Kreatin hjalp ikke...


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg begyndte at tage kreatin 1. februar 2005 frem til 1. maj 2005. Inden jeg startede så mine mål således ud:

Overarm, spændt: 34,5 cm.

Lår, spændt: 60 cm.

Bryst, spændt: 105,5 cm.

Vægt: 93 kg.

Efter kuren og én måneds afvænning (hele maj måned), pr. 1. juni 2005:

Overarm, spændt: 34,5 cm.

Lår, spændt: 56,5 cm.

Bryst, spændt: 104 cm.

Vægt: 88 kg.

Kan det være fordi jeg har cuttet kraftigt i maj måned, at der ikke er vokset noget på? Eller skal jeg måske måle mig liiiiige efter jeg går af en 3 mdr. kur næste gang?

For p.t. ser det jo ikke ud til det har virket en dyt. :blush:

PS: Ingen næsvise kommentarer om mine puny mål! :devil::devil:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Tjae kreatin er ikke et vidundermiddel som sådan - hvis du samtidig har cuttet så kan dit manglende gain på målebåndet jo sagtens betyde at du har smidt fedt på disse områder ?

Ikke alle tager imod kreatin på samme måde, det kan afhænge af din kost, det kan måske afhænge af personen.

Og du vokser ikke bare på kreatin det er jo ikke hormoner, det du normalt vil opleve er at du kan løfte en procentsats ekstra, at du kan løfte lidt tungere, give den lidt gas - og hvis du ikke har oplevet disse ting, ja så har du nok ret i at det ikke har en virkning på dig.

Hvis du har oplevet disse ting men ikke gainet, ja så kan det ligge i din kost eller din genetik at sådan skulle det ikke være, eller også så får du et ryk ligepludselig - sådan er det jo med denne sport.

Det virker fint rigtig for mit vedkommende (og det er endda uden loadfase) - men jeg kender andre som overhovedet ikke kan mærke en forskel.

Link to comment
Share on other sites

Hvor havde du regnet med de 5kg skulle komme fra? Tror bare, at du skal være glad for, at du ikke har tabt noget om armene. :tongue:

Syntes bare, at du skal forsætte med kreatin (3-4g efter træning). Det eneste tidspunt du som sådan kan "mærke" effekten af kreatin, er når du lige starter med at bruge det. Desuden er der ingen grund til at holde pauser med det.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Desuden er der ingen grund til at holde pauser med det.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Tjoo, det er det ikke alle der er enige i.

Her er en af konklusionerne fra artiklen "aspekter ved kreatin supplementering":

På baggrund af ovenstående anbefales det sammenfattende, at længerevarende perioder med kreatin-indtagelse afbrydes (hver 2-4 måned) af perioder af minimum 4-8 ugers varighed, hvor der ikke indtages kreatin. En anden metode vil være at indtage kreatin i 2-3 uger efterfulgt af 1 uge uden indtagelse, hvilket gentages successivt 3-5 gange og derefter følges af en periode på minimum 1 måned uden kreatinindtagelse.

Den lange forklaring kan læses i artiklen.

Link to comment
Share on other sites

Desuden er der ingen grund til at holde pauser med det.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Tjoo, det er det ikke alle der er enige i.

Her er en af konklusionerne fra artiklen "aspekter ved kreatin supplementering":

På baggrund af ovenstående anbefales det sammenfattende, at længerevarende perioder med kreatin-indtagelse afbrydes (hver 2-4 måned) af perioder af minimum 4-8 ugers varighed, hvor der ikke indtages kreatin. En anden metode vil være at indtage kreatin i 2-3 uger efterfulgt af 1 uge uden indtagelse, hvilket gentages successivt 3-5 gange og derefter følges af en periode på minimum 1 måned uden kreatinindtagelse.
Den lange forklaring kan læses i artiklen.

<{POST_SNAPBACK}>

Er du mand eller mus Max? :wink::tongue:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share