Hvordan skal jeg tage på?


Pink-Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg er 1.83 høj og vejer 65 kg. Hmm det er ikke helt fair synes jeg selv.

Faktisk piner det mig selv at se mine tynde ben, arme, ryg og bryst i det dejlige sommervejr. Jeg kan ikke gå forbi en butiksrude uden at se mit eget spejlbillede som virkelig får mig til at tænke negativt. Det er ikke rart (faktisk tror jeg det er lige så negativt at være for tynd, som det er at være for tyk).

Jeg er så uheldig at have en krop der ikke tager på, selvom jeg spiser ret normalt.

Så jeg søger nogle gode tips til mad med indhold :4mewantfood: ... Mad i lange baner. Nu har jeg jo sommerferie, så jeg har massere tid til at træne og spise.

Edited by Pink-Bear
Link to comment
Share on other sites

Jeg er 1.83 høj og vejer 65 kg. Hmm det er ikke helt fair synes jeg selv.

Faktisk piner det mig selv at se mine tynde ben, arme, ryg og bryst i det dejlige sommervejr. Jeg kan ikke gå forbi en butiksrude uden at se mit eget spejlbillede som virkelig får mig til at tænke negativt. Det er ikke rart (faktisk tror jeg det er lige så negativt at være for tynd, som det er at være for tyk).

Jeg er så uheldig at have en krop der ikke tager på, selvom jeg spiser ret normalt.

Så jeg søger nogle gode tips til mad med indhold :4mewantfood: ... Mad i lange baner. Nu har jeg jo sommerferie, så jeg har massere tid til at træne og spise.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du gern vil tage på, så skal du gerne spise 6 måltider om dagen. Masser af kcal, og proteiner... Du skal kort sagt indtage mere energi end du smider væk. Så sommerferien er en god tidspunkt at tage på... Slap af, la' være med at dyrke xtreme sport, såsom fodbold osv. Bliv hjemme spis pasta, og kød, og ris, frugter osv. Træn i max 1 1/2 time, kom hjem og spis igen. Synes også du skal få fat i noget valle-protein. Lav alm. shakes, og ned med det... Hvis du ikke kan spise 6 gange, og normalt kun spiser 3-4 måltider dagligt, så lav proteinshakes 2-3 gange dagligt...

Ha tålmodighed 2 md. og du har nok tage mindst 1 (måske endda 2) kg på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 1.83 høj og vejer 65 kg. Hmm det er ikke helt fair synes jeg selv.

Faktisk piner det mig selv at se mine tynde ben, arme, ryg og bryst i det dejlige sommervejr. Jeg kan ikke gå forbi en butiksrude uden at se mit eget spejlbillede som virkelig får mig til at tænke negativt. Det er ikke rart (faktisk tror jeg det er lige så negativt at være for tynd, som det er at være for tyk).

Jeg er så uheldig at have en krop der ikke tager på, selvom jeg spiser ret normalt.

Så jeg søger nogle gode tips til mad med indhold :4mewantfood: ... Mad i lange baner. Nu har jeg jo sommerferie, så jeg har massere tid til at træne og spise.

<{POST_SNAPBACK}>

Synes også du skal få fat i noget valle-protein. Lav alm. shakes, og ned med det... Hvis du ikke kan spise 6 gange, og normalt kun spiser 3-4 måltider dagligt, så lav proteinshakes 2-3 gange dagligt...

<{POST_SNAPBACK}>

Måske du skulle overveje noget weightgainer frem for valle protein..!

Men ellers er opskriften at indtage flere kcal end du forbrænder.. gerne omkring 4-500 kcal over dit ligevægtsindtag. Men prøv dig frem, kan være at det ikke er nok, så må du bare øge dit kcal indtag hvis det er tilfældet...

Link to comment
Share on other sites

Ok så langt så godt. Altså skal jeg indtage mere energi end jeg bruger. Jeg er en aktiv fodbold :rofl2:, så jeg kan nok ikke helt ligge det på hylden. Men jeg kan skære det ned til 2-4 timer pr. uge. :blush:

Hvad kan i nævne af mad med højt energiindhold andet end shakes?

Kan frugt bruges alene som mellemmåltid? :banana:

Edited by Pink-Bear
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så smart, at bare æde sig op i en stører vægt. Det er bedre at mixe det sammen med noget styrketræning, så du får muskler på kroppen i stedet for fedt. Du risikere at ende med en god dunk på maven, hvilket er knap så fedt.

Benyt sommerferien til at træne og spise godt med kcal. I denne varme er kold skål et rigtig godt alternativ. Der er små 700kcal i sådan en liter.

