Fransk pres


henrikf
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvet at finde ud af hvad fransk pres er for en øvelse. Efter søgning på Google og andre steder, får jeg en del forskellige forklaringer. Bla. er den angivet til at være det samme som Siddende Dumbell Triceps Extension og et andet sted er den det der svarer til liggende Barbell Triceps Extension.

Egentlig havde jeg selv på fornemmelsen af at det var noget i stil med stående Barbell Triceps Extension eller Press Behind Neck.

Nogen der ved 100% hvad fransk pres er ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet at finde ud af hvad fransk pres er for en øvelse. Efter søgning på Google og andre steder, får jeg en del forskellige forklaringer. Bla. er den angivet til at være det samme som Siddende Dumbell Triceps Extension og et andet sted er den det der svarer til liggende Barbell Triceps Extension.

Egentlig havde jeg selv på fornemmelsen af at det var noget i stil med stående Barbell Triceps Extension eller Press Behind Neck.

Nogen der ved 100% hvad fransk pres er ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jep

Du lægger dig på ryggen på en bænk med en stang i strakte arme - som bænkpres men med meget smallere greb. Grebet skal være smallere end skulderbredde. Så bøjer du i armene uden at flytte på placeringen af dine overarme så du får stangen ned til panden og op igen. Albuerne må ikke vendes udad under udførelsen. Den går direkte i triceps.

Håber det var forklaring nok

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Camillabruun, du beskriver øvelsen rigtig, men linker til noget helt andet :poking: Ved French Press er udgangspositionen er den samme men der er ingen bevægelse i skulderleddet . Ved fleksionen i albuen sænkes barbell til panden /næseryggen og ekstenderer derfra. Fed øvelse. Den der barbell extension som der linkes til er jo mere en kombineret skulder og triceps øvelse.

Edited by Hippokrates
Link to comment
Share on other sites

Camillabruun, du beskriver øvelsen rigtig, men linker til noget helt andet  :poking: Ved French Press er udgangspositionen er den samme men der er ingen bevægelse i skulderleddet . Ved fleksionen i albuen sænkes barbell til panden /næseryggen og ekstenderer derfra. Fed øvelse. Den der barbell extension som der linkes til er jo mere en kombineret skulder og triceps øvelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, så må jeg nok kigge mig lidt bedre for inden jeg linker til øvelser næste gang :innocent:

Kan faktisk godt ved nærmere eftersyn se at han flytter på overarmene, og det må man jo ikke når det er fransk pres.

Forøvrigt ar det en af mine yndlingsøvelser - den giver sådan nogle dejlige DOMS dagen efter.

Tak for korrektionen

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Camillabruun, du beskriver øvelsen rigtig, men linker til noget helt andet  :poking: Ved French Press er udgangspositionen er den samme men der er ingen bevægelse i skulderleddet . Ved fleksionen i albuen sænkes barbell til panden /næseryggen og ekstenderer derfra. Fed øvelse. Den der barbell extension som der linkes til er jo mere en kombineret skulder og triceps øvelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Denne øvelse vil jeg da helt klart mene også hedder fransk pres, der er bare en anden version.

Ved at sænke stangen ned bag hovedet, rammes triceps lange hoved mere end ved den anden udgave.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med jensC. Den øvelse der linkes til er da netop den der hedder french press. I french press skal man netop også aktivere skulderleddet for også at træne det lange triceps-hoved. Hvis man holder overarmene i ro hedder øvelsen skull crushes og den træner ikke det lange hoved.. :4smartass: (men den brænder godt alliwl!) :devil:

Edited by SimonW
Link to comment
Share on other sites

'Skal' man holde håndfladen op eller ned af?....

Tilføjet:

Hmmmmm!!!!!!.... Måske et dumt spørgsmål?... hvis man holder dem op af...og taber stangen.... :blink:  av...

<{POST_SNAPBACK}>

Man SKAL vel ikke noget... men tror sq det er de færreste der holder med underhånds-greb - dvs. håndfladen nedad når albuen er flexet - det virker umiddelbart lidt besværligt. Det svarer vel lidt til at køre bænkpres med underhåndsgreb :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

'Skal' man holde håndfladen op eller ned af?....

Tilføjet:

Hmmmmm!!!!!!.... Måske et dumt spørgsmål?... hvis man holder dem op af...og taber stangen.... :blink:  av...

<{POST_SNAPBACK}>

Man SKAL vel ikke noget... men tror sq det er de færreste der holder med underhånds-greb - dvs. håndfladen nedad når albuen er flexet - det virker umiddelbart lidt besværligt. Det svarer vel lidt til at køre bænkpres med underhåndsgreb :tongue::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t: Ha så faktisk en der kørte BP sådan forleden i smith stativ,l så sq oxo noget besværligt ud :wink:

Link to comment
Share on other sites

'Skal' man holde håndfladen op eller ned af?....

Tilføjet:

Hmmmmm!!!!!!.... Måske et dumt spørgsmål?... hvis man holder dem op af...og taber stangen.... :blink:  av...

<{POST_SNAPBACK}>

Man SKAL vel ikke noget... men tror sq det er de færreste der holder med underhånds-greb - dvs. håndfladen nedad når albuen er flexet - det virker umiddelbart lidt besværligt. Det svarer vel lidt til at køre bænkpres med underhåndsgreb :tongue::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t: Ha så faktisk en der kørte BP sådan forleden i smith stativ,l så sq oxo noget besværligt ud :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er faktisk en triceps-øvelse på lige fod med close grip bænkpres.. :smile:

...så vidt jeg er blevet informeret. :wink:

Edited by SimonW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share