Ol guld vinde i vægtløftning taget for doping


jfk
 Share

Recommended Posts

http://edition.cnn.com/2005/SPORT/05/25/we...utlu/index.html

Mutlu tests positive claims report

Wednesday, May 25, 2005 Posted: 0848 GMT (1648 HKT)

Mutlu won three golds in the 62kg category at the European championships

ANKARA, Turkey -- Turkish weightlifter Halil Mutlu, a three-time Olympic champion, tested positive for a banned substance in the European championships last month, according to Turkish media reports.

The Turkish weightlifting federation declined to comment, while an official from the government's directorate of sports said they were investigating the reports.

The mass-circulation Hurriyet newspaper quoted an unnamed source close to Mutlu as saying: "Halil unfortunately tested positive for doping."

The source added: "He did not take the substance deliberately. However, he took pain-killers ahead of the championships because of an injury. The medications might have contained the banned substance."

The outcome of the tests from the European weightlifting championships in Sofia on April 17-24, where Mutlu won three golds in the 62kg category, has been conveyed to the Turkish authorities in a report by the International Weightlifting Federation, the Sabah daily said.

The banned substance was an anabolic steroid, it said.

Link to comment
Share on other sites

Nu står der jo ikke noget om at han er knaldet for muskelopbyggende stoffer, men blot for dopng. Og det kan være alt fra astmamedicin, binyrebarkhormoner, morfinpræparater til stimulernde stoffer og THC. Såeee...  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

The banned substance was an anabolic steroid

Link to comment
Share on other sites

Frigiv det dog...

Vil da gøre alting meget lettere....

<{POST_SNAPBACK}>

Nogle gange kan det faktisk godt svare sig at tænke sig om!

<{POST_SNAPBACK}>

Skal så prøve at svare Jer alle...

Hvis I nu kigger lidt alvorligt på det...

I er fuldt ud indforstået med at I må putte i Jeres krop, hvad I vil, bare IKKE de ting et par folk har bestemt man ikke må..

Øhhh.. hvorfor??

Hvis der bare én, som kan fortælle mig en god grund til, at man ikke MÅ(glem nu alle efter virkninger) tager AS, så kom med det.. og nej jeg vil ikke høre alt muligt om, at det så er mere lige... nej det ved vi alle det ikke er.. selvfølgelig er der forskel på den måde vi hver især har muligheder... og sådan skal det være..

vi er nu engang ikke lige... og der med ikke ment jeg på nogen måde er mere end andre her...

Jeg kan bare ikke forstå hvad, der er galt med AS... det må da kun komme op til en selv... Jeg tager det ikke.. har aldrig prøvet det.. men derfra til at tale ondt om dem, der gør er meget langt...

Jeg går HELT ind for at frigive alle former for stoffer, der end måtte findes..

Jeg kommer aldrig til at forstå idéen i, at et stof er ulovligt bare fordi 179 mennesker mener det....

Link to comment
Share on other sites

Tjah - hvis vi nu starter med de 179 mennesker, så er de jo faktisk valgt af folk til at bestemme (repræsentativt demokrati - hvis det siger dig noget). Udover de 179 er der jo trods alt også temmelig mange andre lande der har samme mening - samt sportsverdenen - ellers var en institution som WADA nok ikke blevet etableret.

Ellers om doping generelt: Medicin er til syge mennesker ikke til sportsfolk. Det skulle stadig gerne være talent og træningsindsats der er de bærende faktorer i sporten.

Link to comment
Share on other sites

Doping skal ikke legaliseres, for det første er det ikke alle der doper sig (og dermed snyd). For det andet hvis det blev legaliseret så er det meget lettere at få fat på, jeg er ihvertfald aldrig blevet tilbudt det, men hvis man kunne købe det i BILKA så vil der nok være nogen unger der ville gøre fordi det er lovligt. Udover det er farligt, og har en masse bivirkninger specielt når man ikke ved nok om det.

Link to comment
Share on other sites

Ups.. glemte lige...

Hvilken sportsgren kan I komme på, hvor I VED at den/dem, der sidst vandt

ikke var dopet???

<{POST_SNAPBACK}>

Dem der ikke er testet positiv er ikke dopet. Hvad er det du ikke forstår?

