til pavillionen og to tre runder med mave, ryg, sænke, lunges og skuldre. Alle 3X10. Imponerende nok kan jeg faktisk se på min overkrop at jeg er begyndt at træne lidt fysisk igen. Jeg tror det er den lavere fedtprocent end før der gør at enhver forskel står tydeligt frem.

Årets julegaveindkøb er nu på plads - altsammen uden den store stress :santa2:

Jeg er netop startet på en udemærket bog, Ondskabens filosofi af en eller anden svensk filosof. Velskrevet, grundig og stadig til at forstå. Han argumenterer for ondskaben som noget meget konkret og praktisk, som skal bekæmpes som sådan.

Jeg er ikke hele vejen igennem enig i hans betragninger, men det er forfriskende at læse en bog om dette emne. Jeg har ikke før set en bog udelukkende om ondskaben som fænomen.

Ellers har jeg i øjeblikket frygteligt svært ved at få taget hul på en ny bog. Jeg fik allerede i sommer "undtagelsen", som alle er begejstrede for, men den fanger mig slet ikke.

Derudover har jeg første bind af "krig og fred" i den nye oversættelse. Jeg læste den i sin tid på engelsk og var helt vild med den. Men denne gang kan jeg heller ikke koncentrere mig om den.

Der har nu også været en masse praktisk siden vi flyttede hjem som har taget en masse tid. Måske falder der lidt mere ro på det hele når vi er på den anden side af julen.

Det er i øvrigt interessant at løbe rundt i kvarteret. Der bliver bygget som en gal, og selv halvdårlige grunde sælges for beløb omkring 800k - jeg forstår det ikke. Det er endda nået så vidt at folk køber grunde med ældre (men udemærkede) huse op, jævner dem med jorden og starter forfra :blink:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en tur ned til pavillionen efterfulgt af bakketræning. Det var pissekoldt, så turen blev med handsker og halstørklæde. Til gengæld er der smukt nede ved fjorden sådan en aften.

Idag fik vi lavet konfekt, det er lidt af en opgave ene mand at skulle holde styr på tre unger, chokolade i vandbad samt marcipan og konditorfarve. :nissegrin:. Det gode ved at lave det samme med børnene er at alle er nødt til at beundre det uanset resultatet.

Derudover var vi en smut på biblioteket, jeg elsker det sted. Det er også rart at komme der sammen med ungerne og se dem kaste sig over bøgerne. Vi har altid en kuffertfuld af bøger og lydbånd med hjem derfra. Eneste klage er beslutningen om at stille en PS2'er op på børnebiblioteket. Det fatter jeg ikke idéen med.

Som noget nyt har jeg lånt et lydbånd. Jeg tilbringer en del tid på landevejene, så jeg vil prøve at smide sådan en i CD-afspilleren og se om det duer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

OK, det er ikke den vilde opdatering det er blevet tid. Julen blev tilbragt hos svigerfamilien, vældigt hyggetligt - især fordi de holder strengt på traditionerne. For en gangs skyld var den traditionelle julemad ikke aflyst af tapas eller noget andet moderne. Der er noget lækkert over at kunne mæske sig med juleøl, snaps, sild, sylte..........

Desværre blev det lidt kort i år. Eftersom fruen og jeg ikke har noget optjent ferie har vi ikke så meget tid at give af.

Op til jul fik jeg trænet et par gange ekstra på pavillionen og tilbagelagt ca. 100km på motionscyklen.

Fra den 29. og en uge frem havde vi overnattende gæster. Det er nogle søde mennesker, men en uge er altså lang tid. De var rejst helt fra England for at besøge os, så det har helt rimeligt at de blev så længe. Selv om det var hyggeligt, så var det nu rart at kunne være alene igen.

I denne uge har jeg nået en træningstur inklusiv pavillionen, 20km på motionscyklen (44.58) og idag en løbetur på 11-12 km. 58.46. Ikke noget at råbe hurra for, men en ok start på det nye år.

