WSB Program for de næste 12 uger


blazz
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er ved at planlægge mit WSB for de næste 12 uger. Jeg har valgt at køre de samme ME øvelser 2 gange i træk. Når jeg har været igennem 6 uger, vil jeg tager programmet forfra, også forhåbenlig lave nogle Pr's :devil:

Generelt er min svagheder i bunden af løftene. Især i bænk. Mit problem i dødløft, er at jeg let runder i ryggen, så det skal strammes op.

Jeg har ikke skreven Rm øvelser på, da de jo ikke er helt til at vide hvordan de forløber.

Jeg har vedhæftet programmet

Håber der er nogle WSB-nørder der lige gider og komme med nogle kommentar :smile:

MVH Peter :smile:

WSB.xls

Link to comment
Share on other sites

Dit program er ALT for omfattende. Det er ikke menigen, at du skal kører ME i både en squat og en dødløft variation hver uge. På SQ/DL ME-dagen kører man en squat-, dødløft- eller goodmorning variation. Din volumen på hjælpeøvelserne er også ALT for stor. Men du vil nok have stor gavn af at læse denne artikel af Bob Youngs om opstart med WSB-træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det da ikke muligt at dele det op sådan:

dag 1. fx mandag

ME DL

DE SQ

- hjælpeøvelser

dag 2 - fx onsdag

ME BP

-hjælpe

dag 3 - fx fredag

ME squat

DE DL

dag 1 i næste uge - fx mandag

DE BP

- hjælpeøvelser

Har ellers hørt om denne approach flere steder? plus at man kan have en noget større Workcap. når man kun træner 3 gange om ugen isteder for 4...

Link to comment
Share on other sites

Det var et program jeg fik for et stykke tid siden. Det skulle være et wsb program hvor man træner gange om ugen. Er det helt håbløs? :confused:

Tak for artiklen. Jeg prøver lige at læse det igennem.

Link to comment
Share on other sites

ME squat og dødløft er SAMME ØVELSE!

Det er essentielt.

Husk at variere antallet af reps på hjælpeøvelserne over tid. Hvor hyppigt detskal ske og hvor hyppigt man skal skifte hjælpeøvelser er individuelt.

De fleste skal skifte hver 3uge og deloade volumen på gefühl + øge intensiteten af og til på hjælpeøvelserne. Har man det på dagen, så gør man det på dagen.

Bundstyrke i bænken kan være muskulært, men få et anstændigt opspænd, arbejd hårdt på det og din bund vil ikke være et problem.

Derudover er der muskulære forudsætninger:

Ryg muskler = stabilitet.

Delts + pecs pres fra bunden.

Opspændet og stabiliteten via rygmuskler ER det vigtigeste.

Ben øvelser er en gang om ugen: skift imellem GM's squats og dødløft variationer.

Mht du knækker i ryggen = teknik teknik teknik: lær at presse hælene i og at trække hovedet op/tilbage. Zercher squats er også fin hjælp. Især fra pins med kroppen i dødløft position.

Læs eight keys af dave tate et par gange så skulle du have bedre fat i det :wink:

Link to comment
Share on other sites

I mine øjne ser det ikke for smart ud. Man bruger jo stort set de samme muskler i squat og dødløft. Derfor er det ikke særligt smart at lave ME i begge i den samme uge.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, ja det kan jeg godt se.

Hvis jeg nu rykker ME dagen for overhead ned til ben dagen, også veksler mellem Ryg og Ben ME fra uge til uge.

Det ender sgu helt med det ikke er wsb mere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Øhhh wsb ER et sprgsmål om at kombinere hypertrofi rfd og max styre træning i samme microcyklus. Resten er op til en selv.. Der er grundregler og ting man ved virker mindre heldigt. Men det betyder ikke at programmer der bryder en del af reglerne ikke er WSB :wink:

Jeg har kigget i din log og du har ganske enkelt ikke erfaringen til at få det maksimale ud af WSB. Lav istedet et basis træningsprogram. Der er både fysiologiske og erfaringsmæssige grunde til det. Man skal have et vist niveau før Me virkeligt er effektivt og det samme med DE.

Vigtigest for en som dig er øget kontraktil masse (muskler!). Mest effektivt for dig er træne imellem 70-90%.

Det har taget mig utroligt lang tid, at lære det der skal til for at få noget ud af wsb. Jeg er heller ikke stærk eller kvik nok til det, men med dit styrke niveau er 5x5 langt mere effektivt. Eller Kortes eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Øhhh wsb ER et sprgsmål om at kombinere hypertrofi rfd og max styre træning i samme microcyklus. Resten er op til en selv.. Der er grundregler og ting man ved virker mindre heldigt. Men det betyder ikke at programmer der bryder en del af reglerne ikke er WSB :wink:

Jeg har kigget i din log og du har ganske enkelt ikke erfaringen til at få det maksimale ud af WSB. Lav istedet et basis træningsprogram. Der er både fysiologiske og erfaringsmæssige grunde til det. Man skal have et vist niveau før Me virkeligt er effektivt og det samme med DE.

Vigtigest for en som dig er øget kontraktil masse (muskler!). Mest effektivt for dig er træne imellem 70-90%.

Det har taget mig utroligt lang tid, at lære det der skal til for at få noget ud af wsb. Jeg er heller ikke stærk eller kvik nok til det, men med dit styrke niveau er 5x5 langt mere effektivt. Eller Kortes eller lignende.

<{POST_SNAPBACK}>

Vil sheiko være et godt basis program.? det giver jo både masse og man får styr på squat, dødløft og bænk.

Hvornår vil du synes, man kan begynde at få noget ud af wsb?

Tak for artiklerne, de skal helt klart læses :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Øhhh wsb ER et sprgsmål om at kombinere hypertrofi rfd og max styre træning i samme microcyklus. Resten er op til en selv.. Der er grundregler og ting man ved virker mindre heldigt. Men det betyder ikke at programmer der bryder en del af reglerne ikke er WSB :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Korrekt. Men der er ingen der træner WSB, hvor de laver ME 4 gange i ugen. Og såfremt man vil kører ME i OH press er det nok ikke særligt smart at kombinerer det med bænkpres. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det da ikke muligt at dele det op sådan:

dag 1. fx mandag

ME DL

DE SQ

- hjælpeøvelser

dag 2 - fx onsdag

ME BP

-hjælpe

dag 3 - fx fredag

ME squat

DE DL

dag 1 i næste uge - fx mandag

DE BP

- hjælpeøvelser

Har ellers hørt om denne approach flere steder? plus at man kan have en noget større Workcap. når man kun træner 3 gange om ugen isteder for 4...

Er det umuligt eller er der ikke nogen der ved det? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Er det da ikke muligt at dele det op sådan:

dag 1. fx mandag

ME DL

DE SQ

- hjælpeøvelser

dag 2 - fx onsdag

ME BP

-hjælpe

dag 3 - fx fredag

ME squat

DE DL

dag 1 i næste uge - fx mandag

DE BP

- hjælpeøvelser

Har ellers hørt om denne approach flere steder? plus at man kan have en noget større Workcap. når man kun træner 3 gange om ugen isteder for 4...

Er det umuligt eller er der ikke nogen der ved det? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Svarene på ovenstående er givet flere gange i tråden. Hvis ikke man vil lytte, eller læse de links der er fundet frem og forklarer principperne, hvorfor så spilde vores tid med at spørge? :poking:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share