Maxpuls


woman25
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop investeret i et pulsur til min træning. Nu vil jeg imidlertid gerne høre om der er nogle bestemte måder man finder sin maxpuls på?

Skal jeg bare spæne derud af til jeg ikke kan mere, eller går man mere systematisk til værks??

Link to comment
Share on other sites

Varm grundigt op over mindst 10 min. Øg gradvis belastninge i trin, hvor du lader din puls stablisere sig på den øgede belastning, når du kommer op inden for 10-20 pulsslag fra din teoretiske maks puls efter "220-alder" formelen så giver du den fuld skrue - og jeg mener fuld skrue - man kan mere end man tror - og holder på til pulsen ikke kan tvinges op, er du sund og rask er det ikke farligt selv om du føler at du er ved at dø :wink: Det er for nogen godt at have noge til at heppe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lige et råd. Med mindre du har spist og drukket meget lidt, så kan du altså risikere at kaste op. Hvis jeg presser mig selv alt hva jeg kan, så har jeg det med at kaste op. Første gang jeg gjorde det, kom det helt pludseligt og det kom fandme bagpå mig :D

Det var under en fodboldkamp, så det gjorde ikke alverden, men hvis du nu løber på løbebånd i et center, så er det jo ik så heldigt :P

EDIT:

Jeg sidder og stener, så jeg så slet ik at det var et gammelt indlæg. Jeg undskylder :/

Edited by k0rgx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share