Kan jeg træne min mave godt nok i et center???


Jonas
 Share

Recommended Posts

Jeg vil jo nok snart begynde at gå i center. Det bliver nok ca 2 gange i ugen (er det nok??)

JEg har fået et godt ry for at have en rigtig flot mave :bigsmile: Lige nu træner jeg sådan her:

5 min. opvarmning

25 armbøjninger

30 rygbøjninger

50 mavebøjninger med benene oppe

25 laterals med 1,5 liters colaflasker

50 mavebøjninger til hver side

30 rygbøjninger

25 armbøjninger

50 mavebøjninger med benene oppe

30 rygbøjninger

20 laterals med 1,5 liters colaflasker

50 mavebøjninger til hver side

30 rygbøjninger

50 mavebøjninger

10 chin-ups

Det her program køre jeg igennem ca vær dag. Men ville mine mave muskler blive mindre hvis jeg begyndte i et center og´kun trænet 2 gange i ugen? Eller har de nogen gode ting til at træne mave musklerne med der så de ville blive større :) ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, du vil helt klart kunne holde din mave flot, hvis du ellers gider bruge lidt tid på det i centeret... Eller bare derhjemme, det kan jo være ligemeget...

En helt anden ting er resten af træningen. Ingen overarm-træning... Hverken biceps eller triceps (Okay, du har chinups, men det er vist også det...) En anden del er din øvre ryg, som du også kun har med i chinups. Jeg så engang noget med "løft under bord" i Jørgens logbog skrevet af TJ...

lig dig under et bord, og tag ved i siderne, mens du ligger på ryggen. Smæk fødderne op på en stol, og hiv dig op til brystet rører ved bordpladen.

Jeg er selvfølgelig newbie herinde, så I må lige sige hvis jeg tager fejl, men er det ikke rigtigt nok at hans workload på bryst, mave og skuldre er for stor i forhold til på ryggen... Den øvre ryg, Latimus, rhomboideus, Trapezius osv...??

Link to comment
Share on other sites

Jonas jeg er ikke helt sikker på om du kan holde maven med 2 gange, men hvis du træner den ordentligt igennem hver gang tror jeg da godt.

Når jeg kigger på dit program kan jeg huske jeg var med til at lave det. På det tidspunkt havde jeg kun én rygøvelse. Selvom du måske ikke synes det er så fedt at træne ryg med kroppen er det rigtig vigtigt. Derfor synes jeg du skulle overveje at variere med nogle af de her øvelser:

(det er også dem jeg har. Man skal kun bruge kroppen)

Supermand

Benløft

wide-grip chin-ups (laver du dem wide-grip?)

Link to comment
Share on other sites

Det er måske ikke helt rigtigt at det er bedre at træne mavemuskler i et træningscenter...

MEN i et træningscenter findes der nu engang nogle gode maskiner og vægte, så gør det muligt at f.eks. lave mavebøjninger med belastning.

Så personligt fortrækker jeg at jeg træne i et center!

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg kan selvfølgelig træne mine arme beder i et center, men hvis jeg ikke kan træne mine mavemuskler bedre i et center. Så kan jeg da lige så godt træne dem her hjemme, men kan det virkelig passe at der ikke findes bedre måder at træne mavemusklerne på i et center?

Hvis jeg skal træne mine mavemuskler her hjemme. Er der så også andre muskler jeg lige så godt kan træne her hjemme?

Link to comment
Share on other sites

Der er helt klart mulighed for at træne din mave bedre og hårdere i center... Der er forskel på at lave 50 mavebøjninger uden belastning, og 10 med 20 kg belastning... Har så mange gange hørt herinde at masse skabes ved lave reps... - er næsten begyndt at tro på det selv... :)

Ellers synes jeg du skulle prøve dette maveprogram. Det kan du også gøre derhjemme...:)

Link to comment
Share on other sites

Det ville da være udmærket! Men hvis det kun er mave du vil træne med belastning derhjemme, så lad være med at bruge penge på skiver..

Brug i stedet noget andet der vejer nogenlunde det samme, såsom en dunk med vand, en stor sten, et par bøger etc.

Link to comment
Share on other sites

Kan vel nok finde et par brugte skiver et eller andet sted, men ellers kender jeg en smed.

Men hvordan skulle jeg så træne mine mave med skiver???

Og kunne jeg ikkke få en god brugt mavebænk til ik ret mange penge et sted. For jeg vil jo gerne have en virkelig flot mave, og så skal jeg jo også træne den så hårdt jeg kan. Så jeg skal bruge skiver, men hvordan skal jeg træne med dem? Skal jeg også have fat i en mave bænk og hvordan skulle jeg træne der?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share