Som jeg startede med: Frigiv det... vil gøre alting meget lettere...
Vil gøre hvad lettere? Ligeledes hvis vi afskaffede straffeloven vil alting også blive lettere - ingen kriminalitet :sleeping:

Desuden skal du nok lige passe på med dine skråsikre udtalelser, når vi herinde på MOL har repræsenteret et bredt udsnit styrkeløftere.

Jeg ville ihverftald blive rimelig harm over en sådan udtalelse hvis jeg som, Niels Stærkjær herfra MOL, havde sat bænkpres rekort 307,5 Kg (EM 2004) og så der kommer en "knallert" som dig og insinuerer han er dopet.

Link to comment
Share on other sites

Ups.. glemte lige...

Hvilken sportsgren kan I komme på, hvor I VED at den/dem, der sidst vandt

ikke var dopet???

<{POST_SNAPBACK}>

Dem der ikke er testet positiv er ikke dopet. Hvad er det du ikke forstår?

Som jeg startede med: Frigiv det... vil gøre alting meget lettere...
Vil gøre hvad lettere? Ligeledes hvis vi afskaffede straffeloven vil alting også blive lettere - ingen kriminalitet :sleeping:

Desuden skal du nok lige passe på med dine skråsikre udtalelser, når vi herinde på MOL har repræsenteret et bredt udsnit styrkeløftere.

Jeg ville ihverftald blive rimelig harm over en sådan udtalelse hvis jeg som, Niels Stærkjær herfra MOL, havde sat bænkpres rekort 307,5 Kg (EM 2004) og så der kommer en "knallert" som dig og insinuerer han er dopet.

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhh..

Lige for at starte pænt, så skal du ikke tale ned til mig og så er jeg nok så ligeglad med hvem du er...

og til svaret...

Jeg tror du fuldstændig misforstår mig..

Hvad nu hvis doping ikke var ulovligt???

Var det så okay at tage...??

Hvis du virkelig mener det er så slemt, såfortæl mig hvor grænsen er??

Er den "bare" ved det lovlige...???

Og såhar jeg netop IKKE sagt nogen folk var dopet.. det står vist for jeres egen regning...

det er ikke mig, som hver gang en eller anden har løftet mere end mig, så er han dopet.......så den holder du for dig selv...

Edited by konradx
Link to comment
Share on other sites

Ups.. glemte lige...

Hvilken sportsgren kan I komme på, hvor I VED at den/dem, der sidst vandt

ikke var dopet???

<{POST_SNAPBACK}>

Dem der ikke er testet positiv er ikke dopet. Hvad er det du ikke forstår?

Som jeg startede med: Frigiv det... vil gøre alting meget lettere...
Vil gøre hvad lettere? Ligeledes hvis vi afskaffede straffeloven vil alting også blive lettere - ingen kriminalitet :sleeping:

Desuden skal du nok lige passe på med dine skråsikre udtalelser, når vi herinde på MOL har repræsenteret et bredt udsnit styrkeløftere.

Jeg ville ihverftald blive rimelig harm over en sådan udtalelse hvis jeg som, Niels Stærkjær herfra MOL, havde sat bænkpres rekort 307,5 Kg (EM 2004) og så der kommer en "knallert" som dig og insinuerer han er dopet.

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhh..

Lige for at starte pænt, så skal du ikke tale ned til mig og så er jeg nok så ligeglad med hvem du er...

og til svaret...

Jeg tror du fuldstændig misforstår mig..

Hvad nu hvis doping ikke var ulovligt???

Var det så okay at tage...??

Hvis du virkelig mener det er så slemt, såfortæl mig hvor grænsen er??

Er den "bare" ved det lovlige...???

Og såhar jeg netop IKKE sagt nogen folk var dopet.. det står vist for jeres egen regning...

det er ikke mig, som hver gang en eller anden har løftet mere end mig, så er han dopet.......så den holder du for dig selv...

<{POST_SNAPBACK}>

Igen... det gir ingen mening at stille det op på den måde. Hvis det ikke var ulovligt at myrde andre mennesker, ville det så være i orden?? Du kan ikke stille det op på den "hvad-nu-hvis" måde. Grænsen går der til hvor loven træder i kraft... hvad ellers :4smartass:

Såfrem der er noget ved dit overstående indlæg jeg ikke har fattet, bedes du uddybe det lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

Tjah - hvis vi nu starter med de 179 mennesker, så er de jo faktisk valgt af folk til at bestemme (repræsentativt demokrati - hvis det siger dig noget). Udover de 179 er der jo trods alt også temmelig mange andre lande der har samme mening - samt sportsverdenen - ellers var en institution som WADA nok ikke blevet etableret.