Du kan faktisk nå at gaine nogle kilo, i løbet af sådan en ferie. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 1.83 høj og vejer 65 kg. Hmm det er ikke helt fair synes jeg selv.

Faktisk piner det mig selv at se mine tynde ben, arme, ryg og bryst i det dejlige sommervejr. Jeg kan ikke gå forbi en butiksrude uden at se mit eget spejlbillede som virkelig får mig til at tænke negativt. Det er ikke rart (faktisk tror jeg det er lige så negativt at være for tynd, som det er at være for tyk).

Jeg er så uheldig at have en krop der ikke tager på, selvom jeg spiser ret normalt.

Så jeg søger nogle gode tips til mad med indhold :4mewantfood: ... Mad i lange baner. Nu har jeg jo sommerferie, så jeg har massere tid til at træne og spise.

<{POST_SNAPBACK}>

Synes også du skal få fat i noget valle-protein. Lav alm. shakes, og ned med det... Hvis du ikke kan spise 6 gange, og normalt kun spiser 3-4 måltider dagligt, så lav proteinshakes 2-3 gange dagligt...

<{POST_SNAPBACK}>

Måske du skulle overveje noget weightgainer frem for valle protein..!

Men ellers er opskriften at indtage flere kcal end du forbrænder.. gerne omkring 4-500 kcal over dit ligevægtsindtag. Men prøv dig frem, kan være at det ikke er nok, så må du bare øge dit kcal indtag hvis det er tilfældet...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor dog gainer i stedet for protein?? Du får mere kvalitet for pengene i protein og kan for en billig penge lave din egen gainer, som endda er bedre end dem du køber

Link to comment
Share on other sites

Lær at drikke øl! Det gav mig 11 kg på et halvt år.

Den energimængde du indtager nu, er jo åbenbart for lidt i forhold til dit fysiske aktivitetsniveau. Det dur ikke med frugt. Du skal igang med ting, der har ry for at fede. Is dur hellerikke, da det faktisk ofte er temmelig kaloriefattigt.

Chips og peanuts med øl eller sodavand til, det burde hjælpe. Makrel mad med masser af mayonaise, eller pommes frites med remoulade er også godt.

Husk at sørge for aldrig at være sulten, og begynd at spise, når du står op (eller før)

Link to comment
Share on other sites

Lær at drikke øl! Det gav mig 11 kg på et halvt år.

Den energimængde du indtager nu, er jo åbenbart for lidt i forhold til dit fysiske aktivitetsniveau. Det dur ikke med frugt. Du skal igang med ting, der har ry for at fede. Is dur hellerikke, da det faktisk ofte er temmelig kaloriefattigt.

Chips og peanuts med øl eller sodavand til, det burde hjælpe. Makrel mad med masser af mayonaise, eller pommes frites med remoulade er også godt.

Husk at sørge for aldrig at være sulten, og begynd at spise, når du står op (eller før)

<{POST_SNAPBACK}>

Det var sgu da nogle dårlige råd, kalorier kan fås ligeså nemt, men på en sundere måde...

Så håber ikk det var en post der var ment ret meget med

Link to comment
Share on other sites

Lær at drikke øl! Det gav mig 11 kg på et halvt år.

Den energimængde du indtager nu, er jo åbenbart for lidt i forhold til dit fysiske aktivitetsniveau. Det dur ikke med frugt. Du skal igang med ting, der har ry for at fede. Is dur hellerikke, da det faktisk ofte er temmelig kaloriefattigt.

Chips og peanuts med øl eller sodavand til, det burde hjælpe. Makrel mad med masser af mayonaise, eller pommes frites med remoulade er også godt.

Husk at sørge for aldrig at være sulten, og begynd at spise, når du står op (eller før)

<{POST_SNAPBACK}>

En ting er at han vil tage på, men at rådgive ham til at æde alt muligt usundt skidt er da helt i skoven.

Pink-bear: For at kunne give dig fornuftige råd er det nødvendigt at vide hvordan din kost ser ud nu, både hvad du spiser, hvor meget og hvor mange kalorier.