Jeg har fået noget lækker Gore tex løbeundertøj i julegave, og med det på er der ingen undskyldning for at bevæge sig ud i den danske vinter.

I dag var jeg også inde og bytte de bøger jeg havde fået for meget i julegave. Jeg kom hjem med tre knaldromaner, som jeg glæder mig til at kaste mig over. Den første ("den sidste tempelridder") er jeg startet på, og den virker lovende. Anmeldelserne har også været gode.

Til min store glæde fik jeg et ølbrygger-sæt i julegave, jeg mangler kun lige at købe et par store gryder, så er jeg klar. Første forsøg bliver med en heffe weise.

I aviserne er det frustrerende at se, at sagen om muhammedtegningerne i JP ikke snart dør ud. Jeg har ikke meget til overs for JP's beslutning om at trykke tegningerne. Ikke fordi de ikke har lov til det, eller at man ikke bør trykke tegninger af muhammed. Men, fordi det var fuldstændigt uden pointe, ud over at vise at de kunne gøre det. WA's efterfølgende tegninger har jeg heller ikke meget til overs for, de burde vide bedre.

Havde tegningerne indgået i en rimelig kontekst, eks en bog om muhammed havde de fået min fulde opbakning.

Egentlig har jeg heller ikke den store sympati for mange af muslimernes reaktion, den har udstillet hvor lidt de ved om vores kultur. Set i lyset af at mange har været her et stykke tid, udstiller den også samtidig deres manglende interesse for at lære noget om den.

Jeg synes det er helt fint at nogle muslimer har udtrykt deres misbilligelse, det er deres demokratiske ret. At de anlægger sagen ved domstolene er også fint. Men, at kræve at udtrykker misbilligelse af, hvad JP gør er den forkerte vej at gå. Efterhånden som sagen udvikler sig, kan det her meget vel blive et selvmål for de fundamentalistiske muslimer.

På den gode side, virker det som om at det har fået nogle af de moderate muslimer frem i lyset. Flere af dem har ihvertfald deltaget i debatten. Derudover synes jeg også det er positivt at vi har fået en debat om tonen i indvandrer-debatten.

Det vedbliver med at overraske mig, at regeringen lader sin indvandrer-politik definere af en tidehvervspræst fra DF.

Jeg har i øvrigt opsagt vores abonnement på WA, den er simpelthen blevet for reaktioner i dens kritiske artikler og for elitær i dens kulturelle stof.

Jeg ved ikke helt, hvad målene skal være for i år. I forhold til sidste år vil jeg fokusere mere på fysisk træning, især vil jeg benytte mig af træningspavillonen så meget jeg kan. Derudover vil jeg nok finde en række lokale løb at deltage i. 2-3 halvmarathon bliver det nok også til, men umiddelbart føler jeg ikke det store behov for at kaste mig over et marathonprojekt.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en træningstur ned forbi pavillonen. Det er en god fornemmelse at tage bakketuren efter træningen, man kan virkelig mærke sine lår :devil:

Her til aften var det dog så pisseglat at det lykkedes mig at gå på røven tre gange under løbeturen. Løbetøjet holdt, men mit venstre knæ fik et par knubs.

I den kommende uge står den primært på ture på motionscyklen, da fruen arbejder sent. Jeg skal have taget mig sammen til at lægge noget intervaltræning ind i turene. I øjeblikket er det primært hyggetræning, hvor jeg kan sidde og pløje mig gennem dagens aviser mens jeg cykler de 20km.

På den politiske front må dagens nyhed vel være, at socialdemokratiet er parate til at acceptere skattestoppet. Det undrer mig lidt, at Lykketoft skulle være arkitekten bag kursændringen. Skattestoppet har politisk været en succes, men er rent økonomisk en tåbelighed. Hvad er pointen med på forhånd at afskrive sig nogle muligheder, man kan få brug for.