Ellers om doping generelt: Medicin er til syge mennesker ikke til sportsfolk. Det skulle stadig gerne være talent og træningsindsats der er de bærende faktorer i sporten.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja medicin er til syge folk... og ALLE sportshold,uanset sport, har ansat en læge....

og hvis du nu er helt ærlig.. tror du så ikke de bliver fyldt med mange ting..og nej jeg siger ikke de er dopet.. holder stadig på, at vi ville mene det var okay, hvis det var lovligt...

Hvis nu du i morgen opfandt noget nyt, der helt var som hardcore doping,men var lovligt, så skal I ikke fortælle mig I ikke ville tage det..og ja her må I gerne blive sure..

Men I synes det er okay at spise alle mulige former for pulver... bare det er købt i matas...

Glæder mig vildt til en eller anden form for doping bliver lovlig... for jeg holder på, at så skal mange nok spise det.. og så har det intet med jeres "regelsæt" at gøre...

Link to comment
Share on other sites

Ups.. glemte lige...

Hvilken sportsgren kan I komme på, hvor I VED at den/dem, der sidst vandt

ikke var dopet???

<{POST_SNAPBACK}>

Dem der ikke er testet positiv er ikke dopet. Hvad er det du ikke forstår?

Som jeg startede med: Frigiv det... vil gøre alting meget lettere...
Vil gøre hvad lettere? Ligeledes hvis vi afskaffede straffeloven vil alting også blive lettere - ingen kriminalitet :sleeping:

Desuden skal du nok lige passe på med dine skråsikre udtalelser, når vi herinde på MOL har repræsenteret et bredt udsnit styrkeløftere.

Jeg ville ihverftald blive rimelig harm over en sådan udtalelse hvis jeg som, Niels Stærkjær herfra MOL, havde sat bænkpres rekort 307,5 Kg (EM 2004) og så der kommer en "knallert" som dig og insinuerer han er dopet.

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhh..

Lige for at starte pænt, så skal du ikke tale ned til mig og så er jeg nok så ligeglad med hvem du er...

og til svaret...

Jeg tror du fuldstændig misforstår mig..

Hvad nu hvis doping ikke var ulovligt???

Var det så okay at tage...??

Hvis du virkelig mener det er så slemt, såfortæl mig hvor grænsen er??

Er den "bare" ved det lovlige...???

Og såhar jeg netop IKKE sagt nogen folk var dopet.. det står vist for jeres egen regning...

det er ikke mig, som hver gang en eller anden har løftet mere end mig, så er han dopet.......så den holder du for dig selv...

<{POST_SNAPBACK}>

Igen... det gir ingen mening at stille det op på den måde. Hvis det ikke var ulovligt at myrde andre mennesker, ville det så være i orden?? Du kan ikke stille det op på den "hvad-nu-hvis" måde. Grænsen går der til hvor loven træder i kraft... hvad ellers :4smartass:

Såfrem der er noget ved dit overstående indlæg jeg ikke har fattet, bedes du uddybe det lidt mere.

<{POST_SNAPBACK}>

okay.. er doping forkert fordi det er ulovligt eller er det "bare" forkert???

Og jeg kan godt sætte det sådan op...

Jeg gætter på (ret mig hvis det er forkert) du går meget op i din krop...

Du spiser sikkert et eller andet form for puver...

Det må du så gerne... men i morgen putter de noget i så det virker som doping,...

det bliver ikke ulovligt... fortsætter du med at spise det???

Edited by konradx
Link to comment
Share on other sites

Glæder mig vildt til en eller anden form for doping bliver lovlig... for jeg holder på, at så skal mange nok spise det.. og så har det intet med jeres "regelsæt" at gøre...

Det sker aldrig. Desuden er doping er pr. definition ulovligt.

Link to comment
Share on other sites

Øhhh..

Lige for at starte pænt, så skal du ikke tale ned til mig og så er jeg nok så ligeglad med hvem du er...

og til svaret...

Jeg tror du fuldstændig misforstår mig..

Hvad nu hvis doping ikke var ulovligt???

Var det så okay at tage...??