Her er et bedre kostforslag, men tag det som inspiration og forsøg ikke at følge en kostplan fuldstændigt, hvis den ikke passer til din hverdag eller dine smagsløg.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor dog gainer i stedet for protein?? Du får mere kvalitet for pengene i protein og kan for en billig penge lave din egen gainer, som endda er bedre end dem du køber

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan laver man sin egen gainer? Altså hvad skal man blande i protein for at lave den rigtige blanding.. For bare at blande sukker i er vel ikke specielt sundt?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Sikke da en masse dårlige råd! Det jo netop den tankeløse indtagelse af den forkerte ernæring der giver fedt i stedet for muskler. Må jeg minde om at vi er i forumet Maksimal Muskelvækst :smile:

Måske i skulle læse lidt af John Berardi omkring Massive Eating:

http://www.johnberardi.com/articles/nutrit...asseating_1.htm

http://www.johnberardi.com/articles/nutrit...asseating_2.htm

Ernæringssammesætningen og timingen er mindst lige så vigtig som kalorieantallet.

God fornøjelse

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er ryger så kvit smøgerne det øger appetitten ganske betragteligt for de fleste. Koffein kan også på kort sigt nedsætte appetitten.

Nu skal vi passse på at vi ikke bliver helt religiøse mht sund kost.

Det det handler om er at få de proteiner og mikronutrienter der skal til for at skabe de bedste betingelser for muskelvækst. Og det kræver "sund kost" - ja. Men når det en gang er etableret tvivler jeg på det gør den store forskel om man spiser "sundt" eller tomme kalorier for resten i muskelmæssig sammenhæng så længe det er det rigtige antal kalorier og den rigtige timing.

Link to comment
Share on other sites

Tag en liter fløde is sammen med 3 grapefrugter inden du går i seng, det giver omkring 125 g. Protein og et samlet kcal indtag på ca 2000, Grapefrugterne gør at du nedsætter din insulin produktion og derfor vil Isen bliver optaget langsomt i løbet af natten, du tager hurtigt på og man bliver ikke så lasket og se på af det, som man skulle tro.

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige siges at jeg IKKE er ryger.

Den med is og grapefrugt bliver nok lidt dyr hvis det skal være hver dag :bigsmile:...

Lige pt. er jeg begyndt på at spise følgende til morgenmad:

en stor skål yoghurt med müsli på (tallerknen er 20 cm i diameter og 3 cm høj).

Efter jeg har spist det, så indtager jeg 3 stykker ristet grovtoast med syltetøj på. Er det en god nok morgenmad? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tag en liter fløde is sammen med 3 grapefrugter inden du går i seng, det giver omkring 125 g. Protein og et samlet kcal indtag på ca 2000, Grapefrugterne gør at du nedsætter din insulin produktion og derfor vil Isen bliver optaget langsomt i løbet af natten, du tager hurtigt på og man bliver ikke så lasket og se på af det, som man skulle tro.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var dog endnu et dårligt råd..

At lige tage 2000kcal på en gang er nok ikk lige den bedste måde at undgå fedt gains og lign på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at spise lyst brød, ja masser af brød, der er mange kalorier i det. Put noget pålæg på som du kan lide. Tun med mayo, Torskerogn eller andet så får du jo også lidt proteiner. men spis dog de dejloge kulhydrater som vi andre ikke må indtage.. :4mewantfood:

Dit heldige asen... :blush:

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at spise lyst brød, ja masser af brød, der er mange kalorier i det. Put noget pålæg på som du kan lide. Tun med mayo, Torskerogn eller andet så får du jo også lidt proteiner. men spis dog de dejloge kulhydrater som vi andre ikke må indtage.. :4mewantfood:

Dit heldige asen... :blush:

Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Heldig og heldig - det er ikke specielt rart at se sig selv i spejlet, så det kan vel diskuteres om jeg er heldig. :wink:

Kan du opremse nogle madvarer der er "rige" for kulhydrater. Så går jeg nemlig på udkig i husets køkken for at se hvad vi har og hvad der skal købes :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo også selv undersøge hvad du kan lide og hvad der er mange kalorier i - se f.eks. her http://www.kalorietabel.dk/

Men altså - sådan lige hurtigt - og hvis det samtidig skal være sådan nogenlunde sundt:

Havregryn

Nødder, mandler, peanuts osv (for meget salt er nu vist ikke sundt så evt. naturel)

Tørrede frugter som f.eks. rosiner

Bananer

Avocado

Brød i stablevis

Gode olier

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg spist frokost som bestod i 2 stk. dobbeltdækkere og en kvart agurk samt 2 krus æblejuice.

Forklaring på én dobbeltdækker: Du lægger en skive rugbrød, smører leverpostej på den. Derefter klasker du endnu en skive ovenpå, sådan at det nu er en klapsammen. Så smører du leverpostej oven på nr. 2 skive og smidder en skive rugbrød på tilsidst. Så skulle man gerne have en mad med 3 skiver rugbrød og 2 lag leverpostej.

De mætter godt! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share