Det er interessant at udmeldingen (som klart er en prøveballon) ledsages af en opfordring til at diskutere skat som et led i velfærdsreformerne. Jeg tror det er her den egentlige grund til kursændringen skal findes. S ønsker ganske simpelt at fratage regeringen enhver undskyldning for ikke at diskutere skattelettelser.

I mine øjne er skattestoppet rent idioti, men hvis det kan være en anledning til at diskutere skattelettelser, så kan jeg leve med kursændringen.

I øvrigt synes jeg det er mærkværdigt at man pludseligt har fundet 15 mia kr. som man ikke havde regnet med. Hvordan kan 15 mia forputte sig ? det er jo ikke ligefrem kun en uges lommepenge vi snakker om :blink:

Link to comment
Share on other sites

"Jeg har fået noget lækker Gore tex løbeundertøj i julegave, og med det på er der ingen undskyldning for at bevæge sig ud i den danske vinter."

Godt at du har fået fjernet de sidste undskyldninger for ikke at komme ud og løbe her til vinter. :wink:

Helt specifikt, hvad for noget løbetøj du har fået? Det er længe siden jeg selv har fået nyt løbetøj. Jeg løber stadig rundt i nogle gamle Nike loose vinter tights som jeg købte i 1999 og en ligeså gammel HH svedundertrøje, samt en cykelvest af mærket Nike. Jeg var idag nede i både Intersport og Sportsmaster, men jeg bryder mig mildest talt ikke om butikkerne. Der er, efter min mening, for meget mode og for lidt sportstøj. Ja, faktisk fandt jeg ikke noget funktionelt løbetøj som tiltrak mig. Hvad gør du mht. indkøb af løbetøj?

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Undertøjet er fra Craft, egentlig ikke et mærke jeg ellers har løbetøj fra, men det fungerer upåklageligt. Jeg er ikke sikker på, at det udelukkende er tænkt som løbetøj, jeg kunne forestille mig at det også er beregnet til eks. skiløb.

Underbukserne er med halvlange ben. Selve benene er af samme materiale som alt muligt andet termoundertøj, mens det "centrale" er belagt med gore tex. Det samme med undertrøjen. Der er kun gore tex ved bryst og mave.

Hvad angår butik, så er vi så priviligerede at "Løberen" åbnede en butik i Vejle sidste år. Der er masser af lækkert løbe-tilbehør. Jeg er enig i at nogle af de mere traidionelle butikker i højere grad har lifestyle tilbehør. På den anden side har jeg været heldig et par gange, hvor den lokale Bilka har billigt New line.

Link to comment
Share on other sites

Igår snuppede jeg 20km på motionscyklen på rundt regnet 45 min. Idag blev det til en omgang træning ved pavillionen og derefter bakketuren hjem. Jeg glemte at tage tid.

Vi har fået en massageordning på jobbet, hvor firmaet betaler halvdelen af en halv times massage. Det er faktisk en rigtig fed idé. Man bliver jo nærmest et nyt menneske efter en halv time i kyndige hænder. Hvis så massøsen kunne holde kæft undervejs kunne man også slappe en smule af. I stedet måtte jeg trækkes med en halv times fortælling om hendes niece, graviditet, nytåraften og bla. bla :cry:

Ugens absolutte ikke-begivenhed må være Jens Rohdes udmelding af folkekirken. Han skal da være så hjertens velkommen til at melde sig ud. Men, det er da påfaldende at det lykkedes ham at få blæst en privat sag ud i medierne som et større stunt. Kirkekontoret er pålagt tavshedspligt, så de har jo da ikke lækket begivenheden.

Derudover er det påfaldende at Rohde ikke har fattet en brik af, hvordan folkekirken fungerer. Det er især påfaldende fordi V har kritiseret muslimerne for ikke at vide, at Fogh ikke kan blande sig i mediernes gøren og laden. Rohde burde vide at biskopperne heller ikke kan blande sig præsterne prædiken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share