Hvis du virkelig mener det er så slemt, såfortæl mig hvor grænsen er??

Er den "bare" ved det lovlige...???

Og såhar jeg netop IKKE sagt nogen folk var dopet.. det står vist for jeres egen regning...

det er ikke mig, som hver gang en eller anden har løftet mere end mig, så er han dopet.......så den holder du for dig selv...

<{POST_SNAPBACK}>

Grunden til at det skal være uloveligt er fordi det er unaturlig. Det er ikke naturligt at man sprøjter substanser ind i kroppen med en kanyle.

Det er jo heller ikke fair. Det kan godt være at en person har en genetisk fordel, men så er det jo netop derfor han er bedst, pågrund af den bedste krop. Ikke på grund af den som har den bedste læge.

En anden grund til at man ikke skal frigive det, er at det er farligt at lege med. Der er en grund til at lægere skal gå 8 år på uni, for at lege med det stads. Derfor skal familien danmark ikke til at lege med det.

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig vildt til en eller anden form for doping bliver lovlig... for jeg holder på, at så skal mange nok spise det.. og så har det intet med jeres "regelsæt" at gøre...

Det sker aldrig. Desuden er doping er pr. definition ulovligt.

<{POST_SNAPBACK}>

tjaa.. det kommer nu nok..

Er vi enige om at de nu vil ændre doping listen????

Hvad så...

Hvad gør vi lige med de folk, der er dømt ud fra den gamle liste....???

Er de så stadig forkert på den... bare for de har taget deres pulver på den forkerte tid???

Link to comment
Share on other sites

Øhhh..

Lige for at starte pænt, så skal du ikke tale ned til mig og så er jeg nok så ligeglad med hvem du er...

og til svaret...

Jeg tror du fuldstændig misforstår mig..

Hvad nu hvis doping ikke var ulovligt???

Var det så okay at tage...??

Hvis du virkelig mener det er så slemt, såfortæl mig hvor grænsen er??

Er den "bare" ved det lovlige...???

Og såhar jeg netop IKKE sagt nogen folk var dopet.. det står vist for jeres egen regning...

det er ikke mig, som hver gang en eller anden har løftet mere end mig, så er han dopet.......så den holder du for dig selv...

<{POST_SNAPBACK}>

Grunden til at det skal være uloveligt er fordi det er unaturlig. Det er ikke naturligt at man sprøjter substanser ind i kroppen med en kanyle.

Det er jo heller ikke fair. Det kan godt være at en person har en genetisk fordel, men så er det jo netop derfor han er bedst, pågrund af den bedste krop. Ikke på grund af den som har den bedste læge.

En anden grund til at man ikke skal frigive det, er at det er farligt at lege med. Der er en grund til at lægere skal gå 8 år på uni, for at lege med det stads. Derfor skal familien danmark ikke til at lege med det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er en langt stykke enig med dig...

Det jeg mener er bare, jeg ikke forstår hvad det er,som bestemmer hvad doping er..

Lige nu er doping jo kun hvad, der er forbudt.. som skrevet i et andet svar, så laver de nu listen om, og så er der pludselig mange flere ting jeg kan putte i kroppen,og nu er de så okay...

Der er altså noget galt her..

Hvis vi et kort øjeblik glemmer alle virkninger af det ( og jeg ved godt et par stykker herinde ikke mener man kan det), så burde alle former for stoffer være lovlige... og igen kun ud fra retten til selv at bestemme over din krop...

Link to comment
Share on other sites

FAT DET NU!

Det er civilretsligt ulovligt fordi det er skadeligt og afhængighedsskabende (og jeg ved godt man kan gøre det "rigtigt", så man næsten ikke tager skade, men det gør de fleste bare ikke) og det er sportsretsligt ulovligt fordi det er uetisk og imod selve sportsånden.

Jeg kender faktisk en del som trænede i 70'erne, da det kom frem, som ikke tog det dengang, alene fordi det var uetisk i forhold til deres sport. Og dengang vidste man faktisk ikke at det var skadeligt.

Men nu om dage er der ved at opstå en norm, hvor man skal have piller for at holde sig vågen, piller for at falde i søvn, piller for at have det sjovt, piller for ikke at være ked af det når man crasher, piller for at få den op, piller for at blive stor, piller for at blive tynde osv. Det er fanme bare ikke iorden!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share